LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisarts weigert doorverwijzing naar een dermatoloog

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Huisarts weigert doorverwijzing naar een dermatoloog

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind dat Kimberley wel gedeeltelijk gelijk heeft: als de huisarts niet verwijst moet hij de patiënt wel uitleg krijgen van de vermoedelijke diagnose en de manier waarop dit probleem opgelost kan worden.
Daarom raad ik Kimberley aan, om er bij de huisarts op terug te komen. In een nieuw consult laat ze de bestaande klachten nog een keer zien en laat blijken dat het probleem niet is opgelost en dat ze hierdoor problemen met haar gezondheid heeft.
Ik heb zelf ooit eens last van , vermoedelijk vlooien, gehad , die ik in een hotel had opgelopen. Ik had zeker wel behoefte aan een deskundige diagnose, omdat ik ook het hotel erop aan wilde spreken. Maar huisartsen hebben onvoldoende kennis over rare huidafwijkingen en dus is de vraag om een verwijzing niet zo raar.

sake1987

Re: Huisarts weigert doorverwijzing naar een dermatoloog

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mathilde D. schreef:
20 dec 2020 11:37
Ik vind dat Kimberley wel gedeeltelijk gelijk heeft: als de huisarts niet verwijst moet hij de patiënt wel uitleg krijgen van de vermoedelijke diagnose en de manier waarop dit probleem opgelost kan worden.
Daarom raad ik Kimberley aan, om er bij de huisarts op terug te komen. In een nieuw consult laat ze de bestaande klachten nog een keer zien en laat blijken dat het probleem niet is opgelost en dat ze hierdoor problemen met haar gezondheid heeft.
Ik heb zelf ooit eens last van , vermoedelijk vlooien, gehad , die ik in een hotel had opgelopen. Ik had zeker wel behoefte aan een deskundige diagnose, omdat ik ook het hotel erop aan wilde spreken. Maar huisartsen hebben onvoldoende kennis over rare huidafwijkingen en dus is de vraag om een verwijzing niet zo raar.
Een huisarts kan echt wel zien of er wel of geen beestjes in de huis zitten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huisarts weigert doorverwijzing naar een dermatoloog

Ongelezen bericht door Brahms »

In het beddengoed zullen ze zeker ook wel zitten, als ze omlaag vallen.

sake1987

Re: Huisarts weigert doorverwijzing naar een dermatoloog

Ongelezen bericht door sake1987 »

sake1987 schreef:
20 dec 2020 11:40
Mathilde D. schreef:
20 dec 2020 11:37
Ik vind dat Kimberley wel gedeeltelijk gelijk heeft: als de huisarts niet verwijst moet hij de patiënt wel uitleg krijgen van de vermoedelijke diagnose en de manier waarop dit probleem opgelost kan worden.
Daarom raad ik Kimberley aan, om er bij de huisarts op terug te komen. In een nieuw consult laat ze de bestaande klachten nog een keer zien en laat blijken dat het probleem niet is opgelost en dat ze hierdoor problemen met haar gezondheid heeft.
Ik heb zelf ooit eens last van , vermoedelijk vlooien, gehad , die ik in een hotel had opgelopen. Ik had zeker wel behoefte aan een deskundige diagnose, omdat ik ook het hotel erop aan wilde spreken. Maar huisartsen hebben onvoldoende kennis over rare huidafwijkingen en dus is de vraag om een verwijzing niet zo raar.
Een huisarts kan echt wel zien of er wel of geen beestjes in de huis zitten.
huid

Gesloten