LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ik moet een wortelkanaalbehandeling laten uitvoeren aan een kies en een kroon laten zetten op een andere kies die afgebroken is en waar al eerder een wortelkanaalbehandeling op uitgevoerd is..
Dit zal onder narcose plaatsvinden vanwege extreme angst voor de tandarts.
Ik heb verschillende offertes ontvangen en tussen de offertes zitten prijsverschillen van over de 1000 euro.
Nu is dat het probleem niet perse, maar op elke offerte staan andere codes.. en ik vroeg mij af.. is er geen richtlijn voor welke codes minimaal nodig zijn? Ik kan hier totaal niet wijs uit en weet dus niet wat wijsheid is.
Kan er iemand met mij meekijken naar de offertes? Ik ben hierover al een gesprek aangegaan met de tandarts maar omdat ik een leek ben, weet ik niet wat de codes betekenen en of alles codes nodig zijn. en de ene tandarts zegt dat een code absoluut nodig is en een andere dat deze overbodig is.

Mijn verzekering verwijst mij naar het internet.. dus ik weet niet of ik op de goede plek zit en of iemand mij hier kan helpen maar niet geschoten is altijd mis.

Begroting 1:

Code Element Aantal Verrichting Bedrag
V80 24 1 Wortelkanaalstift 18,50
V85 24 1 Elke volgende wortelkanaalstift in hetzelfde element 7,93
R80 24 1 Temporaire, eerste voorziening 26,42
G10 24 1 Niet-standaard beetregistratie 79,27
A10 24 1 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving 13,21
R24 1 Kroon 232,54
Materiaal-/techniekkosten 280,00
E01 46 1 Wortelkanaalbehandeling consult 20,08
E16 46 1 Wortelkanaalbehandeling per element met 3 kanalen 179,69
E45 46 1 Aanbrengen rubberdam 10,57
E04 46 1 Toeslag voor kosten bij gebruik van roterende nikkel-titanium instrumenten 45,01
A10 46 1 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving 13,21
X10 46 2 Kleine röntgenfoto 29,60
V94 46 1 Meervlaksvulling composiet 84,56
C22 1 Aanvullende medische anamnese na (schriftelijke) routinevragen 20,08
E52 46 1 Moeilijke wortelkanaalopening 26,42
R31 46 1 Opbouw plastisch materiaal 52,85
A10 1 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving 13,21
E55 46 1 Behandeling dichtgeslibd of verkalkt wortelkanaal 26,42
A20 2 Behandeling onder algehele narcose 550,00
A20 1 Behandeling onder algehele narcose 137,50
Euro 1.867,07

begroting2
https://s32.postimg.org/w0w23v7ad/begro ... 23crop.jpg

https://s32.postimg.org/eovpifdt1/begro ... c2crop.jpg

begroting 3
https://s32.postimg.org/6xezjv9np/offertetandarts2.jpg

Wie kan er met mij meekijken? Ik zie door de bomen het bos niet meer en ondertussen neemt de kiespijn toe en moet ik een knoop doorhakken, maar wel graag geinformeerd zijn.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door witte angora »

We hebben op het forum een tandarts rondlopen, vroem. Die komt 'vanzelf' wel een keer langs zeilen. Maar, hoeveel kennis van zaken hij ook heeft, hij kan natuurlijk niet in je mond kijken, dus een diagnose stellen en aan de hand daarvan bepalen wat wel of niet noodzakelijk is, wordt ook voor hem een beetje lastig.

Maar hij kan je uiteraard wel informatie geven wat een en ander allemaal is.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door lichtstad »

witte angora schreef:We hebben op het forum een tandarts rondlopen, vroem. Die komt 'vanzelf' wel een keer langs zeilen. Maar, hoeveel kennis van zaken hij ook heeft, hij kan natuurlijk niet in je mond kijken, dus een diagnose stellen en aan de hand daarvan bepalen wat wel of niet noodzakelijk is, wordt ook voor hem een beetje lastig.

Maar hij kan je uiteraard wel informatie geven wat een en ander allemaal is.

Dit is juist, maar om het te versnellen, kan je hem ook een PB sturen.


memberlist.php?mode=viewprofile&u=112512

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

volgens mij schrijven ze allemaal met een vork...
In een 24, kleine kies, 2 wortelstiften plaatsen? helemaal gek geworden?
Idem degeen die na de endo zelfs 4 stiften wil plaatsen in de 46...malpraxis m.i.
In een tijd waarin de consensus is liever helemaal geen stiften te plaatsen.
Kroon 24: solitaire kroon, geen aparte kosten voor noodkroon toegestaan en geen aparte beetregistratie nodig...
Kosten die ze voor de narcose in rekeing brengen kan ik weinig over zeggen, geen ervaring mee. Voor de rest zijn fotos handig om een oordeel te vellen.

Jouw angst voor tandarts behandelingen wordt uitgebuit vrees ik.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

mbt richtlijn codes: nee die is er niet, hangt er ook vanaf welke techniek gekozen wordt, tevens is bij een wortelkanaalbehandeling het erg afhankelijk van inschatting en ervaring behandelaar hoe compleet de begroting is tov de uiteindelijke behandeling. bv door moeilijk doorgankelijke kanalen (de een ziet dat wel, de ander niet? vandaar mijn vraag om foto's).

Vraag de foto's even op en plaats ze hier, eigenlijk verwacht ik dat je die zelf hebt omdat je bij meerdere locaties geweest bent. ik hoop niet dat er telkens nwe gemaakt zijn...

Flower2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:27

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door Flower2016 »

In Amsterdam zit de Acta, Hier worden tandartsen opgeleid. Misschien kun je 't daar vragen en als je twijfelt schakel Nederlandse Maatschappij voor Tandheelkunde in.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

even los van de diverse begrotingen met alle randopmerkingen die daarbij te plaatsen zijn: waarom onder narcose... Bij een beetje serieus werkend tandarts en goede begeleiding (eventueel inzetten psycholoog) lukt het in de meeste gevallen om iemand behandelbaar te maken.

Telkens wachten tot er grote problemen zijn en dan eigenlijk achter de feiten aanlopen waardoor er alleen nog uitgebreide en kostbare behandelingen mogelijk zijn naast trekken werkt op lange termijn niet.

Je moet gaan voor regelmatige controles. Wanneer er dan een probleem is ben je er snel bij en blijven daardoor de kosten zeker op lange termijn binnen de perken.

Ik ben geen voorstander van behandelingen onder narcose omdat de nazorg in de meeste gevallen verwaterd en je met een paar jaar weer net zo ver bent.
maar dit terzijde, als overweging.
Alles is prima te verdoven, en er zijn meerdere trucjes om dat goed voor elkaar te krijgen. oftewel: neem de regie over je angst, ipv dat de angst de regie over jou heeft.

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Dank jullie wel voor alle tips! fijn dat jullie mee willen denken. Ik dacht altijd dat er voor een behandeling dezelfde richtlijnen zouden zijn overal en ben erg verbaasd dat dit niet zo is. Hoe wordt dan voorkomen dat een tandarts niet maar wat extra codes bijschrijft?

Even de achtergrond een beetje toelichten:
Ik kwam regelmatig op controle.. maar de tandarts zag heel laat pas een groot gat in mijn bovenste kies/tand. Gevuld maar het was te diep en ging ontsteken.. Toen kon er alleen nog maar een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd worden. Ik was als de dood voor de wortelkanaalbehandeling en ben toen naar een speciale angsttandarts gegaan. De behandeling deed erg veel pijn ondanks de verdoving en het schrapen in mijn wortelkanalen vond ik erg hefitg.. Mijn angst voor tandartsen groeide alleen maar. Daarna ben ik toch altijd op controle geweest en heb gaatjes laten boren. Ook daar had ik angst voor en ik kreeg hyperventilatieaanvallen, maar met een kalmeringsmedicijn van de huisarts was het vullen in ieder geval te behappen. Toen bleek dat de tand ging afbrokkelen en steeds opnieuw gevuld moest worden.. ondanks verdoving ook toen veel pijn gehad. Ik denk dat er al veel eerder een kroon gezet moest worden, want er bleef steeds minder over van de tand met elke nieuwe vulling en de vraag is nu zelfs.. of er nog genoeg over is voor de kroon..
De andere tand is een kwestie van een te diep gaatje dat ontstond toen mijn vulling afbrak en een stuk tand meenam.. en nu is daar een wortelkanaalbehandeling nodig..

Ik ben ook van plan om aan therapie te beginnen om mijn angst onder controle te krijgen, maar ik heb nu zoveel pijn dat ik me niet kan concentreren op therapie... als deze behandeling achter de rug is, wil ik dat wel gaan doen..

Hieronder mijn foto's
https://s32.postimg.org/5ay5ss4r9/bwl.jpg
https://s31.postimg.org/7kh418eln/bwr.jpg
https://s31.postimg.org/vq3vcxu8b/OPT_van_Vliet.jpg

Ik hoor graag jullie mening.

@ flower: dat ga ik doen, dank je wel.
@ vroem: bedoel je dat de stiften overbodig zijn? of dat er minder stiften geplaatst zouden moeten worden? Waarom is het beter om geen stiften te plaatsen?
En ik kan dus beter om een solitaire kroon vragen?

Heel erg bedankt voor het meedenken en de antwoorden alvast! Hier heb ik heel veel aan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

mbt de plannen en stiften en zo:

24: lange wortels, 1 stift voldoet, 2 stiften verzwakken de wortel teveel met vergroot breukrisico waar de 14/24 al berucht voor zijn.
46: zou ik zelf geen stiften in plaatsen. in de eerste plaats staat er meer dan voldoende tandmateriaal om je retentie voor de composiet te verkrijgen (heeft mn oppervlak nodig voor chemische hechting). In de tweede plaats verzwak je de kies juist onnodig, in de derde plaats maak je herbehandeling wanneer dat onverhoopt een keer nodig is zeer lastig en met hoge risico`s.

ander ding: wat gebeurt er met de diverse andere gaatjes? en met het parodontale probleem wat er waarschijnlijk ook is? (gezien botverlies)
Ik tel 5 andere kiezen waar wat zit , en waar ik gezien het hele verhaal wel actie zou nemen.
naast een instructie mondhygiëne en voedingsvoorlichting want er lijkt behoorlijke cariësactiviteit te zijn. Zou eigenlijk willen vergelijken met oudere foto's wat dat betreft.
Ik dacht altijd dat er voor een behandeling dezelfde richtlijnen zouden zijn overal en ben erg verbaasd dat dit niet zo is. Hoe wordt dan voorkomen dat een tandarts niet maar wat extra codes bijschrijft?
nogmaals: hangt af van gebruikte techniek, materialen en ook wat iemand ziet. Zijn deze plannen alleen vanaf foto gemaakt of ook na mondonderzoek?
Dit soort zaken in richtlijnen vatten gaat tekort doen aan individuele keuzemogelijkheden en daarmee kwaliteit. En een richtlijn doet niets tegen opvoeren van overbodige codes. Dat er codes soms overbodig zijn is ook wel duidelijk zonder richtlijn.
Daarnaast kan er verschil in inzicht / inschatting zijn over wanneer je een beginnend gaatje wel of niet behandeld.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessant vroem! Vooral dat verhaal van die stiften. Maar wat bedoel je precies met 'retentie'? Wat betekent dat?
vroem schreef: retentie voor de composiet te verkrijgen
Wat is precies het nut en/of de noodzaak van een stift?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

retentie= houvast voor de vulling, opbouw,kroon.

Er zijn 2 redenen om een wortelstift te plaatsen:
versterking van de tand wanneer ernstig verzwakt, of als extra houvast voor opbouw van de tand met vulling of tbv kroon.
Houvast moet nooit alleen van de stift komen.

Composiet heeft altijd een chemische hechting aan tandmateriaal, reden waarom met verbetering van d etechnieken en materialen de indicatie voor een kroon bij grotere vullingen steeds verder weg is komen te liggen. Wanneer er voldoende hechtoppervlak is voor de composiet is het meestal niet nodig extra stiften voor versterking te gebruiken.

nadeel van stiften is dat je extra tandmateriaal weg moet halen om de stift te plaatsen, en dat door dat boren risico is op breuk van d ewortel. Vroeger werden nog schroefstiften van metaal gebruikt, dat is inmiddels opzij gezet (tenzij je het werk in landen als T laat doen, daar zie ik ze nog regelmatig gebruikt worden, maar in west Europa wordt dat als malpraxis beschouwd).
Gberuik van stiften moet je zoveel mogelijk beperken/minimaliseren. 4 stiften in een grote kies als de 46 is echt onzin. geeft meer risicos dan dat het iets toevoegt aan levensduur of verbetering van d evulling, integendeel zelfs: meer risico op spanningen door verschillende buigsterktes van stift en vulmateriaal.

In dit geval is de 24 als ik goed kijk met beperking dat ik alleen een foto heb wel ernstig verzwakt , en is een stift zinvol om de opbouw extra retentie te geven. De echte retentie van de kroon moet niet uit de stift maar wel komen van voldoende lengte gezond tandmateriaal wat rondom omvat moet worden. Daar er iets botrecessie is lijkt die ruimte er te zijn, anders zijn er diverse manieren om het op te lossen namelijk de kies langzaam aan wat verder naar buiten trekken/laten uitgroeien. Of een kroonverlenging (kleine ingreep aan tandvlees en botrand) Kan niet in 1 zitting onder narcose, is een traject. Maar daar moet je dan duidelijk over zijn dat dat zo niet kan en niet toch doen met groot risico op mislukking.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door berndv »

vroem schreef:waarom onder narcose... Bij een beetje serieus werkend tandarts en goede begeleiding (eventueel inzetten psycholoog) lukt het in de meeste gevallen om iemand behandelbaar te maken.
Even off-topic Ik snap je punt, maar dit standpunt is voor mij ook de reden waarom ik al 15 jaar geen tandarts heb bezocht, na een verschrikkelijke hork als tandarts gehad te hebben. (Boren, verdoven, teveel pijn, maar bijna klaar dus voor mijn gevoel is hij een eeuwigheid door blijven gaan, om over de problemen met de spuit en het niet goed plaatsen van verdoving maar te zwijgen).

4 afgebroken kiezen verder nog steeds niet bij een tandarts geweest, ja ik weet het dat ik gewoon moet gaan, doe ik toch niet.

on topic

Ik vind het toch wel vreemd dat er voor 1 probleem schijnbaar meerdere mogelijke oplossingen zijn, en dat daar een verschil van 1000 euro in kan zitten. Ik snap dat er aan een bepaalde diagnose meerdere behandelmogelijkheden toepasbaar zullen zijn, maar is het dan niet het meest logische dat hier ook gekozen wordt voor de meest voordelige?

Misschien een heel krom voorbeeld, maar als ik naar de garage ga voor een storing, zijn er vaak ook meerdere oplossingen mogelijk voor een probleem. Een lekke band kan opgelost worden door een prop er in te schieten, de band vervangen, band en velg vervangen en ga zo maar door. Maar aangezien ik zelf voor de kosten opdraai, kies ik toch logischerwijs voor de beste prijs/kwaliteit, dus duurzaamheid versus kosten.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar eigenlijk, vroem, als ik je goed begrijp...

Als een kroon is afgebroken, en zelfs een stuk kies heeft meegenomen, dan heeft het dus geen enkel nut om zonder enig verdere houvast op het restant van die kies een nieuwe kroon te zetten? Er is immers nog veel minder kies waar die kroon aan gehecht kan worden dan eerst...

En als een kies voor een heel groot deel vulling is, dan is een kroon niet persé noodzakelijk? Zolang het zit, zit het?

mh73

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door mh73 »

wanhopigevrouw schreef:Ik was als de dood voor de wortelkanaalbehandeling en ben toen naar een speciale angsttandarts gegaan. De behandeling deed erg veel pijn ondanks de verdoving en het schrapen in mijn wortelkanalen vond ik erg hefitg..
Ik heb toch al diverse wortelkanaalbehandelingen achter de rug, maar heb tijdens de behandeling nooit enige pijn gevoeld. Slecht verdoofd misschien?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

witte angora schreef:Maar eigenlijk, vroem, als ik je goed begrijp...

Als een kroon is afgebroken, en zelfs een stuk kies heeft meegenomen, dan heeft het dus geen enkel nut om zonder enig verdere houvast op het restant van die kies een nieuwe kroon te zetten? Er is immers nog veel minder kies waar die kroon aan gehecht kan worden dan eerst...

En als een kies voor een heel groot deel vulling is, dan is een kroon niet persé noodzakelijk? Zolang het zit, zit het?
eerste punt: klopt, ergens is een grens. met onvoldoende omvatting is de prognose op zijn minst dubieus. Kan gedaan worden, mits patiënt op de hoogte gesteld dat prognose/levensduur minder is dan zou moeten, en daarmee akkoord is. Kan bv gedaan worden om tijd te rekken en een lange termijn plan te maken wanneer er grote risico's op verschuiving zijn wanneer je niets doet. Maar persoonlijk zou ik dat op andere (goedkopere) manier oplossen.

2e punt: niet helemaal. Risico is dat wanneer het mis gaat een kroon niet meer kan...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

mh73 schreef:
wanhopigevrouw schreef:Ik was als de dood voor de wortelkanaalbehandeling en ben toen naar een speciale angsttandarts gegaan. De behandeling deed erg veel pijn ondanks de verdoving en het schrapen in mijn wortelkanalen vond ik erg hefitg..
Ik heb toch al diverse wortelkanaalbehandelingen achter de rug, maar heb tijdens de behandeling nooit enige pijn gevoeld. Slecht verdoofd misschien?
zit ik ook aan te denken, eigenlijk nog nooit meegemaakt dat verdoving niet goed werkt, zeker wanneer je combinatie van technieken toepast.

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ik weet niet waarom ik pijn had bij de wortelkanaalbehandeling. Ik hoorde later dat dat te maken kan hebben met de ontsteking en dat dat moeilijker te verdoven is? Of dit zo is weet ik niet...

Ik baal dat deze tand keer op keer gevuld is tot er steeds minder tand is overgebleven om een kroon op te zetten.

Sinds de foto genomen is, is de bovenste hoektand waar de kroon op gezet moet worden dus afgebroken.
Er is al eerder twijfel uitgesproken door een tandarts over of er nog genoeg tand over is, om een kroon op te zetten... Misschien dat ze er daarom zo veel stiften in willen doen?

Wat zijn er anders voor mogelijkheden?
De enige andere opties zijn volgens mij de tand trekken en dan een bruggetje of een implantaat...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

Dat klopt. Jammer dat je niet op mijn andere vragen ingaat.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door vroem »

berndv schreef:
vroem schreef:waarom onder narcose... Bij een beetje serieus werkend tandarts en goede begeleiding (eventueel inzetten psycholoog) lukt het in de meeste gevallen om iemand behandelbaar te maken.
Even off-topic Ik snap je punt, maar dit standpunt is voor mij ook de reden waarom ik al 15 jaar geen tandarts heb bezocht, na een verschrikkelijke hork als tandarts gehad te hebben. (Boren, verdoven, teveel pijn, maar bijna klaar dus voor mijn gevoel is hij een eeuwigheid door blijven gaan, om over de problemen met de spuit en het niet goed plaatsen van verdoving maar te zwijgen).

4 afgebroken kiezen verder nog steeds niet bij een tandarts geweest, ja ik weet het dat ik gewoon moet gaan, doe ik toch niet.

on topic

Ik vind het toch wel vreemd dat er voor 1 probleem schijnbaar meerdere mogelijke oplossingen zijn, en dat daar een verschil van 1000 euro in kan zitten. Ik snap dat er aan een bepaalde diagnose meerdere behandelmogelijkheden toepasbaar zullen zijn, maar is het dan niet het meest logische dat hier ook gekozen wordt voor de meest voordelige?

Misschien een heel krom voorbeeld, maar als ik naar de garage ga voor een storing, zijn er vaak ook meerdere oplossingen mogelijk voor een probleem. Een lekke band kan opgelost worden door een prop er in te schieten, de band vervangen, band en velg vervangen en ga zo maar door. Maar aangezien ik zelf voor de kosten opdraai, kies ik toch logischerwijs voor de beste prijs/kwaliteit, dus duurzaamheid versus kosten.
als je naar de begrotingen kijkt zit er een heel groot verschil mn in de voor de narcose gerekende prijs. Deze prijs is de kostprijs voor de praktijk. Het maakt nogal uit of ze bv apparatuur zelf hebben of moeten huren, wat de kosten voor de anesthesist zijn , etc.
Ben zelf wel benieuwd of hier de daadwerkelijke kosten staan of een natte vinger inschatting met afronding naar boven.... Maar weet ik te weinig van, kan alleen patiënt navraag over doen.

Hier komt gelijk het probleem van shoppen in de zorg naar voren.... Je creëert voor jezelf een probleem m.b.t. keuzes maken en uitvinden waar de verschillen zitten en waarom. Dat moet ook deels uit uitleg komen van/door de betreffende praktijken maar daar moet je dan wel ook zelf om vragen wanneer de info tekort schiet.

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Hallo vroem.
sorry.. welke vragen heb bedoel je? Ik denk dat ik ze dan heb gemist.

Gesloten