LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Er moet meer gewerkt worden!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Zolang er niet aangetoond kan worden dat het slecht is dan moet roken gewoon mogen.

Goed idee!!
7
58%
Geen mening!
5
42%
 
Totaal aantal stemmen: 12

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door HvdC »

Zolang er niet aangetoond kan worden dat het slecht is dan moet werken gewoon mogen.
Laatst gewijzigd door HvdC op 17 jul 2006 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat het slecht is is al op vele manieren aangetoond, daar gaat de discussie niet over. De discussie gaat over het feit dat er op steeds minder plaatsen gerookt mag worden en dat de anti-rook guerilla steeds verder oprukt.

Als je rookt wordt je beschouwd als een paria, terwijl je niets fout doet. Het is je eigen keuze om je longen te verpesten, daar heeft niemand iets over te zeggen behalve jij zelf.

Ik heb jarenlang gerookt, maar ben inmiddels 2,5 jaar gestopt. Tot op heden nog geen behoefte om er weer aan te beginnen. Toch ben en blijf ik een voorstander van overal roken waar je wilt, mits je er geen andere mensen mee lastig valt. Maar midden in een bos of een terras in de open lucht kun je weinig kwaad.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NAK »

Zolang er niet aangetoond kan worden dat het slecht is dan moet roken gewoon mogen.
Roken is nog steeds toegestaan.
Ik kan me ook niet indenken dat er ooit een algeheel rookverbod wordt afgekondigd.

Zelf begon ik te roken toen ik 14 jaar was. Op mijn 42 moest ik om gezondheids redenen met roken stoppen.
Ondanks dat ik nu al 13 jaar niet meer rook zal ik de rokers nooit afvallen.
De "luizen in de pels" van de rokers zijn de zogenaamde gezondheids goeroes. Nitwits die denken de wijsheid in pacht te hebben en willen bepalen wat wel en niet mag.

Ook verafschuw ik de mensen die eerst een levenlang gerookt hebben en dan op het moment dat ze een longziekte hebben processen beginnen voor een schadevergoeding.

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door ejwedje »

waarom moet ik rook inademen als ik er niet zelf voor kies. Als U kanker wilt krijgen is dat Uw keuze. We leven tenslotte in een vrij land. Maar het is wel zo dat U als roker een vrije keuze heeft om te roken maar ik niet om in een rookvrije ruimte te zijn. Ik ongeveer elk cafe of retaurant riuk je de, voor mij, vreselijke stank. Dan heb ik het nog niet over de verschrikkelijke putlucht die bij menig roker uit kleren en mond komt. Bij elk busstation staan er wel mensen de, voor mij, niet aangename rook in de buitenlucht te blazen.
Kortom, ik ben niet tegen roken maar geef de niet roker ook een keuze om niet die viezigheid te hoeven inademen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door S. »

Oh my goodness, daar gááááán we weer.... :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door S. op 16 jul 2006 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Advies aan de niet rokers.De vervuiling van de roker
is 2% in de buitenlucht die andere 98% komt er op
een andere manier in waar jullie ook schuldig aan zijn.
Doe net als die halve zachte zanger koop een mondkap
en hou je kop.Mondkap is goedkoper als sigaretten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door S. »

O, hai Bot,
Heb je je gouden leeuw al in ontvangst genomen? :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb ik net gelezen ja hoe vond je
mijn reactie?tjees jong wat een foto
zeg en hoe flik je dat.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Wubo »

elke idioot weet toch dat het ongezond is.

Alsof een stuk rokend papier met tabak gezond is bij inademen.
DUHHHHH!!!

Hetzelfde als met je waffel aan een uitlaat van een auto gaan hangen en dan beweren dat ze eerst maar moeten bewijzen dat het ongezond of schadelijk is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Als je met je waffel aan een uitlaat gaat
hangen dan denkt iedereen dat je een terrorist
bent want dan wil je die auto opblazen.
Kijk ik kan ook slap ****en.
Kom nou eens met goeie kritieken waar niets
op af te dingen valt.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door kiz »

Er moet inderdaad meer gerookt worden...
is goed voor de staatskas (iemand enig idee hoeveel accijns er op één peuk zit?)
én aangezien roken weldegelijk ongezond is, dragen rokers ook al niet bij aan het "probleem" van de vergrijzing...
:wink:
de ergste stelling wat mij betreft: "rokers moeten hogere ziektekostenpremie betalen."
nah, dácht 't niet... wat denk je dat 'n roker aan accijns bijdraagt?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Leuke jongen ben jij hvdC.
Als het nou op 1 april gebeurde
kon ik er nog wel om lachen.
Bij zoiets moet Radar nou ingrijpen :!:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door S. »

Heb ik net gelezen ja hoe vond je
mijn reactie?
Nou Bot, wat mij betreft heb je die gouden leeuw met glans verdient.


tjees jong wat een foto
zeg en hoe flik je dat.
Nou, Hvd...dinges heeft zijn teksten aangepast dus die foto slaat nu ook als een tang op een....sigaret. :lol:

Maar voor uwer info [img]....[/img] zo dus.
Groetjes...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NAK »

Dan heb ik het nog niet over de verschrikkelijke putlucht die bij menig roker uit kleren en mond komt.
ejwedje,
Heb jij wel eens in één ruimte moeten werken met een niet roker die de avond ervoor, zogenaamd gezond, knoflook heeft zitten eten??????
Dat is pas een put-lucht.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

verschil is dat bij de knoflook-eter dan maar incidenteel is, een roker stinkt continu uit z'n bek en al z'n poriën. Zo'n wandelende peuk reuk je al 2 uur tegen de wind in! Vind het inderdaad ook een beetje onzinnige discussie, roken zorgt gewoon voor veel overlast en meeroken veroorzaakt ieder jaar tientallen doden door mee-roken, redelijk ascoiaal dus. Ben blij dat roken in openbare gebouwen in elk geval verboden is, wat mij betreft gaat de accijns op die stinkstaafjes nog met 300 % omhoog, kunnen de andere belastingen weer omlaag.

en wat betreft die vergelijking dat je met je waffel nog beter aan een uitlaat kan gaan hangen, die heeft tenminste nog een catalysator. :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Mensen maak je reacties wat kleiner want
deze topic springt weer uit zijn voegen.
Mag wel heel lang zijn maar niet zo breed. :!:
Aha ik zie het al nieuwe pag. dus weer normaal.

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door ejwedje »

Dag NAK.

Nee, helaas. Ik werk wel met een paar zeer sterke rokers. Gelukkig zijn deze verbannen naar een "gezellige " rookruimte. Wel als ze terugkomen en ze moeten je wat vragen. Meestal hebben ze een zwart en slecht gebit en stinken enorm. Niet alleen de kleren maar ook uit hun mond. Moeten ze zelf weten, ik verbied niemand om te roken, we leven tenslotte in een vrij land. Ik vind alleen maar dat ik niet overall hun kankerverwekkende hobby hoef in te ademen en kies daarom bewust voor openbare gelegenheden waar ik dit kan vermijden. Alleen, als ik als niet roker vraag om even te wachten met een sigaret dan ben ik associaal, als een kandidaat voor kanker echter vind dat hij mag roken dan is dit sociaal. Dit is toch krom, of niet soms ???

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Daar gaan we weer, wat maken we ons weer druk zeg.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

we maken ons druk om onze gezondheid, toch niet onbelangrijk lijkt me...

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

En wat schieten we er hier mee op niks dus, ben je er zo slecht aan toe dat je er op een forum druk om moet maken.
Mischien werkt het beter als je naar je huisarts gaat (het is maar een suggestie) :lol:

Gesloten