LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld verspillen door zorgverzekeraar!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Geld verspillen door zorgverzekeraar!

Ongelezen bericht door ciske »

morundo schreef:Absoluut niet mee eens, de ha kan niet weten precies wie wat heeft als ziekenfonds en de regels.
Ts zef had dit ook kunnen uitzoeken bij de eigen verzekering voor dat hij begon, kwestie ook van iegen verantwoordelijkeheid.

een goede huisarts vraagt dat, en inderdaad TS had het zelf kunnen uitzoeken , maar alsog weten huisartsen donders goed dat het bij elke verzekering anders gaat.

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Geld verspillen door zorgverzekeraar!

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Azivo schreef:Beste Rob,
Wat betreft je klachtenbrief met betrekking tot de ingediende buitenlandse nota, kan ik je melden dat onze afdeling Juridische zaken deze in behandeling heeft en zijn uiterste best doet deze zo spoedig mogelijk te behandelen.

Met vriendelijke groet,

Raymond Korst
Azivo Zorgverzekeraar

Beste Raymond.
Hier mee geeft u precies aan hoe de verhoudingen tussen verzekerde en verzekeringsmaatschappij liggen.
Je hebt een klacht en gelijk worden er legers met juristen op gezet. Die moeten ook betaalt worden toch? Dus premie omhoog.

Het is droevig te moeten constateren dat verzekeraars dit soort 'aanvalsplannen' kunnen en mogen bedenken van onze falende overheid die als toezichthouder meer de belangen van verzekeraars voor ogen heeft dan die van de burgers.
Samenspannen onder dat ene hoedje? Lijkt me van wel.
Waar oh waar blijft dat onderzoek door de consumenten autoriteit?

Heel de samenleving hangt aan elkaar van regelgeving en juridische en wettelijk bepaalde zaken. Echter verzekeraars, de zorg zo'n 3-4 maanden per jaar, plachten te doen geloven dat ze het beste met mensen voor hebben.
Een utopie die mensen absoluut moeten leren en willen zien hoor. Geen enkele verzekeraar heeft het belang van de klant voorop staan. Eigen belang staat op één en met stip en vet gedrukt.
Anders waren we er niet als de kippen bij om klachten gelijk door juristen te laten afdekken.
Daar waar juristen ingezet worden tegen vele honderden euro's per uur zouden de tussenpersonen, waar de klant contact mee heeft toch, ervoor moeten zorgen dat de klachten worden weggenomen. Of door de klant te wijzen op hoe het wel zou moeten of door de klant ter wille te zijn.
Maar de klant ter wille zijn en het eigen belang botsen met elkaar.
En dus wordt je klacht hoog ingezet, afschrikwekkend hopen we dan als verzekeraar, en trachten we zo het aantal klachten tot een minimum te beperken. De klachten worden echter zelden opgelost tot je met een camera ploeg voor de deur staat.

Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren was een veel gehoorde zin een aantal jaren terug.
Ook die gaat al niet meer op, gelukkig heb ik meer oog voor de belangen van de 'baas', zo zou je e.e.a. kunnen vertalen naar de huidige houding van te veel verzekeraars.

Overigens vindt ik tevens dat de aanspreekvorm van een klant van Azivo zou moeten plaatsvinden in de U vorm.
Het je en jij is iets voor vrienden of goede bekenden, collega's bijv.
Maar als tussenpersoon die afhankelijk is van deze klant zou u op zijn minst de fatsoensnorm in acht kunnen nemen en uw klant, deel van uw inkomen, met het nodige respect kunnen aanspreken. Zeker publiekelijk zoals hier op dit forum!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Geld verspillen door zorgverzekeraar!

Ongelezen bericht door ciske »

Overigens vindt ik tevens dat de aanspreekvorm van een klant van Azivo zou moeten plaatsvinden in de U vorm.

In de U vorm praat je als je mensen aan de telefoon hebt, of persoonlijk spreekt, niet op een forum.

Heb hier mensen dat ineens zien doen dat ik denk...net aapjes :mrgreen:

Gesloten