LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meneer klink

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
Volgens mij heeft Klink de opdracht gekregen om een bedrag te bezuinigen en kiest er nu voor om 50 miljoen euro hiervan te bezuinigen op de manier hier beschreven. Natuurlijk zijn de reuma-patientenverenigingen hier niet blij mee, maar die hoeven ook geen alternatieven te geven..
Klink kiest de verkeerde weg juist de mensen die deze middelen nodig hebben weet niet of jij ooit van tv hebt gehoord ...maar om dan deze mensen te pakken is gewoon schofterig , laat die maar op dingen bezuinigen zoals die minder erg zijn en waarbij een alternatief geneesmiddel wel helpt of netjes gezegd een goedkoper middel , deze mensen belanden zonder deze medicatie in een rolstoel.....moeten die zeggen ...BEDANKT Klink??? droom lekker verder!!!!!

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klink kiest de verkeerde weg juist de mensen die deze middelen nodig hebben
Denk dat je weinig patienten gaat vinden die gebruik maken van medicijnen en deze eigenlijk niet nodig hebben.. maar misschien kan jij ze wel voor me vinden ?
weet niet of jij ooit van tv hebt gehoord
Hoezo ? Is alles wat op tv gezegd wordt waar dan ?
laat die maar op dingen bezuinigen zoals die minder erg zijn en waarbij een alternatief geneesmiddel wel helpt of netjes gezegd een goedkoper middel
Als jij de alternatieven zo goed helder hebt, geef dan eens een alternatief.. Graag een die ook 50 miljoen bespaart.. Geef ik die wel door aan Klink, denk namelijk dat deze hier enorm in geinteresseerd is !
moeten die zeggen ...BEDANKT Klink??? droom lekker verder!!!!!
angel1978 schreef:
Volgens mij heeft Klink de opdracht gekregen om een bedrag te bezuinigen en kiest er nu voor om 50 miljoen euro hiervan te bezuinigen op de manier hier beschreven. Natuurlijk zijn de reuma-patientenverenigingen hier niet blij mee, maar die hoeven ook geen alternatieven te geven..
moeten die zeggen ...BEDANKT Klink??? droom lekker verder!!!!!
Die mensen klagen terecht ! Zij zijn namelijk de dupe en hebben dus recht van spreken !

Een minister hier persoonlijk op aanvallen heeft echter geen zin en is al te makkelijk. Kom dan met alternatieven !

Thomas
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2010 19:01

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door Thomas »

@angel1978

Wat dacht je van deze onnodige extra uitgaven i.p.v. bezuiniging van meneer Klink?

http://www.nu.nl/gezondheid/2297972/all ... tis-b.html
DEN HAAG - Alle baby's in Nederland worden voortaan standaard ingeënt tegen hepatitis B. Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft dat donderdag bekendgemaakt.
© GezondheidsnetHet vaccin wordt uiterlijk per 2012 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma voor zuigelingen.
De Gezondheidsraad had Klink in maart vorig jaar al geadviseerd het nieuwe vaccin tegen de hepatitis op te nemen in het standaardvaccinatieprogramma.
De raad had de minister ook aangeraden om de komende elf jaar een inhaalcampagne te organiseren voor kinderen tot twaalf jaar, zodat zij ook beschermd zouden zijn tegen de ziekte. Klink legt dat advies naast zich neer. :lol:

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoeveel bespaart dat ?
En hoeveel gaat het extra kosten qua gezondheidszorg als we die mensen die nu dadelijk toch de ziekte oplopen alsnog moeten behandelen ?

Thomas
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2010 19:01

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door Thomas »

Leven besparen of het kost leven?
Geld besparen of het kost geld?

http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/RI ... accinatie/

Baby van bloed en vlees volpompen met allerlei soorten vaccinaties. Is dat een goede keuze?
Ik heb me de laatste tijd veel verdiept in de eventuele gevaren van vaccinaties.
Veel reacties zijn enigszins begrijpelijk. "er zijn maar weinigen die ziek worden of doodgaan" b.v.. Dus er is geen gevaar. Het wordt aangeraden door de regering en het RIVM, dus het zal wel goed zijn.
Ik snap deze onnadenkendheid. Je gaat er pas bij stil staan als het jou of jouw kind overkomt !
Om dan te zeggen: ja, je kunt ook onder een auto komen, dus.... overdrijf niet, je verbiedt de auto toch ook niet.
NEE. dat is ook niemands bedoeling ook niet van de onderzoekers op dit vlak.
Het is wel belangrijk dat er meer onderzoek komt naar het effect van de vaccinaties op korte en lange termijn.
Kunnen de vaccinaties verbeterd worden b.v. Of, is het wel noodzakelijk dat de kinderen volgespoten worden tegen allerlei ziekten.
Wat doet dit met het immuunsysteem van het kind b.v.
Wordt het er beter van of... misschien zelfs zwakker.
Voor welke ziekten wordt het lichaam dan wellicht ontvankelijk.
Ja, ook op lange termijn zijn er effecten waargenomen, daar is wel degelijk onderzoek naar gedaan.
Bij kinderen die DKTP (en andere) entingen hebben gehad in hun jeugd komen bepaalde ziekten wel degelijk bepaalde ziekten voor die bij niet geënte kinderen veelal niet voorkomen.
Ja zult U zeggen, maar wie bewijst mij dat het door de vaccinaties komt?
Ja lieve mensen, dat is en blijft een vraag. Maar er zijn intussen talrijke artsen e.d. over de gehele wereld die hun mening met betrekking tot de veiligheid van de vaccinaties wel degelijk gewijzigd hebben, naar aanleiding van een eerlijk (en intussen onderzocht) waarnemen van bepaalde klachten na de vaccinaties.
Er zijn intussen zovele mogelijkheden de gezondheid van het lichaam te bevorderen, dat we ons misschien kunnen afvragen het geven van vaccinaties wel de beste weg zijn.
Het kan inderdaad "toevallig" jouw kind zijn dat slecht reageert op de enting ! En dan heb ik het alleen nog maar over het direct waarneembare effect. :roll:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
Een minister hier persoonlijk op aanvallen heeft echter geen zin en is al te makkelijk. Kom dan met alternatieven !

is dat al te makkelijk?? lees het begin effe , hij maakt fout op fout....maar wil jou wel eens horen als je reuma hebt ....kijken of je dan ook het er mee eens bent dat dit gaat komen.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:
angel1978 schreef:
Een minister hier persoonlijk op aanvallen heeft echter geen zin en is al te makkelijk. Kom dan met alternatieven !

is dat al te makkelijk?? lees het begin effe , hij maakt fout op fout....maar wil jou wel eens horen als je reuma hebt ....kijken of je dan ook het er mee eens bent dat dit gaat komen.
Da's te gemakkelijk idd...
Wat moet ie dan wel doen.. dat hoor ik je nog steeds niet zeggen !

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
Da's te gemakkelijk idd...
Wat moet ie dan wel doen.. dat hoor ik je nog steeds niet zeggen !
ik hoor nog steeds jou niet zeggen van wat als je onder deze categorie mensen valt.......praat je dan ook zo makkelijk?????

zie het bericht hierboven van Thomas

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:
angel1978 schreef:
Da's te gemakkelijk idd...
Wat moet ie dan wel doen.. dat hoor ik je nog steeds niet zeggen !
ik hoor nog steeds jou niet zeggen van wat als je onder deze categorie mensen valt.......praat je dan ook zo makkelijk?????

zie het bericht hierboven van Thomas
Dit gedeelte niet gelezen zeker???

Die mensen klagen terecht ! Zij zijn namelijk de dupe en hebben dus recht van spreken !

Ga je nu wel met een alternatief komen ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

ja hoor , van mij mogen de IVF behandelingen er helemaal uit, ook de slaapmedicatie

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:ja hoor , van mij mogen de IVF behandelingen er helemaal uit, ook de slaapmedicatie
En je denkt niet dat de desbetreffende patientenverenigingen niet met hetzelfde verhaal gaan komen dan ?

Of is de ene patient belangrijker dan de andere ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
En je denkt niet dat de desbetreffende patientenverenigingen niet met hetzelfde verhaal gaan komen dan ?

Of is de ene patient belangrijker dan de andere ?

dat bedoel ik dus , hoewel ik het minder belangrijk vind dan de reuma patienten.

zo ook abortus eruit , tenzij je verkracht bent dan is het wat anders .

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:
angel1978 schreef:
En je denkt niet dat de desbetreffende patientenverenigingen niet met hetzelfde verhaal gaan komen dan ?

Of is de ene patient belangrijker dan de andere ?

dat bedoel ik dus , hoewel ik het minder belangrijk vind dan de reuma patienten.

zo ook abortus eruit , tenzij je verkracht bent dan is het wat anders .
Dat komt bij mij over als willekeur..

Gaan we daar dan over stemmen ? En welke ziekte we het ergste vinden met z'n allen, die mensen helpen we eerst ? Wie bepalen dat dan ( mogen meestemmen )? De patienten zelf ook ( die hun eigen ziekte natuurlijk het ergst vinden ) of die niet ( omdat dan de grootste groep patienten automatisch het eerst geholpen worden ) ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
tiptoo schreef:
angel1978 schreef:


Dat komt bij mij over als willekeur..
?

das dan jouw probleem zie het hoe je wilt!

Thomas
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2010 19:01

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door Thomas »

Hier heb ik een verhaal van Albert voor meneer Klink.

Albert was een gezond jongetje van 1 jaar en 6 maanden.Nadat hij de BMR en DKTP inenting heeft gehad, kreeg hij koorts.Dit is normaal volgens de informatie, dus geen paniek.
Nadat hij een uurtje 'smiddags in zijn bedje had gelegen hoorde ik een raar geluid, ik kwam boven en zag dat hij helemaal slap was. Albert was aan een zijde helemaal verlamd. Ziekenhuis opname volgde, tegen de avond kon hij langzaam aan alles weer bewegen. De arts zei dat hij waarschijnlijk een extreme vorm van een koortsstuip had gehad.
Na een paar weken had Albert weer koorts, maar dit maal ging het helemaal mis. Hij kreeg een epileptische aanval, waar hij niet uit te krijgen was. Na 5 weken in het ziekenhuis in xxxxxx, gingen we met een zwaar gehandicapt kind weer naar huis.
Alle onderzoeken die Albert in die weken heeft gehad waren goed. Ook de artsen wisten niet wat er met hem aan de hand was. Wij hebben gelijk gezegd dat hij die vaccinatie had gehad, maar daar wilden ze niets van horen, want dat kon niet de oorzaak zijn van dit alles. Wij zijn er van overtuigd dat Albert gehandicapt is geraakt door de inentingen.
Na dit alles hebben we besloten dat Albert, maar ook onze dochter, geen inentingen meer krijgen.
En weet je wat........ de artsen geven ons hierin gelijk. :?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@thomas

ik vind het verschrikkelijk voor je ! de dktp is er ook uit he,het is nu dtp...goh niet voor niks,

@angels,je maakt je wel boos,duidelijk iemand dit niks of nooit wat heeft gemankeerd. [deel van de zin verwijderd door de Moderator]
ALS ZE IEMAND NEERZETTEN OP HET GEBIED VAN ZORG,ZET ER DAN IEMAND NEER DIE ER VOOR GESTUDEERD HEEFT,kan je dat dan zelf niet bedenken,nee wandt jij bent alleen maar uit op ruzie....(beetje naar je profiel gegeken en gek genoeg heb je heeeeeel vaak discussies,irritante...)kom maaar op hoor! :D
klink heeft totaal geen medische achtergrond en doet maar wat...rutte heeft bv economie of weet ik wat gestudeerd,zet dan tenminste iemand op die plek die verstand heeft van zorg..dan gebeuren er dit soort rare dingen niet!
maar ik geloof dat jij dat nog niet door hebt...en als je dat nog niet door hebt,kan je je beter niet in een discussie mengen die jou niet boeid,ja hij boeid je wel om de boel te stangen...en je wilt het ook niet snappen.

klink is rontuit schoffterig,je weet bijgot niet wat reuma inhoud in de ergste vorm....oh je zal wel eens een griepje gehad hebben...
zal een leuke zeggen,ik zie het gebeuren dat je sraks zelf je chemo moet gaan betalen...nou meid of jongen ik hoop dat jij nooit wat krijgt!
dat zijn mijn oplossingen!

en verder kennen we denk ik beter niet op angel ingaan....die stookt gewoon
waarom klagen erzoveel mensen,waarom?
nou ik weet wel waar er geld vandaag gehaald kan worden,die discussie is al eens geweest dus al je het wilt weten ga je ff lekker alle topics af.
wij laten het hier bij medisch voor we weer een klacht krijgen!

@tiptoo

idd ik betaal ook zelf mijn slaapmedicatie,die heb ik nodig,ik gebruik het al jaren met beleid ,ik moet ook zelf de diazepam betalen voor mijn spieren,ook zelf mijn maagdrankje om de 3 dg een fles van 7 euro en nog wat tel uit..en dat boven op het eigenrisico waar ik op 14 jan al door heen was,prima..maar eens houd het op bij de mensen...
ziekte daar vraag je niet om....zwanger worden wel...?of idd je moet verkracht zijn..dat is een ander verhaal..
haal abortussen,(mits wat we zeiden)
ivf,besnijdenis,
kraampakketen enz eruit,mensen willen graag kinderen?maar nee dat mag je niet zeggen.
plaswekkers enz..zet de wekker maar gewoon...de mensen krijgen ook geen rollator meer dus?waar is het evenwicht gebeleven,nergens....het is weg,we betalen ons scheel en krijgen bitter weinig

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ rozemartijntje met de slaap medicatie bedoel ik de mensen die ook gewoon slapen , en ja , als je moe genoeg bent val je vanzelf in slaap , maar net wat jij hierboven zet er ken nog zoveel uit, dan moeten ze niet de reuma patienten pakken want niet alleen is de rollator eruit, ook de rolstoel , dat ik denk hoe gek kennen ze het maken!

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

je maakt je wel boos
Boos ? Ik stel een aantal ( naar mijn inziens terechte ) vragen waarop blijkbaar lastig antwoord te geven is.. Ik gebruik niet onnodig hoofdletters, concludeer niets persoonlijks op basis van niets, zet anderen niet neer als ruziemaker en noem ze ook niet schofterig en weet ik wat nog meer.. Dit in tegenstelling tot sommige anderen.

Wie is er dan nu boos ?
duidelijk iemand dit niks of nooit wat heeft gemankeerd. [deel van de zin verwijderd door de Moderator]
Knap hoe je op basis ( van wat eigenlijk ) van een enkel berichtje allerlei dingen uit mijn persoonlijke levenssfeer kan halen.. Helderziende ? Of baseer je je eigenlijk op helemaal niets en ontbreekt het je aan argumenten om echt ergens op in te gaan en is dit je manier om dit te omzeilen ?
maar ik geloof dat jij dat nog niet door hebt...en als je dat nog niet door hebt,kan je je beter niet in een discussie mengen die jou niet boeid,ja hij boeid je wel om de boel te stangen...en je wilt het ook niet snappen.
Ik stel vragen, vraag alternatieven..
Allemaal dingen waar ook jij hier geen antwoord op gaat geven begrijp ik !

Ik snap heel goed dat het ontzettend makkelijk is om allerlei dingen te roepen, maar dat het veel moeilijker is om zelf eens met alternatieven te komen ( dan moet je namelijk daadwerkelijk ergens over nadenken ). Blijkbaar is dat teveel gevraagd voor je en is het eenvoudiger om de lastige vragen maar te ontwijken..
klink is rontuit schoffterig,je weet bijgot niet wat reuma inhoud in de ergste vorm....oh je zal wel eens een griepje gehad hebben...
zal een leuke zeggen,ik zie het gebeuren dat je sraks zelf je chemo moet gaan betalen...nou meid of jongen ik hoop dat jij nooit wat krijgt!
dat zijn mijn oplossingen!
Wederom allerlei conclusies.. Op basis van wat eigenlijk ?
Wat weet je nu eigenlijk van me, behalve mijn forumnaam en enkele reacties die je hebt opgezocht ? ( lijkt me sterk dat je alles hebt gelezen, loop hier al ietsje langer rond dan jij ).
nou ik weet wel waar er geld vandaag gehaald kan worden,die discussie is al eens geweest dus al je het wilt weten ga je ff lekker alle topics af.
Hem hier neer zetten had je minder moeite gekost dan deze reactie te typen. Anderen naar je oplossing laten zoeken is een zwaktebod, wie zegt mij dat deze er daadwerkelijk is ? Nogmaals: kom met je alternatief en wie weet krijgen we dan nog een echte discussie!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@angels78..

langer rond lopen als jij hier...nou dat denk je dan maar.. :D
de topic is allang geweest over hoe de bezuinigingen kunnen komen...zoek en gij zult vinden..
niemand heeft een oplossing....jij wel?we proberen mee te denken maar dat helpt toch niks want wij kunnen in den haag niks veranderen...je kan wel je ei kwijt en zeggen dat je het erniet mee eens bent..en ergens over nadenken... :D :D :D dit doe ik op dat antwoord.

op hoe ik het baseer dat je misschien not nooit wat hebt gemankeerd...omdat je zo onnozol praat.
je denkt dat je zoveel weet over het zorgsysteem,maar?je komt alleen maar met geef dan andere alternatieven....denk zelf mee zou ik zeggen?daar is de site voor.

je komt alleen maar tussenbeide met geef dan alternatieven en iedereen moet aan jou uitleggen hoe en wat.....ga wat anders doen...of ben je van het cda?nog erger....

@tiptoo

ja,het is ook gewoon te erg voor woorden en wie weet waar het allemaal heen gaat,ik hebgeen inslapers maar doorslapers,ik kan vanwege van alles alleen maar plat op de rug slapen..nou slaap dan maar eens door :D
maar gelukkig zie ik alles nog zonnig in en ben ik geen zuurpruim aan het worden...zoals sommige die volgens mijn nog jonger zijnals ik wel.....hahahhahahah

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: meneer klink

Ongelezen bericht door angel1978 »

op hoe ik het baseer dat je misschien not nooit wat hebt gemankeerd...omdat je zo onnozol praat.
Dat zegt dan vooral iets over jezelf en de waarde die men aan dit soort conclusie's moet verbinden.
je denkt dat je zoveel weet over het zorgsysteem,maar?
Weer een conclusie die gebaseerd is op ?
je komt alleen maar met geef dan andere alternatieven....denk zelf mee zou ik zeggen?daar is de site voor.
Jij komt met commentaar op een voorstel van Klink. Als je het hier niet mee eens bent, daag ik je uit met een alternatief te komen. Lijkt me niet meer dan redelijk.. Je wilt de reuma-patienten sparen.. Prima, maar geef dan aan welke patienten dan WEL benadeeld zouden moeten worden.
of ben je van het cda?nog erger....
Je hebt een hekel aan een bepaalde groep mensen begrijp ik ? Nog meer groepen die je graag zou willen uitsluiten?

Gesloten