LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] haartransplantatie voor vrouwen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Rijkie

haartransplantatie voor vrouwen

Ongelezen bericht door Rijkie »

Is er een vrouw die mij iets kan vertellen over haartransplantaie? Gaat dit goed en waar kun je dit het beste laten doen?
er zijn zoveel klinieken ik heb geen idee waar ik voor moet kiezen en welke methode.

Diksy

Re: haartransplantatie voor vrouwen

Ongelezen bericht door Diksy »

Beste Rykie,

Haartransplantatie bij vrouwen is gecompliceerder als bij mannen.
Bij mannen is het resultaat "haar"in plaats van geen haar.
Dat het haar dan uiteindelijk dunner is als vroeger wordt geaccepteerd.

Bij vrouwen ligt dit anders. Enige tijd geleden, toen ik nog consulten deed voor een kliniek, was de situatie meestal zo dat de vrouwen die op zo-n consult kwamen dezelfde hoeveelheid haar hadden als mannen die behandeld waren. Dus het eindresultaat van mannen was de uitganssituatie voor vrouwen. Je zult begrijpen dat er dan niet veel eer is te behalen met een haartransplantatie.

Om een en ander simpel voor te stellen" Het uiteindelijke resultaat van een haartransplantatie is maximaal 50 % van de vroegere haardichtheid. Dat betekend dat een haartransplantatie alleen bevredigend kan worden gedaan als je al meer dan 50 % heb verloren. Ik wees dan ook 9 van de 10 vroiuwen af voor haartransplantatie.

Nu komt het volgende probleem. De meeste vrouwen zijn niet tevreden met 50 % haardichtheid. Dat betekend dat zij naar andere oplossingen moeten gaan zoeken. Denk eraan, alle oplossingen blijven een compromis.

Als alternatief kan je denken aan hair-integration. Dit is een soort haarwerk waarbij je eigen haar wordt doorgeweven. Dus het integration haar, samen met je eigen haar geeft je de voille bos die je wellicht wenst. Ook zijn er cosmetische haarverdikkers op de markt die het haar bij gebruik direct een voller aangezicht geven.

Waar je voor die oplossingen terecht kan zal ik hier nu niet vermelden omdat ik je die niet objectief kan geven gezien mijn verleden. Tenslotte is dit forum niet bedoeld als een reclame-medium. Wellicht dat de redactie je hierbij kan helpen.

Hans J.Diks

rijke

Re: haartransplantatie voor vrouwen

Ongelezen bericht door rijke »

beste hans,
enorm bedankt voor je lange en duidelijke uitleg.
je hebt mij een enorm eind op weg geholpen.
met vriendelijke groeten Rijkie

bulma
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:52

Re: haartransplantatie voor vrouwen

Ongelezen bericht door bulma »

hoe weet je of je nog 50% van je haar op je hoofd hebt? Mijn zus heeft ook weinig haar op haar hoofd. Je kijkt zo op haar schedel, en zij is daar dus niet echt gelukkig mee. Zij overweegt ook een haartransplantatie. Maar hoe weet je waar je goed zit?

Gesloten