LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Er moet meer gewerkt worden!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Zolang er niet aangetoond kan worden dat het slecht is dan moet roken gewoon mogen.

Goed idee!!
7
58%
Geen mening!
5
42%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

haha, je weet het mooi te brengen, maar 48609 had wel gelijk toen hij zei dat rokers zich van allerhande argumenten bedienen die er niet toe doen.

Weet je trouwens dat bij een aantal bedrijven in Amerika rokers juist minder verdienen of langer moeten werken? Door al die rookpauzes is de arbeidsproductiviteit minder en dat is niet eerlijk ten opzichte van niet-rokers.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Martin ga lekker naar Amerika toe joh.
En ik hoef geen argumenten te gebruiken om te roken, want als ik zin in een sigaret heb dan rook ik die gewoon.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Misschien doe ik dat nog wel eens, daar hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan hier.

Maar ga gerust je gang om er eentje op te steken, dat is je goed recht! Zolang het maar niet bij mij in de buurt is, of in een openbare gelegenheid, of op je werk buiten het rookhok, of als je op het station staat, zoek dan wel even de pafpaal op :lol: :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

En als het wel bij jou in de buurt is wat dan, ga je het me dan verbieden?
En ik geloof niet dat jij uitmaak of ik in het rookhok op m'n werk ga staan.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

als het bij mij in de buurt is, dan zal ik vriendelijk toch dringend verzoeken je sigaret te doven omdat ik er last van heb. Op je werk dien je op een daarvoor aangewezen, geen overlast gevende, plek te roken omdat iedere werknemer (je collega's dus) recht op een rookvrije werkplek heeft. En nee, dat maak ik niet uit, dat maakt de wetgever uit.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er zou eens een lijst openbaar moeten worden gemaakt.
Wat allemaal slecht is voor de samenleving.
Dan valt het vreugdevuurtje(roken) helemaal in het niet.
Niet rokers krab u zelf eens achter de oren.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik krab me niet achter m'n oren want dat is slecht voor m'n huid :lol: :lol:

ga je gang met die lijst van wat allemaal slecht is, kun je daar een kruistocht tegen beginnen. Ik heb helemaal niks tegen rokers en ik vind het prima als ze een peuk opsteken, zolang ze alleen zichzelf maar vergiftigen en niet mij, lijkt me niet te veel gevraagd.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Okay Martin,maar begin dan maar is ,als je overdag buiten komt met een gasmasker op .
Dan mis je al zeer veel schadelijke stoffen

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Het is mijns inziens een verschil of al die schadelijk stoffen in een sigaret samengeperst zitten die je vervolgens aansteekt en enthousiast over je longen gaat inhaleren (waar je dus zelf voor kiest) of dat er wellicht ongezond stofje in de lucht zit die toevallig voorbij komt, daar kies ik niet voor. En is veel minder ongezond ook, al is het maar omdat het zwaar verdund is door de wind

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit is al jaren lang een eindeloze discussie.
verdiept uzelf erin, en trek dan een conclussie.
Ook sigarettenrook wordt door de lucht meegevoerd.
En er roken minder mensen in dit land als dat er in een otootje rijden :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door S. »

Volgens de theorie van de cognitieve dissonantie vinden mensen het onprettig als dergelijke cognities "dissoneren". Hiermee wordt bedoeld dat mensen het onprettig vinden als cognities niet met elkaar overeenstemmen. De persoon in kwestie zal dan proberen de cognities in overeenstemming te brengen.

Bijvoorbeeld: een roker heeft de cognities "ik rook" en "ik wil gezond oud worden". Op het moment dat een voorlichter hem vertelt dat roken zeer ongezond is, heeft deze roker een probleem. Er is namelijk een tegenspraak tussen de cognities "ik rook", "ik wil gezond oud worden" en "roken is zeer ongezond". Hij zal deze cognitieve dissonantie proberen op te heffen. Hij kan zijn gedrag aanpassen en stoppen met roken, maar dat kan weer dissoneren met andere cognities (bijv. "ik kan niet stoppen met roken"). Hij kan ook nieuwe cognities bedenken om de bestaande cognities af te zwakken. Zo kan hij de cognitie "ik rook" afzwakken met de cognitie "ik stop morgen met roken". Hij kan ook de cognitie "roken is zeer ongezond" afzwakken met de cognitie "maar ik ken een gezonde roker van 80 jaar".
Dit stukje vond ik toevallig op de Wikipedia tijdens mijn speurtochten aldaar.
Gewoon leuk om eens te lezen.
:wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

aha, het is bij rokers dus eigenlijk meer een psychische zaak, misschien moeten ze allemaal maar in therapie om van hun verslaving af te komen! :D

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo,
Ik ben een "niet roker", maar worden de reacties op de "roker", bij degenen die hier op dit forum zo hoog van de toren blazen niet veroorzaakt door een beetje nicotinegebrek...???
Ze weten kennelijk niet meer wat zij nog moeten aanvoeren tegen iemand die af en toe een sigaretje opsteekt... !
Hebben zij zonnenpanelen, fietsen zij en wonen in een een bosrijke omgeving, maar voelen zich ondanks alles "belabberd...?"
Quote:.."aha, het is dus bij rokers (lees hier : 'niet-rokers') dus eigenlijk meer een psychische zaak, misschien moeten ze allemaal maar in therapie.."
Na wellicht .., komen zij dan van hun fobie en hun agressie tegen hun medemens af...!! De verdraagzaamheid in onze maatschappij lijkt zolangzamerhand steeds verder te zoeken... en kom me nu niet aan met jullie zgn.: betrokkenheid op "een voor iedereen gezonder leven", door uitbanning van "de roker"....!!! Doe me een lol...!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door 48609 »

Het gaat over de kennelijke norm dat wij het normaal vinden om niet alleen je eigen kanker te creeren, maar ook mee te helpen aan die van een ander.
Er zit toch ergens een paradox dat rokers het vooral goed voor hebben met anderen - waaronder niet-rokers - maar dat het inzicht ontbreekt dat dit niet samen kan gaan met roken waar anderen bijzijn!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.
Medelijden is hier op z'n plaats, natuurlijk voor de rokers, maar zeker ook voor hen die veroordeelt zijn om met hen samen te leven.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

48609,

Ze zeggen wel eens, dat herhalen de macht van de reclame is.

Die herhalingen van jou zijn dermate van kwaliteit, dat de lezer de inhoud niet eens meer leest, maar alleen nog maar denkt:
"Ach daar heb je die maffe zielepoot ook weer: Ga toch KRASSEN man ! Dan win je nog eens wat" :lol:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door 48609 »

Medelijden is hier op z'n plaats

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Inderdaad 48609 ik heb medelijden met je.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Henrice »

NOU....GEWELDIG BLIJ BEN IK MET ONS AMERIKAANSE VOORBEELD!
Jij ook nog?
Niemand heeft mij ooit verplicht om Amerika als voorbeeld te nemen.

Best een stoere kerel die Marlboro man.

Maar ik mocht mijn paard hier in de straat niet aan een boom parkeren. :cry:

Gesloten