LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WMO voor thuiszorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door tree3 »

In verband met val van de trap: Duizelig en gebroken oogkas plus een tijd buiten westen geweest. Hierbij is hulp nodig van thuiszorg. Volgens de gemeente heb je pas recht op thuiszorg als je meer dan 3 uur thuiszorg nodig hebt per week. Op internet kon ik niet vinden wat het minimaal aantal uur is. De gemeente vroeg hoeveel ik nu krijg en gaat er vanuit dat ik dat dan ook nodig ben. Ik heb nu particuliere hulp van 2 uur. Weet iemand hoe dat zit?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vraag ene gesprek aan bij de gemeente. Dan komt er iemand bij u thuis en kunt u samen beoordelen wat de beste oplossing is.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door Lowieze »

tree3 schreef:In verband met val van de trap: Duizelig en gebroken oogkas plus een tijd buiten westen geweest. Hierbij is hulp nodig van thuiszorg. Volgens de gemeente heb je pas recht op thuiszorg als je meer dan 3 uur thuiszorg nodig hebt per week. Op internet kon ik niet vinden wat het minimaal aantal uur is. De gemeente vroeg hoeveel ik nu krijg en gaat er vanuit dat ik dat dan ook nodig ben. Ik heb nu particuliere hulp van 2 uur. Weet iemand hoe dat zit?
Iedere gemeente mag zelf bepalen hoe de WMO-regeling ingevuld wordt. Wat in uw gemeente geldt is voor u belangrijk, niet wat in de gemeente van een willekeurig forumlid geldt.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Iemand de start datum van dit topic gezien. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door Moneyman »

wilhelmima1 schreef:Iemand de start datum van dit topic gezien. :mrgreen:
D'r worden momenteel vaak oude topics gekickt. Staan dan ineens in "nieuwe berichten", waardoor men gauw op het verkeerde been wordt gezet. Vaag.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: WMO voor thuiszorg

Ongelezen bericht door Lowieze »

wilhelmima1 schreef:Iemand de start datum van dit topic gezien. :mrgreen:

:lol: dan zal het wel opgelost zijn.

Gesloten