LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gielah
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:30

Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door Gielah »

Gisteravond, 12 november 2017, ontving ik in de loop van de avond een mail van mijn zorgverzekeraar: ONVZ.
We konden de nieuwe tarieven voor 2018 inzien.
Maar.... dat was nog niet zo eenvoudig, want we konden niet meer op de normale manier inloggen ( en als we dat tóch wilden.... dan zouden we beperkte informatie krijgen), maar dienden te kiezen voor:
a. DigiD + SMS
b. Iets dat 1-DIN heet en dat via je eigen bank gaat.
Ik probeerde dat 1-Din, maar al doende ging ik me al ongemakkelijk voelen.
Ik ben klant van de ING-bank en inderdaad kreeg ik het scherm van ING te zien, dat altijd verschijnt als ik ga internet bankieren.
Ik moest inloggen met het gebruikelijke wachtwoord van de bank en vervolgens werd mij gevraagd een bepaalde TAN=code, te vinden op een lijst, die ik heb, in te tikken.
En daar liep het vast!
Mijn wachtwoord kwam niet overeen met mijn gebruikersnaam, werd er gemeld.... maar dat klopte wel.
Heel dom... deed ik nóg een poging.
Nu moest ik weer een niéuwe Tan-code doorgeven.
En weer liep het vast.
Toen dacht ik: ik heb zomaar tweemaal mijn wachtwoord voor de bank en tweemaal een Tan-code doorgegeven!
Wat stom!
Stel dat dit bedrog is?
Het was zondagavond, maar ik besloot toch maar de ING-bank te bellen.
De meneer, die mij te woord stond, zei: " U bent al de zoveelste die hierover belt.
Ik geef u hetzelfde advies als die anderen: " Laat ons a.u.b. uw rekening blokkeren, voor alle zekerheid. Dan treedt u morgen in contact met ONVZ ( er was daar op dat moment niemand om de telefoon op te nemen) en als u meer weet belt u naar ons terug en dan stellen we een nieuw wachtwoord in en dan kunt u weer veilig internet bankieren".
Ik belde 's morgens met ONVZ, maar de dame die ik aan de lijn kreeg vond het helemaal niet boeiend, reageerde volmaakt onverschillig en zei: " ja... je hebt nu eenmaal altijd mensen die iets vertrouwen... en andere mensen die iets niét vertrouwen".
Ik meldde dat de ING even bezorgd was geweest als ik.... en dat meerder klanten aan de bel getrokken hadden.... en dat ik graag op de oude manier wilde kunnen inloggen.
Zij bood...nog steeds verveeld... DigiD én i-DIN aan.... zo wás het nu eenmaal.
Toen heb ik gezegd dat ik voortaan alleen nog maar schriftelijk met hen wilde communiceren en ze maakte daar een aantekening van.
Vandaag kwam ik op de site van Independer en daar las ik, dat alles bij ONVZ alleen nog maar digitaal kon.... dus dat schriftelijk communiceren zat er in feite helemaal niet IN.
Ik wacht een brief van ONVZ af, maar mocht het wáár zijn, wat Independer schrijft... dan ben ik dus nu verplicht om een andere zorgverzekeraar te nemen... en een die NIET met DigiD of i-DIN werkt, maar op de normále manier.
Ik vind DigiD een erg vervelende dienst, want heel vaak kun je niet op die site terecht, dat merkte ik bij mijn belastingconsulent.... het is een nogal krakkemikkige site... zeg maar.... en ook nog eens van de overheid.
Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Ik weet niet hoe veilig mijn bankgegevens daar zijn.
En hoe zit het met mensen, die helemaal geen computer hebben, zoals ouderen? Kunnen die niet meer verzekerd zijn dan?
Moeten zorgverzekeringen niet meer mogelijkheden bieden, dan ze nu doen?
Met vriendelijke groet,
Gielah.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2017 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gielah schreef:Gisteravond, 12 november 2017, ontving ik in de loop van de avond een mail van mijn zorgverzekeraar: ONVZ.
We konden de nieuwe tarieven voor 2018 inzien.
Maar.... dat was nog niet zo eenvoudig, want we konden niet meer op de normale manier inloggen ( en als we dat tóch wilden.... dan zouden we beperkte informatie krijgen), maar dienden te kiezen voor:
a. DigiD + SMS
b. Iets dat 1-DIN heet en dat via je eigen bank gaat.
Ik probeerde dat 1-Din, maar al doende ging ik me al ongemakkelijk voelen.
Ik ben klant van de ING-bank en inderdaad kreeg ik het scherm van ING te zien, dat altijd verschijnt als ik ga internet bankieren.
Ik moest inloggen met het gebruikelijke wachtwoord van de bank en vervolgens werd mij gevraagd een bepaalde TAN=code, te vinden op een lijst, die ik heb, in te tikken.
En daar liep het vast!
Mijn wachtwoord kwam niet overeen met mijn gebruikersnaam, werd er gemeld.... maar dat klopte wel.
Heel dom... deed ik nóg een poging.
Nu moest ik weer een niéuwe Tan-code doorgeven.
En weer liep het vast.
Toen dacht ik: ik heb zomaar tweemaal mijn wachtwoord voor de bank en tweemaal een Tan-code doorgegeven!
Wat stom!
Stel dat dit bedrog is?
Het was zondagavond, maar ik besloot toch maar de ING-bank te bellen.
De meneer, die mij te woord stond, zei: " U bent al de zoveelste die hierover belt.
Ik geef u hetzelfde advies als die anderen: " Laat ons a.u.b. uw rekening blokkeren, voor alle zekerheid. Dan treedt u morgen in contact met ONVZ ( er was daar op dat moment niemand om de telefoon op te nemen) en als u meer weet belt u naar ons terug en dan stellen we een nieuw wachtwoord in en dan kunt u weer veilig internet bankieren".
Ik belde 's morgens met ONVZ, maar de dame die ik aan de lijn kreeg vond het helemaal niet boeiend, reageerde volmaakt onverschillig en zei: " ja... je hebt nu eenmaal altijd mensen die iets vertrouwen... en andere mensen die iets niét vertrouwen".
Ik meldde dat de ING even bezorgd was geweest als ik.... en dat meerder klanten aan de bel getrokken hadden.... en dat ik graag op de oude manier wilde kunnen inloggen.
Zij bood...nog steeds verveeld... DigiD én i-DIN aan.... zo wás het nu eenmaal.
Toen heb ik gezegd dat ik voortaan alleen nog maar schriftelijk met hen wilde communiceren en ze maakte daar een aantekening van.
Vandaag kwam ik op de site van Independer en daar las ik, dat alles bij ONVZ alleen nog maar digitaal kon.... dus dat schriftelijk communiceren zat er in feite helemaal niet IN.
Ik wacht een brief van ONVZ af, maar mocht het wáár zijn, wat Independer schrijft... dan ben ik dus nu verplicht om een andere zorgverzekeraar te nemen... en een die NIET met DigiD of i-DIN werkt, maar op de normále manier.
Ik vind DigiD een erg vervelende dienst, want heel vaak kun je niet op die site terecht, dat merkte ik bij mijn belastingconsulent.... het is een nogal krakkemikkige site... zeg maar.... en ook nog eens van de overheid.
Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Ik weet niet hoe veilig mijn bankgegevens daar zijn.
En hoe zit het met mensen, die helemaal geen computer hebben, zoals ouderen? Kunnen die niet meer verzekerd zijn dan?
Moeten zorgverzekeringen niet meer mogelijkheden bieden, dan ze nu doen?
Met vriendelijke groet,
Gielah.
Heeft u uw I-Din wel geactiveerd voordat u probeerde in te loggen? U moet dit namelijk eerst activeren via uw bank. Dan is het niet gek dat men telkens aangeeft dat wachtwoord en gebruikersnaam niet kloppen.

Overigens is er nog wel iets voor mensen die geen computer hebben, die kunnen namelijk gewoon naar Assurantiekantoor gaan om dit te regelen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is het probleem om gewoon met uw digid in te loggen? En als u dat met sms extra doet, zit er nog een veiligheid bij. Dat din zou ik zelf zeker niet gaan gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig dat je de ouderwetse papieren manier nog “de normale manier” noemt. Dat is het natuurlijk al lang niet meer.

Ik zou gewoon inloggen met digid en sms, veilig zat!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door scontra »

Ga naar http://www.onvz.nl of ga naar de site het via Google.
Alle premies staan er op en u hoeft daarvoor niet in te loggen bij ONVZ, dat is alleen nodig als u iets moet regelen.
En moet u iets regelen doe dat dan met DigiD en de benodigde SMS-code.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Dan moet je dus inderdaad niet met idin inloggen. Idin is namelijk juist vanuit de banken opgezet om bij andere organisaties en veilige en betrouwbare inlogmethode te creëren. Waarbij je dus juist de zekerheid van de bank-inlogmethode gebruikt bij andere organisaties.

Gelukkig is er nog het alternatief van DigiD. (Waarbij ik het trouwens niet vaak heb meegemaakt dat DigiD zelf eruit lag.)

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gielah schreef:Ik vind DigiD een erg vervelende dienst, want heel vaak kun je niet op die site terecht, dat merkte ik bij mijn belastingconsulent.... het is een nogal krakkemikkige site... zeg maar.... en ook nog eens van de overheid.
Grappig dat je dit zegt van een systeem dat met 13.400.000 actieve DigId's 258 miljoen authentificaties per jaar uitvoert en daarbij een uptime van 99,8% had...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door renewouters »

Gielah schreef: Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Ik weet niet hoe veilig mijn bankgegevens daar zijn.
De zorgverzekeraar krijgt helemaal geen toegang tot je bankgegevens. i-DIN is een losstaande authenticatie- en authorisatieservice die de banken aanbieden aan derden.
Gielah schreef: En hoe zit het met mensen, die helemaal geen computer hebben, zoals ouderen? Kunnen die niet meer verzekerd zijn dan?
Moeten zorgverzekeringen niet meer mogelijkheden bieden, dan ze nu doen?
Het percentage ouderen dat geen computer heeft (of geen toegang heeft tot een computer) neemt in rap tempo af. Al die extra mogelijkheden kosten alleen maar extra geld en we willen met z'n allen dat de verzekeraars voor zo min mogelijk overhead zorg. De cijfers laten zien dat de overhead gelukkig jaar in jaar uit terugloopt, dus dat is een prima ontwikkeling. Dan moeten we nu niet weer een circus met allerlei opties gaan optuigen.

stofzuigertje

Re: Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de tarieven bekend zijn sta je in de digitale file...7
Nu is elke verzekeraar overdag goed bereikbaar maar vooral Zondag gelijk even kijken....
Ook ik zag oude 2017 tarief en kon na Digid 2018 zien en weg... binnen 2 seconden dus moet nogmaals kijken.....
Ja, zondag ochtend om7.32 was laatste inlog en toen al druk!

Maar voor mijn Budget verzekering zonder aanvulling is welk ziekenhuis wel of niet in lijstje staat of dat ik veel moet rijden?
Die is bij 7 goedkoopste aanbieders voor 2017 wel maar geen zekerheid voor 2018, ze onderhandelen nog!

Dus ik zie wel de prijzen maar niet of mijn huidige of 6 andere volgend jaar mijn plaatselijke ziekenhuis nog vergoeden!
Prettige kerstdagen en dan is die zekerheid ook gevonden....

Gesloten