"Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Goed dat je het kenbaar maakt. Door de klacht door te geven aan ACM https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm kan dit bedrijf aangepakt worden.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
Hoi,

Hier de directeur van Stichting Ik Stop Ermee. Wat u schrijft klopt niet. U schrijft: Ze schrijven namelijk dat de cursus "altijd" vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dat is laster en een leugen, waarvan wij aangifte gaan doen.

Waar beweren wij dat de zorgverzekeraar altijd vergoed?? Op onze website zijn wij heel duidelijk over de mogelijke vergoeding:

In principe wel. Het valt volgens de Zorgverzekeringswet onder de basisverzekering. Een verzekeraar die niet vergoedt overtreedt te wet. Wij voldoen aan alle voorwaarden die de overheid stelt. Een verzekeraar mag geen extra voorwaarden stellen, dat is een grote misvatting. We zijn geregistreerd, hebben een AGB-code, staan in alle Kwaliteitsregisters, voldoen aan de nieuwe CBO-richtlijn, zijn aangesloten bij Vecozo en we zijn een officieel erkende en geaccrediteerde leefstijlinterventie. Sommige verzekeraars hanteren verouderde richtlijnen of proberen u in zee te laten gaan met aanbieders waar ze een contract mee hebben. Dat is hun goed recht (dat heet marktwerking). We werken graag met uw verzekeraar samen. "...De basisverzekering vergoedt hulp bij stoppen met roken (jaarlijks 1 programma). Het gaat om methoden die werken, zoals persoonlijke coaching of groepstrainingen. Het valt niet onder het eigen risico. Nicotinevervangers en medicijnen op recept worden ook vergoed, maar alleen in combinatie met begeleiding. Bepaalde verzekeraars bieden de klant een extra dekking voor cursussen, die niet zijn opgenomen in het basispakket. Deze polis informatie is niet bekend bij het Zorginstituut Nederland..." Zorgverzekeraars moeten dus vergoeden. Wij kunnen helaas niet garanderen dat ze dat ook in de praktijk altijd doen.

Lees ook die laatste zin nog even twee keer svp.
Vervolgens haalt u een stel artikelen aan waarvan wij allang hebben aangetoond dit werkt was van een farma-lobbyist: De aangiftes en letterlijke mails staan ook bij FAQ op onze website. Hierbij het vriendelijke verzoek deze leugens over ons per ommegaande te verwijderen. Graag stel ik de schrijver bij deze aansprakelijk voor de schade. En verdiep je voortaan iets dieper in een onderwerp voordat je gaat schrijven svp.
Deze tekst is zo belabberd opgesteld dat ik hem maar even bewaar.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed bezig, aangifte doen. Wat een kansloze reactie van deze "directeur "

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door Jablan »

De directeur heeft hier 11 jaar geleden geklaagd over Lexa partnerbemiddeling.

Voor Mick90: een aangifte wordt beoordeeld door het OM. Sla alles op en je hebt voldoende weerwoord om je nergens zorgen over te maken. Kans op een rechtszaak schat ik in op nul.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door Moneyman »

hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
Hoi,

Hier de directeur van Stichting Ik Stop Ermee. Wat u schrijft klopt niet. U schrijft: Ze schrijven namelijk dat de cursus "altijd" vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dat is laster en een leugen, waarvan wij aangifte gaan doen.
(...)
Hierbij het vriendelijke verzoek deze leugens over ons per ommegaande te verwijderen. Graag stel ik de schrijver bij deze aansprakelijk voor de schade. En verdiep je voortaan iets dieper in een onderwerp voordat je gaat schrijven svp.
Hoi,

Hier een kritische lezer. Kort en goed: je overtuigt niet. Ik geloof geen barst van je verhaal. Zeker gezien de aangegeven punten en de citaten die gegeven worden, is een inhoudelijke , specifieke en concrete weerlegging daarvan heel wat voor de hand liggender dan dit soort geblaf. Laat me niet lachen, met je aangiftes en aansprakelijkstellingen...

Ik mag hopen dat je als directeur beter werk levert dan je hier aan damage control laat zien, want dit soort publieke reacties is ronduit bedroevend en doet je toko geen goed.

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
Hoi,

Hier de directeur van Stichting Ik Stop Ermee. Wat u schrijft klopt niet. U schrijft: Ze schrijven namelijk dat de cursus "altijd" vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dat is laster en een leugen, waarvan wij aangifte gaan doen.

Waar beweren wij dat de zorgverzekeraar altijd vergoed?? Op onze website zijn wij heel duidelijk over de mogelijke vergoeding:

In principe wel. Het valt volgens de Zorgverzekeringswet onder de basisverzekering. Een verzekeraar die niet vergoedt overtreedt te wet. Wij voldoen aan alle voorwaarden die de overheid stelt. Een verzekeraar mag geen extra voorwaarden stellen, dat is een grote misvatting. We zijn geregistreerd, hebben een AGB-code, staan in alle Kwaliteitsregisters, voldoen aan de nieuwe CBO-richtlijn, zijn aangesloten bij Vecozo en we zijn een officieel erkende en geaccrediteerde leefstijlinterventie. Sommige verzekeraars hanteren verouderde richtlijnen of proberen u in zee te laten gaan met aanbieders waar ze een contract mee hebben. Dat is hun goed recht (dat heet marktwerking). We werken graag met uw verzekeraar samen. "...De basisverzekering vergoedt hulp bij stoppen met roken (jaarlijks 1 programma). Het gaat om methoden die werken, zoals persoonlijke coaching of groepstrainingen. Het valt niet onder het eigen risico. Nicotinevervangers en medicijnen op recept worden ook vergoed, maar alleen in combinatie met begeleiding. Bepaalde verzekeraars bieden de klant een extra dekking voor cursussen, die niet zijn opgenomen in het basispakket. Deze polis informatie is niet bekend bij het Zorginstituut Nederland..." Zorgverzekeraars moeten dus vergoeden. Wij kunnen helaas niet garanderen dat ze dat ook in de praktijk altijd doen.

Lees ook die laatste zin nog even twee keer svp.
Vervolgens haalt u een stel artikelen aan waarvan wij allang hebben aangetoond dit werkt was van een farma-lobbyist: De aangiftes en letterlijke mails staan ook bij FAQ op onze website. Hierbij het vriendelijke verzoek deze leugens over ons per ommegaande te verwijderen. Graag stel ik de schrijver bij deze aansprakelijk voor de schade. En verdiep je voortaan iets dieper in een onderwerp voordat je gaat schrijven svp.
Hoe ben jij met zo slecht Nederlands directeur geworden? :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
Hoi,

Hier de directeur van Stichting Ik Stop Ermee.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met je klacht over Lexa? En waarom heb je nooit meer in dat topic gereageerd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
24 apr 2021 20:16
hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
(...)
Waar beweren wij dat de zorgverzekeraar altijd vergoed . En verdiep je voortaan iets dieper in een onderwerp voordat je gaat schrijven svp.
Hoe ben jij met zo slecht Nederlands directeur geworden? :mrgreen:
Beste directeur, het is vergoedt met een t.
En u switcht van u naar je.
Enne....een directeur begint geen één epistel met Hoi :mrgreen:

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: "Ik stop ermee" cursus voor stoppen met roken geeft valse informatie over vergoeding verzekering.

Ongelezen bericht door Har45 »

hairwassers schreef:
24 apr 2021 19:38
Hoi,

Hier de directeur van Stichting Ik Stop Ermee. Wat u schrijft klopt niet. U schrijft: Ze schrijven namelijk dat de cursus "altijd" vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dat is laster en een leugen, waarvan wij aangifte gaan doen.

Waar beweren wij dat de zorgverzekeraar altijd vergoed?? Op onze website zijn wij heel duidelijk over de mogelijke vergoeding:

In principe wel. Het valt volgens de Zorgverzekeringswet onder de basisverzekering. Een verzekeraar die niet vergoedt overtreedt te wet. Wij voldoen aan alle voorwaarden die de overheid stelt. Een verzekeraar mag geen extra voorwaarden stellen, dat is een grote misvatting. We zijn geregistreerd, hebben een AGB-code, staan in alle Kwaliteitsregisters, voldoen aan de nieuwe CBO-richtlijn, zijn aangesloten bij Vecozo en we zijn een officieel erkende en geaccrediteerde leefstijlinterventie. Sommige verzekeraars hanteren verouderde richtlijnen of proberen u in zee te laten gaan met aanbieders waar ze een contract mee hebben. Dat is hun goed recht (dat heet marktwerking). We werken graag met uw verzekeraar samen. "...De basisverzekering vergoedt hulp bij stoppen met roken (jaarlijks 1 programma). Het gaat om methoden die werken, zoals persoonlijke coaching of groepstrainingen. Het valt niet onder het eigen risico. Nicotinevervangers en medicijnen op recept worden ook vergoed, maar alleen in combinatie met begeleiding. Bepaalde verzekeraars bieden de klant een extra dekking voor cursussen, die niet zijn opgenomen in het basispakket. Deze polis informatie is niet bekend bij het Zorginstituut Nederland..." Zorgverzekeraars moeten dus vergoeden. Wij kunnen helaas niet garanderen dat ze dat ook in de praktijk altijd doen.

Lees ook die laatste zin nog even twee keer svp.
Vervolgens haalt u een stel artikelen aan waarvan wij allang hebben aangetoond dit werkt was van een farma-lobbyist: De aangiftes en letterlijke mails staan ook bij FAQ op onze website. Hierbij het vriendelijke verzoek deze leugens over ons per ommegaande te verwijderen. Graag stel ik de schrijver bij deze aansprakelijk voor de schade. En verdiep je voortaan iets dieper in een onderwerp voordat je gaat schrijven svp.

Beste Hugo,

U kunt wel schrijven dat het in de zorgverzekeringswet staat echter in het nationaal preventie akkoord van 23 november 2018 staat het onderstaande:
Link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tieakkoord

Acties
Zorgverzekeraars
1. Individuele zorgverzekeraars kiezen ervoor om uiterlijk vanaf 2020 eerstelijns stoppen-met-rokenprogramma’s vrij te stellen van het eigen risico bij gecontracteerde zorgaanbieders en communiceren daarover bij hun polisaanbod in 2020. Dit betreft dan zowel de gedragsmatige ondersteuning als de medicatie bij stoppen met roken.
Medicatie wordt alleen vrijgesteld van het eigen risico indien deze wordt gecombineerd met gedragsmatige begeleiding en daarmee expliciet onderdeel is van een stoppen met roken programma

2. Individuele zorgverzekeraars baseren zich bij hun inkoopbeleid 2020 op de Zorgstandaard Stoppen met Roken (de opvolger van de huidige module Stoppen met Roken 2009) die eind 2018 openbaar wordt en spannen zich in om voor alle rokers een passend en toegankelijk stoppen-met-rokenaanbod in te kopen.

3. Zorgverzekeraars leveren aan de website www.ikstopnu.nl informatie over het aanbod voor stopondersteuning dat zij vergoeden, inclusief over de hoogte van de vergoeding.

4. Het ZN/LAN knelpuntoverleg stoppen-met-rokenzorg zal worden voortgezet om (nieuwe) knelpunten op het gebied van de stoppen-met-rokenzorg te identificeren en aanpak te monitoren van bestaande knelpunten.
Bij het overleg zijn patiëntenverenigingen, zorgverzekeraars, beroepsverenigingen en kennisinstellingen betrokken.

En op www.ikstopnu.nl staat te lezen

Gaat hulp bij stoppen met roken van je eigen risico af?

De hulp voor stoppen met roken wordt vergoed vanuit je basisverzekering.
Vanaf 1 januari 2020 mogen zorgverzekeraars geen eigen risico meer in rekening brengen.

Geen eigen risico meer
Sommige mensen wilden niet meer stoppen met roken als ze erachter kwamen dat ze daar zelf voor moesten betalen.
Daarom is in het Preventieakkoord afgesproken dat stoppen met roken volledig vergoed moet worden.
Er gelden wel voorwaarden.
Zo moet je een behandeling volgen bij iemand die is aangesloten bij jouw zorgverzekeraar.


Resume...
Op uw website kan ik geen convenant vinden met enige zorgverzekering dus ga ik ervanuit dat alle gemaakte kosten van de sessie geheel voor de deelnemer zijn eigen rekening zijn.

Gesloten