LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een uitzending over de psychiatrie?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit is natuurlijk geen wetenschappelijk artikel of zo, doe zelf maar wat moeite om mijn argumenten te ontkrachten
Als er geen wetenschappelijke argumenten zijn.. Wat moet ik dan ontkrachten ???
Blijf maar vooral naïef en val de berichtgever aan ipv. met tegen argumenten te komen.
Welke argumenten ?
Liefde maakt mensen sterk. Psychiatrie maakt mensen zwak.
Hadden we het al over oneliners gehad ?
Depressie is van essentieel belang om te kunnen overleven.
Huh ?
Je staat net te verkondigen dat:
Als je dat begrijpt, kun je niet depressief worden
Dus als je het begrijpt, dan mis je juist datgene dat van essentieel belang is om te overleven :?
Je kunt alleen van een ziekte genezen die niet bestaat, terwijl het iets natuurlijks is en wel MOET voorkomen bij je om te kunnen overleven.
:shock: :roll:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Overigens wie zegt dat zelfmoord door depressie slecht is?

Papegaaien hebben maar 1 partner in hun leven, en als die sterft, dan sterft de wederhelft ook uit verdriet.

De papegaai stopt dan bijvoorbeeld met eten en pleegt zelfmoord. In dat opzicht is het dus heel natuurlijk en het kan in principe ook best mooi zijn op een bepaalde manier.

Natuurlijk niet door voor de trein te springen want dan kwets je veel andere mensen. Dat kan natuurlijk ook een uiting aan de rest van de wereld zijn, van gekwetste gevoelens van iemand die altijd gepest is bijvoorbeeld. (het tegenovergestelde van liefde)
Laatst gewijzigd door Arjan Dokelaar op 29 aug 2008 15:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Een argument is een argument, ik kan wel 100 bronnen gaan noemen maar waarom? Om jou te behagen?

Ik zeg gewoon zoals het is, als je het niet gelooft moet je mij niet zomaar gaan aanvallen maar zoek dan zelf een bron om mijn argumenten te ontkrachten. Dan kunnen we eventueel een discussie aangaan of misschien moet ik dan wel erkennen dat ik het verkeerd heb wat dan ik ook zeker wel zal doen.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Arjan,wij zijn geen papegaaien...unlike you.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »


BerichtGeplaatst op: 29 Aug 2008 15:10 Onderwerp:

Arjan,wij zijn geen papegaaien...unlike you.
We zijn ook niet allemaal zoals jij ;) Dus iedereen doet het weer anders.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Depressie is van essentieel belang om te kunnen overleven.
Overigens wie zegt dat zelfmoord door depressie slecht is?
Zelfmoord lijkt me een wat vreemde manier van overleven :?

Lees jij je eigen teksten wel eens ??
Ik zeg gewoon zoals het is, als je het niet gelooft moet je mij niet zomaar gaan aanvallen maar zoek dan zelf een bron om mijn argumenten te ontkrachten.
Je kan wel alles gaan beweren ( wat je inmiddels ook doet ).. Tenzij je daarvoor redelijke argumenten kan aandragen valt er niets te ontkrachten.. Dadelijk ga je beweren dat alle wat je beweerd duidelijk bewezen staat beschreven op een grote steen op Mars... Wat wil je dan dat ik daar tegenin ga brengen...

Kom zelf met duidelijke onderbouwde argumenten en dan gaan we daar naar kijken... Zo lang je dat niet kan zit er weinig anders op dan hier te schrijven dat je onzin verkondigd...

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Gelukkig wel ja,maar toch ben ik razend benieuwd waar jouw weerzin tegen de psychiatrie vandaan komt.
Dat kan niet alleen komen door de ervaringen met je clienten.
En niet weer dat verhaal over platspuiten of het soteria project s.v.p.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Zelfmoord lijkt me een wat vreemde manier van overleven Confused

Lees jij je eigen teksten wel eens ??
Ja, dat is misschien moeilijk te begrijpen maar dat extremisme is onderdeel van onze wil om te overleven. Hetgeen ons dus in leven houdt.

Emoties, verdriet, depressie, ze zijn van essentieel belang. De papegaai heeft maar 1 partner, en sterft uit verdriet wanneer een van hen sterft (niet altijd, maar dit gebeurt vaak). Juist die mentaliteit, dat geeft de papegaai in zijn leven de ultieme en nodige wil om te overleven. Ze geven dat door aan alles om hun heen.

Er is nog veel dat we niet kennen. Vroeger dachten we dat de wereld plat is, nu denken we dat paranormale dingen niet mogelijk zijn.

Ik heb zelf ervaren dat er dingen mogelijk zijn die niet te verklaren zijn aan de hand van dit topic. Ik droomde heel heftig over een stalker zonder dat ik kon weten dat een nieuwe gebruiker in dit topic een bericht daarover had geplaatst de voorafgaande avond.

Dus we kunnen mogelijk ook emoties, gevoelens etc. delen met onze omgeving. En de papegaai mogelijk met papegaaien om zich heen.

Sterven uit verdriet dat kan een ultieme wil om bij 1 partner te blijven uitdrukken, die mogelijk van essentieel belang is voor de papegaaien om als 'papegaaien ras' te kunnen overleven.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ja, dat is misschien moeilijk te begrijpen maar dat extremisme is onderdeel van onze wil om te overleven. Hetgeen ons dus in leven houdt.
nee-schud emoticon hebben we hier niet he...
nu denken we dat paranormale dingen niet mogelijk zijn.
Wie denken dat ?
Ik heb zelf ervaren dat er dingen mogelijk zijn die niet te verklaren zijn aan de hand van dit topic.
Dat lijkt me ook.. Dit topic gaat je echt niet alles verklaren wat je om je heen ziet :?
Dus we kunnen mogelijk ook emoties, gevoelens etc. delen met onze omgeving. En de papegaai mogelijk met papegaaien om zich heen.
Dat heet nu communiceren !!! En ja, papegaaien kunnen dat ook net als alle levende wezens.. Door praten, geluid maken, non-verbaal, verbaal... :roll:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Arjan; ben je belijdend lid van de scientology kerk?


En een depressie zie ik als iets anders dan neerslachtigheid of verdriet waar iedereen t.z.t mee te maken krijgt en wat je mogelijk inderdaad nodig hebt om zaken in de juiste verhouding te zien en even 'pas op de plaats' te maken.
Bij een depressie voel je je extreem wanhopig op gronden die weinig meer met de realiteit te maken hebben en waar je zonder hulp niet meer uitkomt.
Tenminste; zo wil ik het omschrijven en nee, ik ga er niet de DSM of liturgie van de scientology kerk naastleggen om zo mijn mening op waarde te schatten. :wink:

Arjan, de algemene indruk die je bij mij wekt is dat je weinig vanuit jezelf 'praat', en dat je zaken niet meer in het juiste perspectief ziet.
Met sommige punten kan ik een klein beetje met je meedenken, maar je doet je geloofwaardigheid weer teniet door die heftige complottheorieën van je.
'Ze' verdienen biljoenen....een biljoen is 1.000.000.000.000 :shock:
Probeer alles effe in het juiste perspectief te zien, en maak ons niet duizelig met zulke grootse uitspraken.
Laatst gewijzigd door S. op 29 aug 2008 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Gelukkig wel ja,maar toch ben ik razend benieuwd waar jouw weerzin tegen de psychiatrie vandaan komt.
Ik heb dus hetzelfde gevoel, hoe kunnen mensen nu zo blind zijn voor wat er gebeurt. Hoe kunnen mensen het bedrog en de barbaarse praktijken van psychiaters goedkeuren, hier in Nederland nog wel.

Mensen met een elektroschock behandelen omdat ze lastig zijn. Mensen maanden lang in een isoleercel opsluiten, omdat ze niet mee werken.

Zware criminelen die krijgen nog veel meer respect. En de mensen die gevangen zitten in de psychiatrie hebben niets misdaan.

Ik begrijp dat dus niet... waarom mensen psychiaters gewoon hun gang laten gaan en de leugens telkens weer opnieuw accepteren.
Laatst gewijzigd door Arjan Dokelaar op 29 aug 2008 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/214938

Het verhaal van een Nederlandse Juriste die opgesloten wordt in een isoleercel.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Arjan, beste man; praat nu eens vanuit jezelf......
Niet meeliften op de ervaringen van anderen.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Dat heet nu communiceren !!! En ja, papegaaien kunnen dat ook net als alle levende wezens.. Door praten, geluid maken, non-verbaal, verbaal... Rolling Eyes
Aldus mevrouw de flat-earther. ;)

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Arjan; ben je belijdend lid van de scientology kerk?
Nee, en jij, ben je actief lid van de Anti-Scientology beweging?

En wat betreft biljoen, biljoen is 1000 miljard en ja, dat verdienen psychiaters met de medicijnen jaarlijks.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Ze geven 1.3 miljard euro per jaar uit aan promotie hier in Nederland... Een klein mini landje met 16.5 miljoen mensen......


http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1237

Ze verdienen vele biljoenen euro's per jaar door jou te laten slikken elke dag.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Arjan; goed lezen...ik slik niet. :D

Tenminste; geen pillen. Zelfs geen vitaminepillen. :lol:




Hoe vaak moet ik dit nu nog herhalen.... :roll:


Ben trouwens van geen enkele kerk lid. Ook niet van een antikerk o.i.d.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Overigens voordat je het afdoet met "ja maar dat is de farmaceutische industrie, en het gaat ook om andere medicijnen".

Ja, maar de omzet van psychiatrische medicijnen overtreffen de omzet van alle andere medicijnen samen, en ze zijn ter behandeling van ziektes die mogelijk niet eens bestaan! (ze weten ook niet hoe de medicijnen werken, alleen dat ze werken Afbeelding)

Het grootste bedrog denkbaar. Dat heeft niets met een complot theorie te maken, dat is gewoon zo. 'Het waarom' daar laat ik me niet over uit omdat ik dat niet weet.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

de rest weet je ook niet, maar daar heb je wat minder moeite mee blijkbaar

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

'de rest' ?

vertel, kom maar met argumenten dan ipv. een loze opmerking te plaatsen. Waarom heb ik ongelijk?

Gesloten