LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
juk
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2011 13:39

Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Ongelezen bericht door juk »

De merkwaardige situatie dreigt dat mijn schoonvader (84 jaar, die momnteel in een ziekenhuis verblijft) binnenkort geen adres meer heeft. Wij hebben geen idee wat we er mee aan moeten.

Hij woont officieel nog in een verzorgingshuis, maar verbleef (tot vorige week) in een verpleeghuis omdat hij een maand of drie geleden een herseninfarct kreeg. Via de route Verzorginshuis-> Ziekenhuis is hij op een “oplapafdeling” van een Verpleeghuis beland.
In het Verpleeghuis heeft de arts aangegeven dat hij een indicatie zal adviseren waaruit blijkt dat mijn schoonvader permannent naar een verpleeghuis zal moeten, en dat terugkeer naar het verzorginshuis niet mogelijk is.
In de tussentijd heeft hij dusdanige klachten gekregen dat hij vorige week op een afdeling Geriatrie van een ziekenhuis is opgenomen.

Van het verzorgingstehuis horen wij dat we zijn kamer deze week moeten ontruimen, omdat er een indicatie is afgegeven waardoor hij in een verpleegtehuis hoort
Van het Verpleeghuis horen wij dat wij zijn kamer (op de tijdelijke revalidatieafdeling aldaar) moet ontruimen omdat hij naar het zich laat aanzien langer dan een week in een ziekenhuis gaat verblijven

Concreet betekent dit dat het naar uitziet dat mijn schoonvader vanaf eind deze week geen woonadres meer heeft.Voor de duidelijkheid: Wij beschikken nog niet over een officiele indiactie waaruit blijkt dat hij permanent in een verpleegtehuis zou moeten worden opgenomen.
Afgezien van practische dingen als: waar gaat de post naar toen, en waar laten we zijn spullen tot er meer duidelijkheid is, is de vraag natuurlijk of duit allemaal kan.
Wij zien er geen gat in. Wie heeft advies?

Ps: de mogelijkheid bestaat overigens dat mijn schoonvader in een betere toestand uit dat ziekenhuis terugkeert. Er zijn dus allerlei zaken geconstateerd waar men wat aan gaat doen, waardoor zijn toestand waarschijnlijk aanmerkelijk zou kunnen gaan verbeteren. Ik zeg niet dat hij daardoor weer zeker terug zou kunnen naar het verzorgingstehuis. Maar gesteld dat dat wel het geval is: dat hebben wij zijn kamer inmiddels ontrumd!

Nogmaals : Wie weet wat te doen?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Ongelezen bericht door tiptoo »

als je schoonvader nog goed genoeg is voor een verzorgingstehuis dan hoef je niks leeg te ruimen, dat is dan zijn adres nog, zoals je zelf al zegt indicatie is er nog niet en er kunnen nog dingen bij je schoonvader veranderen , dan mogen ze niet eisen dat de kamer leeg komt.

juk
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2011 13:39

Re: Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Ongelezen bericht door juk »

Dank voor de reactie
Ligt dat ook ergens vast, zodat ik mensen van huizen -die ons verordeneren kamers leeg te ruimen - daar naar kan verwijzen??

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Ongelezen bericht door tiptoo »

eh zover ik weet wel , ga anders morgen effe bij het juridisch loket langs in je stad , daar geven ze gratis advies en weten ze meer van de wetten dan mij, succes.

trouwens je schoonvader staat ingeschreven in dat verzorgingstehuis dus is zijn woonadres. dat mogen ze niet zonder reden afnemen. Dat zou hetzelfde zijn als iemand zomaar een huis uitzetten zonder bevel.

hier heb ik wel een link geen idee of je er iets op ken vinden.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n-antwoord

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Indicatie blijft uit: mijn schoonvader heeft geen adres mee

Ongelezen bericht door tiptoo »

@juk, is het nog gelukt?

Gesloten