LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
jo.fafiani
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2020 12:05

Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Ongelezen bericht door jo.fafiani »

jeetje nu ik in aanraking kom met ggz en alle geestelijke gezondheid zorg gaan me haren recht overeind staan . anderhalf jaar loop ik al met partner die zwaar depressief is en er zijn best wel dingen geprobeerd maar wat schept mijn verbazing week voor kerst afgelopen jaar ging het steeds slechter met hem . paniek onrust suicidaal bel crisis dient wat schept mij verbazing het antwoord was jullie moeten dit nummer niet bellen waarop ik vroeg wie dan wel . tsja zei dhr wij kunnen u niet helpen is partner in buurt ja lag op bank goddank zet ik de geluid aan en dhr zei tegen hem meneer u moet u vrouw hier niet mee belasten met u problemen..Huhhhhhhhhhh pakte de foon en drukte hem uit
woest was ik waar moet ik dan zijn voor hulp .dus volgende dag maar aan de telefoon hangen huisartsen post daar kreeg ik antwoord ja heel erg maar is weekend waarop ik zei ja zo???? betekent dat hij doordeweeks de paniekaanvallen moet krijgen nee daar is crisisdienst voor .Ja die heb ik al gesproken ik heb hulp nodig .Nou dan maandag bellen we mochten komen op kantoor arkin (moet erbij zeggen behandelend arts had vakantie dus kon daar niet naar toe). 60 euro lichter en 2 pillen erbij verder gingen we naar huis
Inmiddels slikte hij 2 clonazepam 1 fluoxetine (anti depresiva) en daar bij 2 lorazepam en bij heel erge onrust mag u nog oxazepam geven. uiteindelijk HEB IK HIER EEN ONRUSTIGE IN PANIEKRAKENDE JUNK LOPEN we zijn nu 2 weken verder 40 telefoontjes 40 keer uitleggen dat hij er niet meer uitkomt zo .ja hij kan ingeschreven worden bij ouderen kliniek dat duurd 6 weken . Nee dat wil ik niet heb nu zorg nodig. uiteindelijk werd ik maandag overdag gebeld we gaan opname regelen of maandag avond of disndag uiterlijk woensdag zorg. dinsdag3 keer weer gebeld 3 keer voicemail ingesproken omdat ik wilde weten hoe lang nog word ik na spreekuur kwart over 5 in avond gebeld ja mevr ik snap het maar we zitten er boven op we hebben spoed gevraagd waarop ik antwoorde .me partner komt nu naar me toe en zegt ik neem wel alle pillen in zijn jullie van me af ...............HOE SERIEUS WORD JE GENOMEN HOE SERIEUS WORD PATIENT GENOMEN IK BEN ZIJN STEM NU EN ZO LOPEN ER DUIZENDE IN DEZELFDE SITUATIE DIE NIEMAND HEBBEN EN ER TUSSEN UIT KNIJPEN . Het is heel triest gesteld met de geestelijke gezondheidzorg :oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2020 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben je al bij je huisarts geweest, en zo ja, wat zegt die ervan? Misschien dat je huisarts een ingang weet (misschien zelfs bij een heel andere organisatie) waar je verder mee komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is niets wat de wachttijden kan doen verkorten en zeker bij crisis móet je gelijk geholpen kunnen worden.
Er is geen plaats !! Breek me de b**** niet open over de GGZ in Nederland.
Door bezuinigingen, niet gekwalificeerd personeel en wanbeleid zitten duizenden psychiatrische patiënten in een bijna uitzichtloze situatie ' vast ' in instellingen , volgestopt met medicatie.
Uitwijken naar andere provincies ? Schier onmogelijk door regeltjes en ambtenarij.
Voor u heb ik maar 1 advies: blijf zo rustig mogelijk , wordt niet kwaad en steun uw man.
Het is zwaar , ook zeker voor u , maar woedende telefoontjes helpen niet. Echt niet.
Zorg voor wat afleiding iedere dag en probeer hopelijk wat lieve steun om jullie heen te regelen.
Blijf in nauw contact met de huisarts en probeer vooralsnog wat ambulante zorg te regelen of een PAAZ afdeling in het ziekenhuis.
Héél veel sterkte!

PS : probeer niet in paniek de politie te bellen...
ten eerste is dat een zeer traumatische ervaring voor uw man én voor u
ten tweede is de politie hier echt onvoldoende voor uitgerust .

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Ongelezen bericht door luna01 »

Hoe gaat het intussen ? Ik leef enorm met u mee, mijn vriend leeft niet meer...

De huisarts kan met een telefoontje voor een crisis opname zorgen. Maar of hij daar beter van wordt ? Ik wens het jullie beiden van harte toe.

Probeer zelf wel rustig te blijven, luister, neem hem, ook in de meest gekke gedachtes, altijd serieus. Maar probeer zelf nogmaals rustig te blijven. Misschien een wandeling maken, een mooi stukje muziek samen luisteren, samen koken , ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk. Ga de weg samen en leg niet teveel druk op de situatie, dit is voor jullie beiden niet goed.

Heel veel sterkte

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Ik voel mij niet serieus genomen door de ggz

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Goedemiddag,

Wat een nare situtatie! In de regio waar ik woon zit er naast de GGZ ook PSyQ. Dat is een vergelijkbaar soort instelling, ook qua vergoeding van de zorgverzekering tot zover ik weet (dat staat vermoedelijk wel op hun website vermeld).

Ik weet natuurlijk niet of er bij u in de regio zo'n stelling zit maar wellicht zou dit anders een optie kunnen zijn?
En - mocht u dit nog niet gedaan hebben - dan kan de huisarts wellicht kijken of er nog instellingen in de regio zijn waar uw partner misschien wel de juiste hulp kan krijgen.

Ik wens u veel sterkte toe en hoop dat uw partner de hulp krijgt die hij verdient.

Veel succes!

Gesloten