LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar ramp MH17.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Bij het onderzoek naar de ramp met de MH17 is mij een ding opgevallen: Waarom is er niets vermeld over de gebeurtenissen in het jaar 2014 voorafgaand aan deze rampvlucht ?
Is het niet zo dat in maart van dat jaar de amerikaanse inlichtingendienst alle europese maatschappijen heeft gewaarschuwd niet over het oorlogsgebied oostoekraine waar met raketten werd geschoten te vliegen? En later werden helicopters neergeschoten en een maand later een westoekraiens vrachtvliegtuig op grote hoogte?
Is het niet zo dat andere maatschappijen zoals British Airways en Singapure Airways wel om het gebied heenvlogen?
Wat deed een vooraf diverse keren gewaarschuwde KLM-Malaysian Airways MH 17 vlucht boven oorlogsgebied oostoekraine?

Moneyman
Berichten: 30075
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, da’s een ouwe koe... die vraag kwam jaren geleden al op tafel. Heb je de onderzoeksverslagen erop dit punt op nagezocht? Hoe kom je nu ineens op dit vraagstuk terecht?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat heeft dit te maken met Gezondheid & Voeding? Dat is namelijk het subforum waarin je dit geplaatst hebt.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Lekker op tijd, er hebben nu andere rampen die onze aandacht vragen. MH17 daders zullen altijd vrij blijven rondlopen. Helaas.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Ten eerste gaat de rechtszaak over deze zaak nu in Amsterdam.
Ten tweede heb ik mijn informatie uit de gewone media .
Al die onderzoeken gingen uit van een tunnelvisie: Rusland heeft het expres gedaan (maar uit gesprekken tussen russische militairen bleek dat het een enorme vergissing was.)
Ik heb destijds ook al gereageerd in deze zin en KLM mede verantwoordelijk gehouden,zoals ik al schreef.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door kuklos »

Aangezien hier geen antwoord op is gekomen stel ik de vraag nog maar een keer:
kuklos schreef:
22 sep 2020 23:56
Wat heeft dit te maken met Gezondheid & Voeding? Dat is namelijk het subforum waarin je dit geplaatst hebt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

H.Roosveld schreef:
23 sep 2020 00:43
Al die onderzoeken gingen uit van een tunnelvisie: Rusland heeft het expres gedaan (maar uit gesprekken tussen russische militairen bleek dat het een enorme vergissing was.)
Geen idee waar je verdaan haalt dat Rusland het expres heeft gedaan? Nergens wordt dat gesteld dat Rusland doelbewust MH17 uit de lucht heeft gehaald. Het hele punt gaat er omdat Rusland de raket installatie heeft geleverd met personeel erbij.

Als Rusland gewoon had toegegeven dit te hebben gedaan en dat het een menselijke fout was en dat zij zelf de verantwoordelijke via een openbare zitten zouden veroordelen was er weinig aan de hand geweest en had niemand het nu nog gehad over MH17. Maar juist het ontkennen en doelbewust foutieve informatie verspreiden door Rusland zorgt dat de zaak nog uitgebreid in het nieuws is.
H.Roosveld schreef:
23 sep 2020 00:43
Ik heb destijds ook al gereageerd in deze zin en KLM mede verantwoordelijk gehouden,zoals ik al schreef.
En als je de stukken had gelezen had je geweten dat de KLM niet formeel op de hoogte was, de informatie was enkel gedeeld door bepaalde landen met hun eigen luchtvaartmaatschappijen. Er zijn hier ook bewoon onderzoeken over beschikbaar.

Helemaal geheim was het niet want het was wel openbaar beschikbaar, maar er werd onterecht vanuit gegaan dat op de hoogte dat het toestel vloog ze geen risico vormde.

Wel blijf ik het vreemd vinden dat je de KLM medeverantwoordelijk wilt houden? Zij vlogen daar maar hebben geen opdracht gegeven of het handelen uitgedaagd.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door 16again »

De dagen voor het MH17 incident was herhaaldelijk in het nieuws dat er vliegtuigen boven Oekraine werden neergehaald. Mijn eerste reactie op MH17 bericht was dan ook "Ja, daar moet je niet boven gaan vliegen."

KLM heeft natuurlijk een verantwoording om over oorlogsgebied te vliegen, kerosine dubbeltjes uitsparend

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
23 sep 2020 08:28
De dagen voor het MH17 incident was herhaaldelijk in het nieuws dat er vliegtuigen boven Oekraine werden neergehaald. Mijn eerste reactie op MH17 bericht was dan ook "Ja, daar moet je niet boven gaan vliegen."

KLM heeft natuurlijk een verantwoording om over oorlogsgebied te vliegen, kerosine dubbeltjes uitsparend
Het is natuurlijk niet zo simpel als jij en ik die even een andere afslag op de fiets nemen naar het werk op een ochtend. De internationale vliegroutes (luchtwegen genoemd) liggen behoorlijk vast, en de land- en opstijgplekken op vluchthavens ook. Malaysia Airlines had niet zo even kunnen omvliegen ofzo.

J. Deltoer
Berichten: 3083
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sjohie schreef:
23 sep 2020 08:43
16again schreef:
23 sep 2020 08:28
De dagen voor het MH17 incident was herhaaldelijk in het nieuws dat er vliegtuigen boven Oekraine werden neergehaald. Mijn eerste reactie op MH17 bericht was dan ook "Ja, daar moet je niet boven gaan vliegen."

KLM heeft natuurlijk een verantwoording om over oorlogsgebied te vliegen, kerosine dubbeltjes uitsparend
Het is natuurlijk niet zo simpel als jij en ik die even een andere afslag op de fiets nemen naar het werk op een ochtend. De internationale vliegroutes (luchtwegen genoemd) liggen behoorlijk vast, en de land- en opstijgplekken op vluchthavens ook. Malaysia Airlines had niet zo even kunnen omvliegen ofzo.
Dus als er in zee haaien zitten spring jij er gewoon in...we zitten nu eenmaal op dit strand...
Onzin natuurlijk. Er zijn ook maatschappijen die ervoor gekozen hebben om er gewoon niet over te vliegen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door scontra »

H.Roosveld schreef:
22 sep 2020 23:11
Bij het onderzoek naar de ramp met de MH17 is mij een ding opgevallen: Waarom is er niets vermeld over de gebeurtenissen in het jaar 2014 voorafgaand aan deze rampvlucht ?
Is het niet zo dat in maart van dat jaar de amerikaanse inlichtingendienst alle europese maatschappijen heeft gewaarschuwd niet over het oorlogsgebied oostoekraine waar met raketten werd geschoten te vliegen? En later werden helicopters neergeschoten en een maand later een westoekraiens vrachtvliegtuig op grote hoogte?
Is het niet zo dat andere maatschappijen zoals British Airways en Singapure Airways wel om het gebied heenvlogen?
Wat deed een vooraf diverse keren gewaarschuwde KLM-Malaysian Airways MH 17 vlucht boven oorlogsgebied oostoekraine?
Denkt u nu echt en serieus dat uw vragen m.b.t. dit onderwerp op een consumenten forum als dit, juist beantwoord zullen/kunnen worden ?

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
23 sep 2020 08:43
Het is natuurlijk niet zo simpel als jij en ik die even een andere afslag op de fiets nemen naar het werk op een ochtend. De internationale vliegroutes (luchtwegen genoemd) liggen behoorlijk vast, en de land- en opstijgplekken op vluchthavens ook. Malaysia Airlines had niet zo even kunnen omvliegen ofzo.
Wat gebeurde er dan binnen een dag na MH17 met de vliegroutes?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En bestaan aliens trouwens?
En is er een moderator in de zaal?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Arizonakid schreef:
23 sep 2020 11:46
En bestaan aliens trouwens?

JA
En is er een moderator in de zaal?

NEE, die zit door het ge- oh , op dit forum, overspannen thuis .

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onderzoek naar ramp MH17.

Ongelezen bericht door Radar »

H.Roosveld schreef:
22 sep 2020 23:11
Bij het onderzoek naar de ramp met de MH17 is mij een ding opgevallen: Waarom is er niets vermeld over de gebeurtenissen in het jaar 2014 voorafgaand aan deze rampvlucht ?
Is het niet zo dat in maart van dat jaar de amerikaanse inlichtingendienst alle europese maatschappijen heeft gewaarschuwd niet over het oorlogsgebied oostoekraine waar met raketten werd geschoten te vliegen? En later werden helicopters neergeschoten en een maand later een westoekraiens vrachtvliegtuig op grote hoogte?
Is het niet zo dat andere maatschappijen zoals British Airways en Singapure Airways wel om het gebied heenvlogen?
Wat deed een vooraf diverse keren gewaarschuwde KLM-Malaysian Airways MH 17 vlucht boven oorlogsgebied oostoekraine?
Eerlijk waar, ik heb geen flauw idee, maar ik gooi er toch een slot op. Lijkt me niet echt nodig om te vermelden waarom.

Groeten, Radar^SK

Gesloten