LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
NienkeVos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2019 10:02

Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door NienkeVos »

Ik ben vorig jaar oktober aan mijn rug geopereerd. Na twee weken moest ik over na een fysiotherapeut buiten het ziekenhuis. Ik had gekozen voor fysius. Om heel eerlijk te zijn koos ik de dichts bijzijnde, want ik heb geen kaas gegeten van fysiotherapie, dus ik wist niet wat goed was en wat niet en welke ik moest kiezen. Daarnaast waren de reviews die ik in eerste instantie kon vinden wel goed.

Intake ging goed, ik overhandigde de papieren van fysio van het ziekenhuis met een instructie wat ik allemaal moest doen om te revalideren, dus dan denk je, dat zit wel snor, ze hebben immers een instructie. Het bedrijf heeft ook een contract met mijn zorgverzekering, dus je denk het te kunnen vertrouwen.

Na een paar weken begon ik wat sceptisch te worden. Ik had enkel nog alleen massages gehad en 1 oefening op een apparaat waar ik ingeklemd zat en een vreselijke irritante rol in mijn rug zat. Maar goed, ik ben niet mondig, daarnaast ga ik ervan uit dat ze weten wat ze doen en dat ik daarop kan vertrouwen. ( en ik vind dat ik dat moet kunnen, want ik ben niet naar een donker steegje gegaan en zomaar iemand mijn rug te laten kraken)
Dus ik doe trouw wat ze zeggen.

Na een paar weken werd mijn pijn alleen maar erger, zeker na de massage verging ik van de pijn en kon ik niet meer opstaan. Ik had thuis ook veel last, s nachts vooral. Ik kon niet meer slapen en ik belandde eigenlijk in de negatieve cirkel waardoor ik dus nu ook volledig in de ziektewet zit. Ik heb de pijn overigens aangegeven bij de fysio maar die gaf aan dat het erbij hoorde en dat het vanzelf goed kwam. De revalidatie duurt ook veel langer dan de arts had aangegeven, zei ze. (arts gaf aan 6 weken en ook bij mijn nieuwe fysio is dit wat te optimistisch, maar gaf wel aan dat ik nu zeker wel weer normaal moest functioneren)

Nu zitten we dus in maart en ben ik erachter gekomen dat fysius dus veel dingen verkeerd heeft gedaan. Ik heb bij de fysio van het ziekenhuis dat schema nog eens opgevraagd en daar stonden zoveel dingen in die ze niet hebben gedaan waarvan ik veel sterker had moeten worden en zoveel minder pijn. Ze hebben enkel twee dingen gedaan, dat stomme apparaat en een massage. Maar ik had al moeten fietsen, halters moeten tillen, rug en buik oefeningen. Niks van al dat heeft ze met me gedaan, helemaal niks. Ik schrok daar zo van.

Toen ben ik eens verder gaan zoeken, en omdat ik geen facebook heb, wist ik niet dat juist daar heel veel slechte recensies stonden. Iemand met facebook wees me daarop. En toen brak echt mijn klomp. Het programma dat ik volgde blijkt gewoon iedereen te volgen, no matter what het probleem is.
Ik schrik hier zo hard van en ben zo bang dat ze bij mij schade hebben aangericht. Maar nog erger dat iemand anders ook schade gaat krijgen.

Ik probeer bij hen een klacht in te dienen, maar die lijn bestaat bij hen niet. Facebook kan niet, maar als ik daar de reacties lees van vorige patiënten schiet ik daar niks mee op. Dus daar ga ik geen account voor aanmaken. Ik heb al een medisch dossier opgevraagd (officieel) en daar wacht ik nu op. Mijn nieuwe fysio houdt zich nu wel aan het advies van de fysio van het ziekenhuis en probeert daarnaast nu de schade te beperken en in te zien wat en hoe het nog te fiksen is.

Zo heel verhaal :shock: en dan nu mijn vraag:

Heeft iemand advies wat ik hiermee moet doen? Ik ben wat aan rond speuren maar ik kom er niet uit.
Laatst gewijzigd door NienkeVos op 18 mar 2019 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Nienke, ik zou de klachten nog eens goed op een rijtje zetten en dit bespreken met de fysiotherapeut. Daar moet u als eerste zijn.
U zou ook nog uw licht op kunnen stelen bij het KNGF (Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie) mocht dat nodig zijn.
En bij uw zorgverzekeraar.
Verder kunt u naar een andere therapeut gaan natuurlijk.

Beterschap in elk geval gewenst!
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 18 mar 2019 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

NienkeVos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2019 10:02

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door NienkeVos »

Hoi KlaasJan,
Bedankt voor je reactie. Ik ben al veranderd van Fysio, Hierdoor kom ik er ook achter dat fysius het anders aan had moeten pakken. Bij het KNGF kan ik niet herleiden dat ik daar een klacht kan indienen over een fysiotherapeut. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Ik heb inmiddels ook maar een officiële klacht per email naar fysius gestuurd.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom het een actie richting mij zou kunnen leiden? Wellicht had ik 'ik vind' voor mijn laatste zin moeten zetten :) , daar heeft u een punt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

edit
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 18 mar 2019 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

NienkeVos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2019 10:02

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door NienkeVos »

Dat is niet mijn intentie. U heeft een punt, zo kan het overkomen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door BreejKC »

U kunt, als u dat wil, uw openingsartikel aanpassen. Log in en klik op het "potloodje" boven uw openingsartikel. Vervolgens kunt u alles aanpassen wat u wil en het gecorrigeerde opnieuw plaatsen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Nienke, goed idee van @BreejKC!
Mocht u uw tekst aanpassen dan zal ik mijn berichten uiteraard ook met alle plezier aanpassen.

NienkeVos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2019 10:02

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door NienkeVos »

bij deze aangepast :), bedankt voor de tip!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NienkeVos schreef:
18 mar 2019 12:32
bij deze aangepast :), bedankt voor de tip!
:wink:

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ts u hebt onvrede over de behandel methode van uw vorige Fysiotherapeut,
Misschien beter om dit eerst met de praktijk zelf op te nemen ipv uw verhaal op Feestboek neer te zetten.
Feestboek is een stukje social media en geen goede communicatievorm voor serieuze zaken als een fysiotherapie behandeling.
Neem het op met uw Zorgverzekeraar en de praktijk waar u tegenaan loopt.
Wel wil kwijt dat u wel erg lang de behandelmanier heeft door laten gaan en daarna Feestboek wil benaderen en een consumenten forum om uw problematiek aanhangig te maken ipv dit direct bij de verzekeraar neer te leggen.
Overigens een Fysio start een behandelplan en kan daar gaandeweg aanpassingen in maken, soms kan dat al na een intake.
U doet het nu voorkomen alsof de praktijk niet weet wat ze doen. U heeft wel te maken gehad met mensen die een medische opleiding hebben gevolgd, dus niet even een cursusje. En ruggen zijn een lastige materie.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@ wilhelmima1, even goed lezen...
De schrijfster heeft helemaal geen facebook en gaat daar ook geen account aanmaken.
Maar werd door iemand anders geattendeerd op recensies op facebook.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Klaas Jan schreef:
18 mar 2019 13:35
@ wilhelmima1, even goed lezen...
De schrijfster heeft helemaal geen facebook en gaat daar ook geen account aanmaken.
Maar werd door iemand anders geattendeerd op recensies op facebook.
Feestboek wil benaderen. Ze heeft dus zelf geen FB en dat staat er ook luid en duidelijk.
Bvd

NienkeVos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2019 10:02

Re: Klachten over fysiotherapie bij Fysius

Ongelezen bericht door NienkeVos »

Ik heb inderdaad geen behoefte om een account aan te maken om een review te plaatsen op facebook. Heb daarnaast de klacht natuurlijk ook bij de fysio neergelegd.

Gesloten