LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] minimale leefruimte verpleeghuis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

minimale leefruimte verpleeghuis

Ongelezen bericht door m.wil »

Kan iemand mij vertellen op hoeveel minimale leefruimte iemand recht heeft, die permanent in een verpleeghuis moet verblijven?
Mijn moeder moet vanuit de revalidatie, waar zij een eenpersoons kamertje heeft, verhuizen naar de somatische afdeling van hetzelfde tehuis naar een tweepersoonskamer.
Wij hebben de kamer gezien! Zij zou een "ruimte" krijgen van bedlengte (2 meter) bij 3 meter, gelegen achter in de kamer. Hierop moet dus het bed staan, een kast voor de kleding, een nachtkastje en ergens nog, als het kan, de TV,welke op een klein kastje staat. Verder nog de rolstoel. De rollator moest zowiezo maar op de gang dan, want er was geen plaats voor. Voor de wasbox moet ook een plekje gezocht worden.
Mijn moeder wil niet naar die kamer! Is zij verplicht dit te accepteren?
Hoe kunnen wij bezwaar maken?

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: minimale leefruimte verpleeghuis

Ongelezen bericht door kiz »

Meer info over verpleging en verzorging (beleidsregels) zijn te vinden op de website NZa. Omdat de "zoek op trefwoord" module niet werkt heb ik de algemene link neergezet.
Wellicht is er meer toegankelijke informatie beschikbaar op http://www.kiesbeter.nl

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: minimale leefruimte verpleeghuis

Ongelezen bericht door armiva »

Per bewoner heeft een verpleeghuis een bepaald aantal meters oppervlakte.
Maar dat is niet alleen voor de kamer, maar daar hoort ook de rest van het huis bij, zoals de gangen, de huiskamers enz.

Gesloten