LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een uitzending over de psychiatrie?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Waar zou je dan naar toe moeten,behalve naar een Psychiater?
Daar heb je een goed punt. En het is niet zo makkelijk als "wijzig voedingspatroon" en hup, geen problemen meer. Het zal zowieso wel 6 maanden duren voordat de effecten van het gewijzigde voedingspatroon zichtbaar worden. Het herstel gaat heel langzaam, want het is ook niet van de een op de andere dag ontstaan.

Het is natuurlijk meer dan 1 ding.

En omdat psychiaters met hun praktijken winnende zijn, ze verdienen het meeste geld en verwerven het meeste macht. Daardoor kunnen projecten die wel heel goed werken (om mensen dus ECHT beter te maken) niet van de grond komen. Die worden koste wat kost door de gevestigde psychaitrische orde de kop in gedrukt.

En dit baseer ik niet op mijn mening, maar op de feiten. Zie www.moshersoteria.com

The Soteria research showed that the prevalent excessive destructive psychiatric drugging of all these young people is a huge and tragic mistake. The psychiatric establishment was offended. Prestige and Money won. Truth and Love lost.

En toch blijven mensen stug geloven in de psychiater...
Geef eens een voorbeeld?
Waardevol?
Er is een gezegde: what can not kill you will make you stronger. In die richting moet je het bekijken denk ik.

Stel je eens voor welke hoeveelheid energie er in zo'n psychose zit, dat geeft al aan (als je even de onbewezen 'hersenziekte' theorie van psychiaters aan de kant kunt zetten, en naar de psyche kijkt als oorzaak) dat iemand een bepaalde wil en doel heeft. In die chaos zit dus een wil verscholen, en zou je de patiënt leren om zijn psychose als iets normaals te zien (vanuit de basis, dus ook jij moet het geloven), en de problemen voor lief te nemen die daaruit voort (zijn) (ge)komen dan kan iemand met de juiste hulp en kennis stabiliteit vinden en met hernieuwde geestelijke kracht tot betere prestaties komen dan hij of zij ooit heeft kunnen komen.

Disclaimer: ik ben een leek, dus neem dit niet als voorbeeld voor "hét" alternatief voor de psychiatrie. Er zijn ook wetenschappeljik geörienteerde alternatieven.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Je manier van kijken naar mensen met een psychose, dat maakt het zo moeilijk voor hun. Ze hebben het al zwaar, en dan krijgen ze ook nog eens doemdenkers om zich heen.
Ik heb zelf 2 Psychoses achter de rug,dus weet heel goed waar iemand met een Psychose toe in staat is.
Ook heb ik aan de Anti-Psychotica gezeten,maar niet langer dan nodig was.
Je hebt zelf ook nog wel iets te vertellen als patient.
Als je zelf weet dat je Psychose een toestand is waarbij je tijdelijk hulp nodig hebt wordt het al gemakkelijker om die stap te nemen,en de medicijnen tijdelijk voor lief te nemen.
Nee,het is geen pretje om aan de Anti-Psychotica te zitten,zeker niet maar ik had ook geen ander alternatief op dat moment,zoals ik al eerder zei"je weet je met jezelf geen raad".
En wat de rest van de medicijnen betreft;vergeet niet dat er ook een heel grote groep mensen zelf om die medicijnen komt bij de huisarts,dan heb ik het nog maar alleen over het excessief gebruik van Anti-Depressiva,om over de kalmeringstabletten nog maar te zwijgen...

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Nee,het is geen pretje om aan de Anti-Psychotica te zitten,zeker niet maar ik had ook geen ander alternatief op dat moment,zoals ik al eerder zei"je weet je met jezelf geen raad".
Ik begrijp dat het erg moeilijk is, ik heb het gezien bij voorheen gezonde mensen die na het abrupt stoppen met gedwongen toegediende antipsychotica psychotisch werden, maar er wel op eigen kracht doorheen kwamen en goed konden informeren welke effecten er bij hun optreden, wetende dat het door de medicijnen veroorzaakt was.

Zoals je zegt: het is zo moeilijk voor je op dat moment, je ziet geen uitweg meer. Je weet niet wat te doen, en dan kom je bij de psychiater voor hulp.

Stel dat je bij Loren Mosher terrecht zou zijn gekomen, en je vertrouwen in hem zou hebben gelegd met Soteria behandeling dan zou die je er weer bovenop kunnen helpen zonder je hersenen biologisch meer gevoelig te maken voor een psychose. Dan zou je je nu misschien wel beter en sterker voelen dan ooit te voren, en de psychose niet als iets engs zien maar als een ervaring die je sterker heeft gemaakt. Iets dat je hebt kunnen overwinnen: dus niet meer eng.

Het is net als met domino, een belangrijk onderdeel van onze evolutie. Hoe meer mensen het overwinnen en er van herstellen, hoe minder mensen er echt last van krijgen en ten onder gaan in zo'n psychose. De kennis die in ons schuilt, doorgegeven door al die mensen die het overwonnen hebben, die zorgt ervoor dat mensen er immuun voor worden.

Psychiaters blokkeren de doorgang van onze geestelijke evolutie wat dat betreft, en houden het probleem in stand.


Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Mijn enige antwoord daarop is: waarom niet? ...

Ik lijk soms wel een activist, dat moet ik toegeven. Maar ik bedoel het goed. Als psychiaters wetenschappelijk gezien gelijk zouden hebben ben ik de laatste om dat te ontkennen ook al ben ik nu niet meer zo neutraal meer, door de kennis die ik nu bezit (eens een dief altijd een dief is mijn opvatting).

Als je de wetenschappelijke feiten bekijkt, en je verdiept in de geschiedenis van de psychiatrie is het gewoon onbegrijpelijk.

Ik wil mensen graag echt helpen, dat zit in mijn natuur. En als ik zie welk kwaad psychiaters aanrichten met hun leugens en dubieuze praktijken, dan wil ik natuurlijk graag voorkomen dat mensen daar de dupe van worden.

Logisch toch?

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Ja,ik begrijp je.
Maar pas op dat je de mensen niet tegen je in het harnas jaagt,okay?
Daarmee bereik je net het tegenover gestelde.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Ja,ik begrijp je.
Maar pas op dat je de mensen niet tegen je in het harnas jaagt,okay?
Daarmee bereik je net het tegenover gestelde.
Ik zal mijn best doen, want dat is absoluut niet de bedoeling.

Ik heb er begrip voor dat problemen heel erg moeilijk kunnen zijn, maar ik ben er van overtuigd dat je die problemen ook ten gunste kan benutten. Hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Je moet het natuurlijk wel willen. Maar het feit dat je die problemen ervaart, dat geeft wel iets aan.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,

Ten eerste sorry voor de late reactie.

Hoe kom je erbij dat mensen tegen mensen die geen stemmen horen wordt gezegd dat dat wel zo is? Vervolgens vraag je je af of het erg is dat ze stemmen horen. Horen ze nu wel of niet stemmen.

Het hele verhaal dat mensen tegen hun wil worden plat gespoten in de psychiatrie is echt niet waar. Ik ken NIEMAND bij naam die dit heeft meegemaakt. Als het wel zo is wil ik de naam van de patient en de dokter en/of psych en instelling weten, dan kunnen wij samen (ja Arjan SAMEN) een rechtzaak aanspannen. Want dat is nl VERBODEN bij wet. Dus wij gaan samen de barricade op en gaan deze patient redden. We kunnen niet de hele wereld redden (helaas) maar deze patient wel.

Wat ik echt jammer vind is dat je alle pscyhiaters over één kam scheert. Ik denk dat je niet moet generaliseren. Generalisaties zijn volgens mij een teken van kortzichtigheid en ik geloof niet dat jij kortzichtig bent.

Ik heb nagedacht wat je zei over geloof en misschien heb je gelijk dat geloof je tot grotere hoogte kan brengen en tot betere prestaties. Wat ik altijd wel jammer vind is dat geloven elkaar bestrijden ipv samen te werken.

Tom Cruise ga ik het verder niet over hebben want die heeft zichzelf bij Oprah en zijn scientology filmpje op youtube onsterfelijk belachelijk gemaakt bij de hele wereld behalve bij scientology aanhangers (en daardoor ontslagen, ook al noemt hij het anders, bij zijn filmmaatschappij).

Maar concreet:
Misstanden MOETEN aan dre kaak worden gesteld.
Maar dan ook objectief met alle data en via een rechter, we kunnen niet zomaar iets roepen. Als we op dit forum iets roepen moeten we het ook bewijzen. (Of zie jij dit anders? Dat denk ik niet).

Nou dit was al weer een heel verhaal, ik hoop dat je tijd hebt om te reageren.

gr Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,

Nog ff wat doet de scientology kerk wat erger is dan psychiaters

kijk toch ff naar youtube:http://nl.youtube.com/watch?v=NNUjMz9-W2I

Ik zou het erg op prijs stellen als je dit wil bekijken dan kunnen we daarna praten over wat erger is scientology en/of psychiaters

heel veel groetjes
Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,,

Je zegt eens een dief altijd een dief.....

Oei, ik had je veeeeel hoger ingeschat.



Gr
Ingeting

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Het hele verhaal dat mensen tegen hun wil worden plat gespoten in de psychiatrie is echt niet waar. Ik ken NIEMAND bij naam die dit heeft meegemaakt. Als het wel zo is wil ik de naam van de patient en de dokter en/of psych en instelling weten, dan kunnen wij samen (ja Arjan SAMEN) een rechtzaak aanspannen. Want dat is nl VERBODEN bij wet. Dus wij gaan samen de barricade op en gaan deze patient redden. We kunnen niet de hele wereld redden (helaas) maar deze patient wel.
Hoe kom je er bij dat het verboden is? Dat is echt niet zo.

Het gebeurt met heel veel mensen op de door mij omschreven manier. En het gevaar hoeft geen bewezen gevaar te zijn, het kan bijvoorbeeld zijn "risico op maatschappelijke teloorgang" (dat gebruiken ze om zwervers van straat te krijgen).

Ze bieden het je eerst aan: hier heb je pillen. Weiger je, dan dreigen ze je dat ze het dan moeten inspuiten. Al die tijd zit je in een isoleercel opgesloten. En dan na 10 dagen wanneer de psychiater een behandelingsplan heeft opgesteld kunnen ze beginnen met het inspuiten van de medicijnen onder dwang.

En ook die regels hoeft de psychiater zich niet aan te houden, indien hij dat noodzakelijk acht... Dat staat zo letterlijk in de wet. Er zijn regels aan verbonden voordat er dwangmaatregelen mogen worden toegepast, maar wanneer de psychiater wil hoeft hij die regels niet te volgen.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Het is nu eenmaal zo dat wanneer je door de politie in een manisch-psycjhotische toestand in een inrichting geplaatst wordt en niet te hanteren bent je over het algemeen een spuit Haldol in je reet krijgt.
Bij mijn laatste opname heb ik het 3 keer van verschillende patienten gehoord.
Nu is het wel zo dat je zulke patienten ook echt niet tussen de andere patienten kunt zetten,want dan gebeuren er rare dingen,maar niet zeggen dat het niet gebeurt,en vrijwillig is het op deze manier niet he?
Ook heb ik tijdens het uitdelen van medicatie meegemaakt dat een vrouw die medicatie weigerde,(zij was absoluut niet agressief) verteld werd dat zij het dan "intaveneus" toegediend zou krijgen.
Dit was in een kliniek in Halsteren.
Het innemen van de medicijnen was je eigen verantwoordelijkheid,ik nam de eerste dagen niet iedere keer(wist de tijden nog niet uit mijn suffe hoofd) mijn medicijnen en vroeg of ze gestopt waren met mijn medicatie...Ik kreeg als antwoord"dat is uw eigen verantwoordelijkheid".
Dat vond ik niet kunnen achteraf,op dat moment interesseerde het me geen hol,maar naderhand had ik zoiets van"wat raar".

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Ik heb nagedacht wat je zei over geloof en misschien heb je gelijk dat geloof je tot grotere hoogte kan brengen en tot betere prestaties. Wat ik altijd wel jammer vind is dat geloven elkaar bestrijden ipv samen te werken.
Dat soort geloof bedoelde ik eigenlijk niet, ook al benut religie het wel de kernkwaliteit van wat ik wel bedoel.

Geloof is bijvoorbeeld het volgende:

Je bent in problemen verwikkeld geraakt, en je ziet geen uitweg meer. Je hebt hulp nodig en bent de wanhoop nabij (stel je even het ergste psychisch probleem voor bij een goed mens).

Je bezoekt vervolgens een psychiater en die geeft jou inzage in de 'wetenschap', die stelt dat jij een hersenziekte hebt en dat medicijnen je beter kunnen maken en de problemen kunnen verminderen.

Vanaf dat moment geloof je dat je ziek bent, en dat je medicijnen nodig hebt. De problemen die je hebt ervaren en meegemaakt, die zie je vanaf dan als onderdeel van je ziekte.

Er is helemaal geen bewijs dat er een ziekte is, maar toch geloof je het. Dit heet binnen de psychiatrie 'ziekte besef'. Geloven dat je ziek bent.

Ik denk dat dat heel erg slecht is, want door te geloven dat je ziek bent los je de kern van het probleem niet op en wat gebeurt er dan op grote schaal? Er ontstaat een soort gecontroleerde massa hysterie.

De angsten voor de problemen leven in iedereen voort, en men gelooft in fabels dat het veroorzaakt wordt door niet zichtbare ziektes. Iedereen zou het wel kunnen hebben, dat weet niemand.

Stel nu dat jij pillen neemt, en de problemen daarmee verminderen. Dan blijft die angst voor de problemen in je bestaan.

Er ontstaat een cumulatieve angst. Als iemand anders het krijgt, dan heb jij alleen die angst in je om te delen met die persoon.

De angst voor de problemen wordt daarmee door psychiaters in stand gehouden.

Stel nu dat je de problemen leert te overwinnen, dan kan het je zelfs voordeel opleveren. En stel nu dat een ander de problemen ervaart, dan bezit jij de kennis en ervaring dat het niet zo eng hoeft te zijn. Zo ontstaat er op termijn een bewustzijn die ons kan beschermen tegen dergelijke problemen, en de omgang daarmee totaal anders maakt zodat de problemen minder snel zullen kunnen escaleren.

Het probleem is wel dat psychiaters dan een stuk minder werk zullen hebben, en de industrie honderden miljarden aan inkomsten misloopt.

Een complot theorie of niet, het blijft een feit dat je met de juiste benadering mensen de ergste psychische problemen kunt laten overwinnen en dat ze daardoor sterker worden dan ooit. En als die praktijk/behandelmethoden gewoongoed zouden zijn dan zou jij, wanneer je in zeer ernstige psychische problemen verwikkeld raakt, kunnen geloven dat je door je problemen sterker en beter kunt worden dan ooit te voren.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Da Silva,

Het innemen van jou medicijnen was jou verantwoordelijkheid en moest je zelf doen. Ik denk dat hier het probleem zit. Ik vind dat mensen die tijdelijk in de war zijn geholpen moeten worden met het innemen van hun medicijnen op het goede tijdstip. Maar als dat gebeurt krijg je altijd weer commentaar van mensen zoals Arjan die zeggen: ze willen geen medicijnen slikken en het wordt ze opgedrongen.

Ik ben GEEN dokter en/of psychiater. Ik heb ook geen jaren gestudeerd om mensen te kunnen behandelen. Ik ga nu af op mijn verstand. Mijn verstand zegt: je kunt kapotte nieren hebben, dan krijg je een transplantatie. Je kunt een kapotte hartklep hebben dan proberen ze dat te repareren. Waarom zou er niets mis kunnen gaan met je hersenen. En als er dan wat mis gaat waarom zou je dan geen medicatie proberen. (Ik moet nu wel zeggen dat ik het brein en de "geest" als iets separaats beschouw. Als je de hersenen gelijk ziet als de geest, dan geldt wat ik zeg nu niet meer maar dat is meer een religieuze vraag).

Arjan,
Ik weet, uit ervaring, dat de meeste zwervers een psychiatrische achtergrond hebben. Je kunt ze gewoon aan hun lot over laten en zeggen: daar hebben ze voor gekozen. OF je kunt alles wat je aan middelen hebt beschikbaar maken om ze te helpen. Misschien zijn de middelen die we beschikbaarhebben niet goed genoeg en behoeft dat nog verbetering (dat denk ik wel). Maar zoals ik altijd heb geleerd: IETS is beter dan NIETS. Deze mensen laten verkommeren onder een brug kan ook niet de bedoeling zijn.

Ingeting

PS Ik krijg NOOIT antwoord op utube filmpjes, jammer.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Waarom zou er niets mis kunnen gaan met je hersenen. En als er dan wat mis gaat waarom zou je dan geen medicatie proberen
Ik vind dat maar een stomme redenering. Want hoe weet je dat dan dat er iets mis is met je hersenen?

Daar is dus geen enkel bewijs voor. Dus dan 'geloof' je het, maar het hoeft niet zo te zijn.

Natuurlijk kun je een hersenafwijking hebben, maar dan moet je naar een neuroloog.

Als er iets mis is met je nieren, dan kunnen ze dat zien. Als je dan bij de dokter komt gaat die niet gewoon je verhaal aanhoren en zeggen: je nier is kapot en neem dit medicijn. Of bijvoorbeeld: 'u heeft kanker en uw borst moet geamputeerd worden, wanneer schikt het u?'

Daar gaat "objectief" wetenschappelijk onderzoek aan vooraf, om zeker te weten dat je nier beschadigd is of dat je kanker hebt, en hoe erg het is, welke behandeling en medicijnen het beste kunnen werken etc. etc.

Allemaal 100% objectief.

Maar als je psychische problemen hebt, en de psychiater zegt dat jij een hersenziekte hebt, dan gaat daar geen objectieve test aan vooraf.

Dus eigenlijk is het te onzinnig voor woorden wat psychiaters doen. Je wordt in feite gewoon bedrogen.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Arjan,
Ik weet, uit ervaring, dat de meeste zwervers een psychiatrische achtergrond hebben. Je kunt ze gewoon aan hun lot over laten en zeggen: daar hebben ze voor gekozen. OF je kunt alles wat je aan middelen hebt beschikbaar maken om ze te helpen.
Je weet het.... je weet goed hoe je ze de vernieling in 'helpt' ja.

Die zwervers willen dat echt niet hoor, dat een verpleegster ze met harde hand vloert in zo'n isoleercel en onder dwang medicijnen inspuit voor zijn eigen bestwil nog wel.

Dan voel je je pas ziek, als je weet dat die medicijnen die ze je inspuiten super slecht voor je zijn en dat de mensen die het inspuiten overtuigd zijn van zichzelf, dat ze je helpen.

Een afschuwelijk gevoel lijkt me dat.

Die mensen hebben zeker hulp nodig, om ze weer op de rit te krijgen. Hulp die er nu al vaak voorhanden is. Vaak verzorgd door kerkelijke instanties die ze van een goede avondmaatlijd voorzien, of onderdak. En ook de gemeente doet er alles aan om je weer van straat te krijgen met "bijzonder bijstand" zodat je 2 maanden borg kunt betalen als je eenmaal woonruimte hebt gevonden. Ze helpen je heel erg goed.

Psychiatrische hulp, dat maakt zulke mensen kapot. Dat kun je zelf toch ook wel begrijpen. Je hebt het al zo moeilijk, en dan sleuren een stel 'verpleegsters' je naar de grond en 'verkrachten' je door spullen in te spuiten die je geest veranderen en ziek maken, en zelfs tot de dood kunnen leiden.

Eigenlijk is dat een gruwelijke misdaad. De eigen geest is zo ongelooflijk waardevol, voor veel mensen. En dat wordt je dan afgenomen/raakt ernstig beschadigd. En die trauma's daar komen ze vaak ook niet meer overheen.

Er zullen vast ook zwervers blij zijn, en de 'drugs' voor lief nemen. Maar het gaat mij juist om diegene die het niet willen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door eeliane »

Mijn zus is maanden lang gestalkt dooe een schizofreen die weigerde z'n medicijnen in te nemen,
laten we wel zijn als zoiets gebeurd wil ik nog wel eens horen vaniedereen die vindt dat medicatie niet geod zou zijn om sommige mensen gewoon een normaal onderdeel van de maatschappij te laten zijn.
Deze man wilde zijn medicatie niet gebruiken, hij wist t allemaal zowel, jaja als ie weer z'n gekke moment had liep ie door de straat te schreeuwen en stenen door de ruit te gooien, is ook opgepakt door depolitie en hij meldde dan poeslief dat t beter werd. Liet zich niet meer zien in de straat maar stuurde enge smsjes,
medicatie voor psychische stoornissen, nou graag zolang die lui niet opgesloten zitten,
en ohja we gaan er even mee praten?
onmogelijk valt niet mee te praten in psychotische omstandigheden.

Psychiatrie om mensen een 'normaal' gevoel in de maatschappij te geven, voor sommige een absolute noodzaak en een fijne hulp,
voor anderen misschien abacadabra maar je zal er maar mee te maken krijgen om welke reden dan ook, dan kijk je er heel anders tegen aan....

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Arjan,

jouw vraag: hoe weet je dat er iets mis is met je hersenen?

ok daar heb ik wel een antwoord op nl

Als je stemmen hoort die niemand anders hoort en als je jezelf en/of andere in gevaar brengt door jouw acties. Zo zijn er nog wel ik weet niet hoeveel symptomen. (Ik ben geen psych, en jij blijkbaar ook niet).

En een zwerver met psych stoornissen wordt nu al geholpen door de reguliere kerken mbt voedsel etc. Maar de echte oplossing is om via psychiatrie te zorgen voor therapie en/of medicijnen zodat ze als volwaardig mens kunnen functioneren zonder afhankelijk te zijjn van welke kerk en/of sekte dan ook. Een mens die lijdt aan psychotische episodes kan alleen dan een goede afweging maken voor wel of geen medicijnen als je EERST zorgt dat hij/zij niet meer psychotisch is. Als met medicijnen de psychose is weggenomen (al dan niet tijdelijk) dan kan de man/vrouw er altijd voor kiezen om psychotisch of niet door het leven te gaan. Dat maakt het individu zelf uit, niet IK en ook niet JIJ.

Ik vind het ook jammer dat alles wat niet uit de scientology hoek komt wordt afgedaan als stom. Ik heb ff gekeken (scientology houdt werkelijk alles bij) en jij hoort bij die club en dat is prima. Ik probeer open te staan voor alles wat jij wil vertellen maar ik verwacht van jou dan hetzelfde.

Ik heb al een paar maal gevraagd om namen en rugnummers zodat we er iets aan kunnen doen. Daar krijg ik geen antwoord op. Dat is jammer maar wel te begrijpen. Want ik heb niet het idee dat jij ook maar iemand kent die wordt vastgebonden en wordt gedwongen tot medicatie. Dit is allemaal kul om je scientology anti-psychiatrie hier te verkondingen.

Natuurlijk zijn er in de psychiatrie misstanden zoals overal. BV Huisartsen, scholen, kerken, sekten. Maar een misstand betekend niet dat de hele beroepsgroep ter discussie moet staan.

Heb je nou eindelijk al is gekeken op de youtube, je geeft namelijk alleen maar antwoord op de dingen die in jouw scientology straatje passen.

Kijk anders ff op de side van Karin Spaink.

Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Eeliane,

Ik had het niet beter kunnen zeggen

Ingeting

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »


PS Ik krijg NOOIT antwoord op utube filmpjes, jammer.
Inderdaad een enge beweging,maar ik blijf bij mijn standpunt dat(ook al hebben ze het uit eigenbelang gedaan) het toch een goede zaak is dat bepaalde aspecten van de Psychiatrie kritisch bekeken worden.
En een zwerver met psych stoornissen wordt nu al geholpen door de reguliere kerken mbt voedsel etc. Maar de echte oplossing is om via psychiatrie te zorgen voor therapie en/of medicijnen zodat ze als volwaardig mens kunnen functioneren zonder afhankelijk te zijjn van welke kerk en/of sekte dan ook. Een mens die lijdt aan psychotische episodes kan alleen dan een goede afweging maken voor wel of geen medicijnen als je EERST zorgt dat hij/zij niet meer psychotisch is. Als met medicijnen de psychose is weggenomen (al dan niet tijdelijk) dan kan de man/vrouw er altijd voor kiezen om psychotisch of niet door het leven te gaan. Dat maakt het individu zelf uit, niet IK en ook niet JIJ.
Met de toenemende vraag naar Psychiatrische zorg zijn er meer ambulante centra opgezet.
Dit had tot gevolg dat de patient volgens een bepaald protocol behandeld werd,waar vroeger iemand met een Psychotische aandoening opgesloten bleef indien niet te genezen,wordt hij nu uitbehandeld en al op straat gezet,onder het mom van"wij kunnen niets meer voor u doen"".
Dit verklaart ook waarom de laatste 20á 30 jaar Psychiatrische patienten een zwervend bestaan leiden,ga de opkomst van de Psychiatrie maar na,dan zul je zien dat met die opkomst het aantal zwervers is toegenomen.
Er is simpelweg niet genoeg geld en plaats meer om al die mensen goed te behandelen.
En waar zou iemand zonder onderdak en inkomsten zijn/haar medicijnen moeten halen?

Gesloten