LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Beugelbekkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2020 11:33

Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door Beugelbekkie »

Wie heeft er net als ik vroeger een Buitenboordbeugel voor meerdere jaren gedragen en ervaart daar nu klachten door?
Ik heb begrepen van een mka- chirurg dat deze beugel slaapapneu kan veroorzaken. Waarom is deze behandeling nog steeds in gebruik? Sommige universiteiten weren deze techniek, terwijl er het ergens anders nog steeds gebruikelijk is.
Het is al lang aangetoond dat het het cranium beschadigd en soms ook de luchtwegen met slaapapneu tot gevolg.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door Brainless »

Beugelbekkie schreef:
24 apr 2020 12:33
Het is al lang aangetoond dat het het cranium beschadigd en soms ook de luchtwegen met slaapapneu tot gevolg.
Heeft u een link?
Ik kan daar niks over vinden en mijn zoon loopt al tijden bij een kaakchirurg (grote operatie gehad) en niets gehoord over dat een buitenboordbeugel het cranium beschadigd.
Ook mijn dochter heeft er 1 gehad (ik ook vroeger) en tot nu toe (gelukkig?) geen problemen ondervonden.

mh73

Re: Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn dochters hebben er ook een tijd een gedragen maar geen klachten.

mh73

Re: Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door mh73 »

Over welke periode spreken we eigenlijk tussen het dragen van de beugel en het ontstaan van de klachten?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door 16again »

Bij slaapapneu denk ik toch eerder aan een rits andere mogelijke oorzaken:
https://slaapcentrum.slingeland.nl/kenn ... 37/843/851

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gezondheidsklachten door buitenboordbeugel / headgear?

Ongelezen bericht door berndv »

Beugelbekkie schreef:
24 apr 2020 12:33
Ik heb begrepen van een mka- chirurg dat deze beugel slaapapneu kan veroorzaken.
Heeft u hier ook een bron voor? Ik kan online nergens info vinden die deze bewering ook onderschrijft. Als ik ga zoeken vind ik juist veel orthodontisten die slaapapneu behandelen met, jawel, een orthodontische beugel of doorverwijzen voor een kaakoperatie.

Gesloten