LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medipoint: ik word er gek van

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
KarinVogeleer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2020 13:54

Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door KarinVogeleer »

Hallo allemaal

Ik ben sinds me 19e afhankelijk van spullen ivm gezondheid denk aan hoog-laag bed, rolstoel, scootmobiel, douchehulpen etc.

Vorig jaar heb ik een melding gemaakt dat mijn AD-matras helemaal was doorgelegen. Was na paar jaar dus ja dat kon gewoon en ik zou na paar weken krijgen. Na paar weken telefoon ja matras is er dus we komen morgen langs... geen probleem.
Komen ze de dag erna hier met een matras wat 12 cm DUNNER was als voor mij nodig was. Ik moest het maar proberen een paar weken. Ik zou na 6 weken worden gebeld hoe het ging.... en u raad het al niets gehoor na 6 maanden zelf gaan bellen.
Nee mevrouw dit hebben wij nooit gezegd.....
Maar er moest een nieuw matras gemaakt worden en dat ging 6 weken duren.... na 11 weken telefoon ja we komen morgen het matras brengen..... krijg je een tijdsblok en nee hoor niemand die kwam. ik bellen nee mevrouw we hebben u helemaal niet gebeld matras is er nog niet..... en ja hoor weer wachten....... dit was een paar weken terug dat ik eindelijk een goed matras had (na augustus 1e matras levering)

Afgelopen dinsdag ging mijn hoog laag bed kapot ik heb toen medipoint gebeld en er kwam die avond nog iemand naar me toe.
Toen hij even had gekeken schrok hij best het bed wat ik heb is inmiddels 23 jaar oud en totaal afgekeurd.
Hij heeft gezorgd dat ik iig kon slapen en zou woensdag gaan regelen dat ik een nieuw bed zou krijgen.
Gisteren kreeg ik telefoon en die vrouw was echt behulpzaam ze had geregeld dat ik vandaag (donderdag) een nieuwe zou krijgen.
Vanmorgen wordt er aan gebeld en waar ik al bang voor was gebeurde geen bed..... de mannen zeiden ja we hebben alleen een bed bodem gekregen, maar alles is kapot aan bed en de bodem die niet eens past (ivm gewicht en maat bed)
De mannen weg gegaan en wij weer wachten op telefoon (de mannen hadden de planning gebeld en ik mocht dit niet horen!!!!!) (die mannen vonden het ook echt niet goed dat ik niets mocht horen)
Me man net gebeld en gevraagd hoe het zit en hoe laat ik vandaag me bed krijg..... niet dus moet wachten. Ik ben afhankelijk van dit bed en ik zit nu rechtop en is geen mogelijkheid om te gaan liggen kunnen dit niet met de hand doen kan alleen elektrisch en je raad het al dit is kapot!!
Heb me ziekenfonds al gebeld en hun kunnen niets doen omdat dit vanuit de wmo gaat.
Wat hebben jullie voor tips want ik kan nu niets en ik zit met me handen in me haar.
help help help

en nee dit is niet het enigste "probleem" in de laatste paar weken maar dit is nu echt belangrijkste
ik weet wel ik zal medipoint nooit meer vertrouwen want ze komen nooit hun beloftes na en heb dit in 3 maanden tijd nu 4x meegemaakt
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2020 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag de verantwoordelijke Wethouder die de WMO uitvoeren doet, en die kan kijken waarom de door hun ingehuurde Medipoint niets heeft gedaan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef:
13 feb 2020 17:31
Vraag de verantwoordelijke Wethouder die de WMO uitvoeren doet, en die kan kijken waarom de door hun ingehuurde Medipoint niets heeft gedaan.
Kan iemand de krant bellen?
Komkommertijd blijkt normaal advies te kunnen geven.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat er ook kort geleden een meldpunt was ingesteld getiteld “regelhet”? Juist over hulpmiddelen.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... ondagbrief

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door de auditu »

Revoked schreef:
13 feb 2020 20:44
Komkommertijd schreef:
13 feb 2020 17:31
Vraag de verantwoordelijke Wethouder die de WMO uitvoeren doet, en die kan kijken waarom de door hun ingehuurde Medipoint niets heeft gedaan.
Kan iemand de krant bellen?
Komkommertijd blijkt normaal advies te kunnen geven.
Nu maak je mij echt nieuwsgierig.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Neem een andere hulpmiddelen leverancier.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mathilde D. schreef:
15 feb 2020 16:51
Neem een andere hulpmiddelen leverancier.
Vaak kunnen mensen dat helemaal niet.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Moneyman schreef:
15 feb 2020 19:31
Mathilde D. schreef:
15 feb 2020 16:51
Neem een andere hulpmiddelen leverancier.
Vaak kunnen mensen dat helemaal niet.
@moneyman, hoe bedoel je dat? Er zijn echt veel hulpmiddelen leveranciers in Nederland hoor.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mathilde D. schreef:
16 feb 2020 19:53
Moneyman schreef:
15 feb 2020 19:31
Mathilde D. schreef:
15 feb 2020 16:51
Neem een andere hulpmiddelen leverancier.
Vaak kunnen mensen dat helemaal niet.
@moneyman, hoe bedoel je dat? Er zijn echt veel hulpmiddelen leveranciers in Nederland hoor.
Dat weet ik :wink: maar degenen die via de WMO hulpmiddelen krijgen, hebben vaak geen keuze. Daar bepaalt de gemeente.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als het via de zorgverzekeraar gaat moet die verzekeraar weer een contract met ze hebben.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medipoint: ik word er gek van

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Lady1234 schreef:
16 feb 2020 19:56
En als het via de zorgverzekeraar gaat moet die verzekeraar weer een contract met ze hebben.
Een gemiddelde zorgverzekeraar heeft echt met meerdere hulpmiddelenleveranciers een contract.

Gesloten