LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wim59
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2018 18:50

Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door wim59 »

hoge kosten bij afhalen medicatie voor chronisch patient
Ik ben klant bij de apotheek De Beijerse Hof in Oud-Beijerland, maar daar wordt voor elke handeling aan de balie 6,52 gerekend en ik ben het daar niet mee eens.
Voor elk medicijn dat ik nieuw kreeg voorgeschreven krijg, werd ook nog eens extra ca. 12,88 berekend voor uitleg, die ik nooit heb gehad (alleen een folder).
Ik heb doordat ik nieuwe medicatie moest uitproberen m.b.t. verschillende dosering, totaal meer dan 100 euro moeten betalen in 1 maand!! door alle kosten, zoals hier boven genoemd.
Mijn medicatie kan 3 maandelijks worden gebracht daar betaal ik per keer ook 6,52 voor, maar ik heb ook medicatie die ik per maand op kom halen. Elke keer moet ik dan aan de balie 6,52 euro betalen.
Het eigen risico is er de oorzaak van dat dit niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar, totdat een maximum van 385 euro is bereikt.
Ik vind dit heel erg duur er zou een maximum bedrag moeten gelden, want zo worden de zieken steeds zwaarder bestraft voor het ophalen van medicatie als ze chronisch ziek zijn.
e apotheek De Beijerse Hof in Oud-Beijerland, maar daar wordt voor elke handeling aan de balie 6,52 gerekend en ik ben het daar niet mee eens.
Voor elk medicijn dat ik nieuw kreeg voorgeschreven krijg, werd ook nog eens extra ca. 12,88 berekend voor uitleg, die ik nooit heb gehad (alleen een folder).
Ik heb doordat ik nieuwe medicatie moest uitproberen m.b.t. verschillende dosering, totaal meer dan 100 euro moeten betalen in 1 maand!! door alle kosten, zoals hier boven genoemd.
Mijn medicatie kan 3 maandelijks worden gebracht, maar ik heb ook medicatie die ik per maand op kom halen. Elke keer moet ik dan aan de balie 6,52 euro betalen.
Het eigen risico is er de oorzaak van dat dit niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar, totdat een maximum van 385 euro is bereikt.
Ik vind dit heel erg duur er zou een maximum bedrag moeten gelden, want zo worden de zieken steeds zwaarder bestraft voor het ophalen van medicatie als ze chronisch ziek zijn.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door vroem »

even los ervan dat je tekst er dubbel in staat:
klachten bij de overheid/minister. die hebben het bedacht. De apotheek heeft er wel elke keer weer werk aan, die kosten moeten gewoon door iemand betaald worden. Anders houden ze op te bestaan...

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door henk51 »

U schrijft:
ik vind dit heel erg duur er zou een maximum bedrag moeten gelden

Dat is er ook namelijk de 385 euro.

Echter u bent de zoveelste die een topic start over die kosten.
In het verleden waren die er ook al echter zaten die in de all in prijs.
Regering vond dat het transparanter moest dus nu kale prijs vermelden en apart de kosten die de apotheker mag maken (is ook vastgelegd) apart vermelden.
In het verleden betaalde men bv. 15 euro voor het medicijn en men betaalde het gewoon nu betaald men in totaal 15 euro incl bijkomende kosten en spreekt dan van hoge kosten.


groeten Henk

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eens met Henk51. Verder zou u de kosten kunnen proberen te beperken, door als u nieuwe medicatie moet proberen, een kleine dosis hiervan te vragen aan de apotheek.
Bevalt de medicatie, dan kunt u een dosis voor 3 maanden vragen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u chronisch patiënt bent, zult u toch ruimschoots boven die € 385 eigen risico uitkomen aan zorgkosten? En die hoeft u dan ook niet meer te betalen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ben in het eerste kwartaal mijn eigen risico al kwijt alleen al aan medicijnen. Ik betaal dus al jaren het e.r. in termijnen bovenop de premie.
TS is echt niet een uitzonderlijk geval.

groeten Henk

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:Maar als u chronisch patiënt bent, zult u toch ruimschoots boven die € 385 eigen risico uitkomen aan zorgkosten? En die hoeft u dan ook niet meer te betalen.



Ja en??? er komen meer mensen er boven. Maakt het niet minder zuur.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:Maar als u chronisch patiënt bent, zult u toch ruimschoots boven die € 385 eigen risico uitkomen aan zorgkosten? En die hoeft u dan ook niet meer te betalen.



Ja en??? er komen meer mensen er boven. Maakt het niet minder zuur.
Maar of je dan in één maand al € 100 extra voor medicijnen hebt moeten betalen , doet er dan toch niet toe?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nou ik denk van wel. Anders had TS hier geen topic. De zorg is er niet beter of leuker op geworden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door renewouters »

Het zou beter zijn als wij consumenten gewoon weer als domme wezens worden behandeld. Al dat gedoe met prijstransparantie kunnen we niet aan hoor.

wim59
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2018 18:50

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door wim59 »

Mijn reactie op alle reacties is: wij kunnen er niets aan doen dat we ziek zijn, maar we worden geplukt bij de Apotheek die zomaar 'een opslag' mag doen over elk soort medicijn zoals dat afgesproken is met de zorgverzekeraars. En dit doen ze zogenaamd om de zorg betaalbaar te houden, waar de gezonde mensen die geen medicatie nodig hebben van mogen meegenieten zonder dat ze er maar 1 cent voor betalen. De overheid plukt ons met 385 euro per jaar !!!!! Bovendien wisselen ze steeds met medicijnen die goedkoper zijn, maar helemaal niet dezelfde werkzaamheid hebben!!! Proefkonijnen zijn mensen geworden die ziek zijn geworden en daar helemaal niets aan kunnen doen. In het buitenland gaat het heel anders dan in dit gekke Holland.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lowieze »

wim59 schreef:Mijn reactie op alle reacties is: wij kunnen er niets aan doen dat we ziek zijn, maar we worden geplukt bij de Apotheek die zomaar 'een opslag' mag doen over elk soort medicijn zoals dat afgesproken is met de zorgverzekeraars. En dit doen ze zogenaamd om de zorg betaalbaar te houden, waar de gezonde mensen die geen medicatie nodig hebben van mogen meegenieten zonder dat ze er maar 1 cent voor betalen. De overheid plukt ons met 385 euro per jaar !!!!! Bovendien wisselen ze steeds met medicijnen die goedkoper zijn, maar helemaal niet dezelfde werkzaamheid hebben!!! Proefkonijnen zijn mensen geworden die ziek zijn geworden en daar helemaal niets aan kunnen doen. In het buitenland gaat het heel anders dan in dit gekke Holland.
U heeft de reacties blijkbaar niet goed gelezen. De 'opslag' waar u het over heeft, hebben we altijd al betaald, alleen worden de bedragen door de apotheek nu in tweeën gesplitst.
De dienstverlening van de apotheek moet per slot van rekening ook betaald worden, in het verleden was dat al zo en nu nog steeds.
Maar goed, u wilt blijkbaar klagen terwijl u toch volop van die slechte zorg in Nederland gebruik maakt, terwijl niemand u dat verplicht.

wim59
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2018 18:50

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door wim59 »

Nee, dat kan niet als je ziek bent, in de meeste gevallen, maar als iedereen 385,- eigen risico zou betalen, dan was dat wel zo eerlijk geweest. En het zou helemaal eerlijk zijn geweest als niemand een eigen bijdrage zou hoeven te betalen, want per maand betalen we toch met ze allen al een heel groot bedrag aan de zorgverzekeraars!!! Deze regering zou eens met de neus op de feiten gedrukt moeten krijgen en wij zouden moeten protesteren dat ze zorgverzekeraars die opslag van de Apotheek gewoon zou vergoeden. Daar betalen we toch voor met z'n allen. Maar nee hoor gaat maar emigreren als je niet geplukt wil worden. In werkelijkheid is het zo dat de fabrikanten afgeknepen worden in ons land op de kosten van medicatie, terwijl ze bij de buren gewoon hun geld ervoor krijgen en die kosten worden gewoon wel vergoed, want dat zijn immers de kosten van het medicijn dat ervoor betaald wordt. Beste mensen we worden geplukt bij het leven en zouden daartegen moeten protesteren, maar ach zieke mensen hebben we wat anders aan hun hoofd!!! Weten jullie wat een apothekersassistente tegen mij zei over alle extra kosten en het geschuif naar allerlei merken die goedkoper zijn: De verzekeraars hebben hen, u en ik in hun macht. De Apotheken worden gedwongen contracten te tekenen die u en ik uitkleden. De regering, kan het niets schelen. Ik heb een volksvertegenwoordiger van het CDA geschreven, maar er komt niet eens antwoord. Want het kan ze helemaal niets schelen!!!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus u vindt het slecht dat dezelfde medicatie in Nederland goedkoper is dan in het buitenland?

wim59
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2018 18:50

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door wim59 »

De fabrikanten worden uitgeknepen zult u bedoelen, onder het mom goedkopere zorg terwijl dat een grote leugen is, want elder geeft de regering bakken geld uit die ze bezuinigd hebben op de zorg over de hoofden van u en ik die ziek zijn en geen andere keus hebben en nergens anders naartoe kunnen, dan het gewoon allemaal maar te slikken (letterlijk). Een gezegde luidt: Mundus vult decipi, ergo decipiatur en dat betekend: De wereld wil bedrogen worden; dat hij dus bedrogen worde door de bedriegaar. Het moest allemaal goedkoper worden, maar het is alleen maar allemaal veeeeeel duurder geworden. De reacties zijn allemaal afkeurend tegen mij gericht hier op deze site van RADAR, terwijl ik en u er toch niet voor gekozen hebben om ziek te worden, daar kunt u toch helemaal niets aan doen??? U moet mij niet aanvallen, maar degenen die dit allemaal veroorzaken. En ik maak gebruik van de zorg van Nederland die ik helemaal nooit en te immer slecht heb genoemd en zal noemen. Maar dat we willens en wetens kaalgeplukt worden daar moeten we met z'n allen tegen reageren en de verantwoordelijke minister daarop ter verantwoording roepen, Dat is uw en mijn recht.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Erthanax »

wim59 schreef:De fabrikanten worden uitgeknepen zult u bedoelen,
Dat is nieuw voor mij. Die indruk heb nooit gekregen uit de media. Farmaceuten zorgen juist heel goed voor zichzelf.
Wat betreft het verplichte eigen risico heeft u deels gelijk. Die keuze is door de politiek gemaakt, als stimulans om onnodig gebruik van de zorg te ontmoedigen. Zonder eigen risico zou de maandelijkse premie een stuk hoger worden; dat vond de politiek niet wenselijk.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb zelfs 885 euro eigen risico. Levert me tot nu toe nog ieder jaar geld op.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt dus voir € 385 eigen extra geld, alle zorg die u nodig hebt. Mooi. Ik ga daar niet tegen protesteren.
Niemand valt u aan. U valt juist aan.

NietGeklopt
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2018 22:37

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door NietGeklopt »

Dag wim59,
Een advies, laat van u afglijden de reacties waar u het niet mee eens bent.

Het feit dat de regering er nu voor heeft gekozen het eigen risico van E385,00 niet te verhogen, ondersteund uw punt dat zij ook vindt dat het plafond van het eigen risico echt wel bereikt is. Als burgers vinden dat het eigen risico naar beneden moet, dan kunnen ze stemmen voor die partij die dat ook vindt. Er is een gezegde: 'het volk krijgt de regering die zij verdient'. Sterkte en meer goede gezondheid toegewenst.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoge kosten bij afhalen medicatie bij de apotheek

Ongelezen bericht door Lowieze »

NietGeklopt schreef:Dag wim59,
Een advies, laat van u afglijden de reacties waar u het niet mee eens bent.

Het feit dat de regering er nu voor heeft gekozen het eigen risico van E385,00 niet te verhogen, ondersteund uw punt dat zij ook vindt dat het plafond van het eigen risico echt wel bereikt is. Als burgers vinden dat het eigen risico naar beneden moet, dan kunnen ze stemmen voor die partij die dat ook vindt. Er is een gezegde: 'het volk krijgt de regering die zij verdient'. Sterkte en meer goede gezondheid toegewenst.
Doordat het eigen risico op 385 euro blijft staan, zal de premie voor de zorgverzekering weer omhoog moeten om alle kosten te kunnen blijven betalen. Dat is dus iemand blij maken met een dode mus.
De partijen kunnen nog zoveel roepen dat zij willen dat het eigen risico omlaag moet, maar dat krijgt niemand voor elkaar.
Het geld voor de zorg zal toch ergens vandaan moeten komen.

Gesloten