LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De poortwachtersfuctie van een huisarts.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
henk29
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2005 00:49

Re: De poortwachtersfuctie van een huisarts.

Ongelezen bericht door henk29 »

En mensen die zeggen dat artsen niet mogen verdienen zijn pure communisten ga naar CUBA ofzo zou ik zeggen

Jij wist toch dat bepaalde beroepen goed verdienen moest je ook studeren die kans had jij en iedereen ook in NL.
Maar nee jij kiest er niet voor en kiest de makkelijke weg en zeurt nu dat zij goed verdienen, Beetje hypocriet vindt je niet? :evil:

Zo gaat dat in het leven.....

vvseverine
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:43

Re: De poortwachtersfuctie van een huisarts.

Ongelezen bericht door vvseverine »

Voor de goede orde: Ik heb gestudeerd en had een baan als onderzoeker aan een Universiteit. Nu werk ik in het onderwijs. Ik ben helmaal niet ontevreden met mijn eigen salaris. Ik kan daar goed van leven maar ik wil wel heel graag zelf kunnen bepalen of ik gebruik wens te maken van de diensten van een huisarts. Voor mij is dit een principekwestie. En Henk als ook de apothekers een vast honorarium per ingeschreven patient krijgen geldt dit dito met een sterretje voor hen. Als artsen en apothekers verplicht door ons gesubsidieerd moeten worden zijn het eigelijk ambtenaren en die verdienen niet zoveel.
En dan t.a.v. mijn ervaring met huisartsen ten overvloede:
1. Als je ze nodig hebt, meestal in het weekend of 's avonds, moet je toch naar de spoedpost.
2. Voor niet urgente klachten heb ik nog nooit een zinnig advies van een huisarts gekregen, wel van zg alternatieve genezers.