LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe betrouwbaar zijn online bloedtesten?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoe betrouwbaar zijn online bloedtesten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kees2850 schreef:
25 apr 2019 07:37
@RADAR beste redactie, blijkbaar heeft TS (@uitje2019) geen interesse in de antwoorden op de vraag. TS is na plaatsing van de vraag niet meer ingelogd geweest, Misschien kunnen jullie TS nog een keer een reminder sturen?

Je hoeft helemaal niet ingelogd te zijn om de reacties te kunnen lezen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe betrouwbaar zijn online bloedtesten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb er ook geen ervaring mee, en verwacht dat ook niet te gaan krijgen. Zoals al geopperd, als ik iets wil laten testen, doe ik dat via, en op aangeven van, een huisarts. Mocht het om meer privacy gevoelige dingen gaan zoals een SOA test, dan zou ik dat doen via de lokale GGD, die hebben daar protocollen voor, waarmee je dat soort dingen onder de radar van andere personen kan houden. Met die online testen stap je buiten die hele keten, en is het maar de vraag waar je uitkomt. Het kan goed zo zijn dat een tussenpersoon, werkend vanuit huis, met wat enveloppen en een afspraak met een geaccrediteerd laboratorium, het goedkoper kan, want minder overhead, en dat zou in Nederland nog best kunnen werken. Alles valt op staat met waar dat specimen onderzocht wordt, en óf het überhaupt onderzocht wordt. Als jij wat getallen op een officieel uitziend labformulier terug krijgt, weet jij dan zeker of het een zolderkamer photoshop is, of een écht analysecertificaat?

Ik ken uit het verleden een klein milieubureau die precies dat deed, die maakte zelf wat analysecertificaten. De analyses zijn een van, of zelfs dé, grootste kostenpost in een onderzoek, dus hij was altijd nét wat goedkoper als anderen. Die heeft het best lang volgehouden, totdat een particuliere klant naar het laboratorium in kwestie belde met een vraag, en te horen kreeg dat ze die analyses helemaal niet gedaan hadden, wat het balletje aan het rollen bracht.

Gesloten