LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] No claim pure onzin.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door eeliane »

Nee mijn zus werkt in bejaarden tehuis en die ziet die dingen allemaal naar de schrrot ofzo gaan, zij spreekt er zelfs schande van, maar die oudjes zijn ook mooi hoor want als de verzorgsters voorstellen om er 1 over te kopen dan willen ze dat helemaal niet, ze willen een nieuwe want daar hebben ze recht op, walgelijk gedrag van zorgverzekeraars (doe er wat aan, vorder dat ding terug bij overlijden!) maar ook van de gebruikers...schande!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nog een keer, de stoelen hoe oud ze ook mogen zijn komen altijd weer terug bij de leverancier dit zijn (welzorg - care2move - harting bank - meyra ..... enz) en verkopen zit er in de meeste gevallen niet in want de meeste stoelen worden in bruikleen verstrekt.
Iets wat je te leen heb kan je niet verkopen.
Nou zeg je walgelijk gedrag van de zorgverzekeraars, laat ik je dit vertellen dat de zorgverzekeraar geen euro betaald aan stoelen scootmobielen.... enz al deze hulpmidellen wordt door de gemeente betaald.
Dat had jij toch moeten weten als telefoniste bij de huisarts, en anders moet je toch beter je huiswerk doen en je zus ook.
Trouwens ooit gehoord van de WMO zal wel niet he pfffff.
Laatst gewijzigd door NijMeGeN op 03 mei 2007 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ach wat is zonde, en je gelooft toch niet dat er met die stoel helemaal niks meer gedaan wordt.
Ja die was speciaal voor mijn moeder op maat gemaakt... (hoe vaak moet ik dat nog zeggen...).

En volgens de heren ambtenaren die wij er op hebben aangesproken dat dit belachelijk was kwam slechts de reactie dat zij de regels niet gemaakt hebben.. En op de vraag wat er dan met de oude ging gebeuren... jawel die werd gesloopt/weggegooid...want was speciaal op maat gemaakt dus iemand anders kon daar niets mee...Tja...ik kan het ook niet anders maken hoor, en ja het is te belachelijk voor woorden...maar wel de realiteit. De nieuw gemaakte is trouwens na haar overlijden ook gesloopt..want speciaal op maat gemaakt...

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Niet alles wat op maat gemaakt is wordt gesloopt, en die stoel stond 5km verderop en nu is hij opeens speciaal voor je moeder gemaakt :oops:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door Walter van V »

verhaal niet goed gelezen he??
Mijn moeder verhuisde ooit van de ene naar de andere gemeente.. Moest ze de speciaal op maat gemaakte rolstoel inleveren... en in de neiuwe gemeente werd op aanvraag een nieuwe dure maatgemaakte besteld... Met de opmerking dat er 5 km verderop een goede in de opslag staat werd niet gereageerd...ronduit diep triest....
hier begon het mee... die 5 km verderop stond betrof dus de eerste op maat gemaakte van mijn moeder, in haar oude woonplaats.. die dus niet mee kon/mocht naar de nieuwe woonplaats.. Het staat er echt, en naar mijn idee duidelijk (genoeg)... Maar goed laten we nu niet gaan vitten, kern is dat er met regelmaat goed spul naar het schroot gaat! alleen maar door domme regeltjes en niet flexibele ambtenaartjes..

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik bedoelde ook de (gemeente) zorginstellingen. Wordt tijd dat de gemeente/ook de zorgverzekeraars hoor een eigen bijdrage gaan vragen voor deze hulpmiddelen, beetje hoog misschien gaan de mensen vanzelf voor een tweede handsje kijken...

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door tinne »

nou, zal ikdan ook eens een duit in het zakje doen?

mijn man's oma, inmiddels 90, had rollator, mocht daarmee niet meer naar opvanghuis (heet trouwens vast niet zo) , te laag, niet geschikt, kan ze niet op zitten tijdens boodschappen doen? (OMA doet al jaren geen boodschappen meer) of oprijlaan aflopen naar opvanghuis. Dus, nieuwe aangeschaft, waar ze ook op kan zitten, op haar maat, (ze is inmiddels 1.45mtr, krimpt al jaren) MAG NIET NAAR OPVANGHUIS of hoe dat al heten mag.... Verkeerde maat. DUS ROLSTOEL op kosten van de gemeente......

En inderdaad, voor al die mensen die het niet geloven: Rolstoelen, Rollatoren, en al die andere hulpmiddelen: Die worden door de ene gemeente de container in gegooid, EN door de andere gemeente (1 km verderop:) OPNIEUW besteld en gekocht.

EN de oude rollatoren en rolstoelen? die worden de container ingeflikk..d

SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvrgr. Tinne

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

tinne: de gemeente die raakt met geen hand de hulpmiddelen aan, dus hoe je hier nou weer bij komt.
Ongeveer in december is er een elro afgeleverd, maar die persoon had er niks aan i.v.m hoogte in auto, dus er is een ander merk besteld waar hij wel wat aan heeft.
Geloof je nu echt dat die eerste elro van ongeveer €18000 euro de container in gaat NEE, die staat hiero in de showroom te wachten op een volgende kandidaat.

eeliane:dat bedoelde je ook alleen je zei het verkeerd :lol:
Maar weet je wat het is je zou er nu nog niks mee te maken hebben maar als je in een positie terecht komt dat je ook afhankelijk wordt van een hulpmiddel dan praat je wel anders.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door tinne »

@ Nijmegen:

Wat dacht je van pure ervaring bij mijn man's Oma??

misschien zijn jouw ervaringen anders, maar de onze waren zo als ik het beschreven had!

Mvrgr. Tinne

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Oude stoelen worden pas weggegooid als er totaal niks meer mee gedaan kan worden.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door tinne »

--------------------------------------------------------------------------------

@ Nijmegen:
misschien in de regio waar jij zit. niet in deze regio.

Mvrgr. Tinne

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

De bedrijven werken landelijk.
Trouwens als een stoel wordt ingenomen dan heeft de client er verder geen zicht meer op (is voor hun ook niet van belang) dus je kan nooit zien of die op het grofvuil gegooit wordt.
de stoelen waar echt niks meer met de onderdelen gedaan kan worden die gaan inderdaad de shredder in.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door tinne »

@NijMeGeN

welk gedeelte snap je nu niet?????


misschien werkt het in JOUW stukje van het land zo, maar in DIT stukje van het land dus niet!

Gr. Tinne!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus het stukje land waar jij woont daar hebben ze eigen regeltjes gemaakt :lol: laat ik nou altijd gedacht hebben dat gemeentes zich aan de regels van de overheid moest houden.
Erg stom van me, ik had helemaal over het hoofd gezien dat gemeentes hun eigen regels mochten bepalen.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door tinne »

Geplaatst op 05 Mei 2007 19:31 door NijMeGeN


--------------------------------------------------------------------------------

Dus het stukje land waar jij woont daar hebben ze eigen regeltjes gemaakt laat ik nou altijd gedacht hebben dat gemeentes zich aan de regels van de overheid moest houden.
Erg stom van me, ik had helemaal over het hoofd gezien dat gemeentes hun eigen regels mochten bepalen

wat jij wil NijMeGeN !

mischien heb je niet altijd gelijk. Geluk met je leven.

En vooral, niet iedereen afzeiken die het niet met je eens is. Wat ik heb geschreven is ervaring.

Dat jij dat niet gelooft zegt meer over jou als mij.

KORTOM: misschien werkt de wereld (Nederland) niet zoals jij het wenst!

Tinne

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Hoe weet jij nou weer dat ik niet altijd gelijk heb :lol: en hoezo afzeiken,
volgens mij heb ik dat niet gedaan, mocht het wel zo zijn overgekomen (wat ik me niet kan voorstellen) mijn excuses was niet zo bedoelt.

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door iconic »

Op de website van regering.nl staat vermeld dat de no-claim per 1 januari a.s. afgeschaft wordt. In plaats daarvan komt een verplicht eigen bijdrage van maar liefst €150,00.

Maar, moet men dat bedrag nu bijbetalen, of maakt het deels uit van de huidige premies?

klazinabos
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 23:15

Re: No claim pure onzin.

Ongelezen bericht door klazinabos »

:lol: mee valler door te bellen waarom ik nog niets gehoord had van de no claim teruggave ,kreeg ik te horen dat door computer storing,niet binnen de uitbetaling periode zat.Naam doorgegeven en binnen 1week de €255,= en een brief erbij dat evt nota's niet terug gevorderd werd.De ohra krijgt van mij een lange warme douche :lol:

Gesloten