LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele zorgkosten betalen wegens uitgestelde behandeling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Dubbele zorgkosten betalen wegens uitgestelde behandeling

Ongelezen bericht door Radar »

Consumenten waarvan hun behandeling of ingreep is uitgesteld door de coronacrisis komen voor een onaangename verrassing te staan. Door het uitstel verloopt de duur van hun diagnose behandel combinatie (dbc) en wanneer zij wel weer naar het ziekenhuis kunnen, wordt er een nieuwe dbc geopend. Aan deze dbc wordt een nieuwe factuur gekoppeld, waardoor het eigen risico twee keer aangesproken kan worden.

Is dit jou of jouw naasten overkomen?

Kijk hier de Radar-uitzending van maandag 9 november terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Dubbele zorgkosten betalen wegens uitgestelde behandeling

Ongelezen bericht door D34M0N »

Tijdens de eerste corona golf is mijn vader bijna iets veel kwalijkers overkomen. Zijn kankerbehandeling zou uitgesteld worden, maar gelukkig had de dokter zich erg ingespannen om te zorgen dat de behandeling toch door kon gaan. Bij uitstel zou de behandeling waarschijnlijk net zo goed stopgezet kunnen worden, omdat de kanker tegen die tijd waarschijnlijk uitgezaaid zou zijn.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Dubbele zorgkosten betalen wegens uitgestelde behandeling

Ongelezen bericht door anita1971 »

Het gaat bij mij gebeuren dat ik in januari weer een nieuwe behandeling aan mijn voet/been onderga, deze is in 2020 opgestart maar helaas door corona niet verder behandeld.
Liever 1x extra eigen bijdrage dan een tuin op mijn buik ivm corona!!!!!! (Enne ik heb een WAO uitkering)

Gesloten