LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesprekken zorgverleners nog niet afgerond, hoe maak ik goede keuze?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gesprekken zorgverleners nog niet afgerond, hoe maak ik goede keuze?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als TS een restitutiepolis zou overwegen, is het zaak goed naar de voorwaarden te kijken. Volgens de Consumentenbond kan de inhoud van een restitutiepolis per verzekeraar verschillen.
Zo krijg je bij sommige restitutiepolissen maximaal 100% van het in Nederland marktconforme tarief en bij andere restitutiepolissen 100% van het wettelijk maximumtarief.

Wat het zorgplafond betreft bij een naturapolis, is dit geen probleem als je al onder behandeling bent. Dan mag een ziekenhuis je niet weigeren.
Je blijft dan gewoon onder behandeling bij jouw ziekenhuis en de kosten worden ook gewoon vergoed door je verzekeraar.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gesprekken zorgverleners nog niet afgerond, hoe maak ik goede keuze?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lowieze schreef:
14 dec 2019 10:57
Als TS een restitutiepolis zou overwegen, is het zaak goed naar de voorwaarden te kijken. Volgens de Consumentenbond kan de inhoud van een restitutiepolis per verzekeraar verschillen.
Zo krijg je bij sommige restitutiepolissen maximaal 100% van het in Nederland marktconforme tarief en bij andere restitutiepolissen 100% van het wettelijk maximumtarief.

Wat het zorgplafond betreft bij een naturapolis, is dit geen probleem als je al onder behandeling bent. Dan mag een ziekenhuis je niet weigeren.
Je blijft dan gewoon onder behandeling bij jouw ziekenhuis en de kosten worden ook gewoon vergoed door je verzekeraar.
bij de verzekeraars die niet ook naturapolissen voeren wordt meen ik alleen vergoed op basis van maximumtarief zoals door de NZA bepaald is. Sectoren waar vrije tarieven zijn hanteren ze een maximumvergoedingsbedrag , mijne tenminste wel.

Er bestaat feitelijk geen nederlands marktconform tarief , verzekeraars bepalen dat bedrag /vergoedingsplafond zelf, vanachter het bureau. Is gewoon wat ze er maximaal aan kwijt willen zijn. Is dus niet in lijn met de naam die eraan gegeven wordt.

Gesloten