LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door bboopz »

SORRY Pluisje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door supernov »

Ik ben er wel voor dat de melder anoniem zou mogen zijn. Artsen worden zowiezo al seeds vaker slachtoffer van agressie (zal je maar gebeuren) en zeker in zaken waar het kinderen betreft. Aan de ene kant logisch, maar de verhalen die ik hoor (mijn vriendin is arts) gaan soms echt de scheve kant op.

In Nederland worden ongelooflijk veel kinderen mishandelt. Een voortvloeisel is dus dat artsen een vermoeden van mishandeling mogen melden (lijkt mij niet meer dan wenselijk). Hier moet dan natuurlijk heel zorgvuldig naar gekeken worden, want het zal je maar gebeuren dat het onterecht is inderdaad. Wanneer je echt uit de ouderlijke macht wordt gezet en men besluit tot iets als overplaatsing, dan moeten er toch echt heel duidelijke aanwijzingen zijn (herhaling, het beeld uit lichamelijk onderzoek, etc. etc.).

Overigens, de aggressiviteit in sommige reacties pleit nou niet bepaald voor die mensen zelf.

janneke-tanneke
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2007 14:55

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door janneke-tanneke »

hoi, ik heb je verhaal gelezen en was benieuwd hoe de rechtszaak is afgelopen. veel sterkte. ik hoop dat de waarheid boven water komt en dat het nu met je kindje goed gaat.

majorie
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 dec 2006 22:29

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door majorie »

ben naar de recht zaak geweest de rechter heeft gezegt dat ze van jeugdzorg en amk 2,5 maand te tyd krijgen om te bewijzen dat wij dat botbreukje hebben aangericht ze zullen het niet vinden want we hebben niks gedaan . ik krijg wel bezoek regeling eerst wilde jeugd zorgdat ook dat door mn neus boren zit er zo 24 jarig meisje van jeugd zorg geen levens ervaring denk zelfs nog nooit aan de man geweest en die wil even vertellen dat mijn kind rust regelmaat nodig heeft wat een muts zeg .wat mijn kind nodig heeft zn ouders ik ga mn zoontje woensdag zien daar ben ik wel erg blij mee maar geloof me als ik mn kind terug heb zijn ze met ons nog niet klaar dat beloof ik heel de wereld groetjes majorie

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door pluisje »

majorie

ik begrijp dat je boos bent over zoveel oneerlijkheid.
ik begrijp je taal gebruik niet goed.

de dame in kwestie doet alleen haar werk, waarom zeg je dan dingen die nergens op slaan...

sorry hoor maar dit hoort niet...

ik hoop dat je je kindje snel weer krijgt, dat je dan om recht gaat vragen, daar heb je gelijk in....

vr gr pluisje

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Je kind kan je binnen een maand terugkrijgen met een topadvocaat. Waarom maak je daar geen gebruik van?

majorie
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 dec 2006 22:29

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door majorie »

linda hoor ik nou een lama schyten ????? of was het een stilte die ik hoorde heb jij geen leven joh ? ik heb jou niet voor een antwoord gevraagd




waarom ik zo boos ben?.
hoe zou je je voelen als een meisje bepaald van 23 en geen verstand van leven over jou kindje das de reden pluisje.
en ik ben daar boos over dus uite het even en ik vind nog netjes maar begrijp wat je bedoelt maar bedankt dat je mee leeft

groetjes majorie

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door tienepien »

Hmmz.. ik denk dat dat meisje van 23 niet voor niets dat werk doet. Iemand om haar leeftijd minder serieus nemen levert je iig niets op.

En kom op he, laat je eens niet zo makkelijk de kast op jagen. Linda moet je gewoon niet al te serieus nemen. Een scheldkanonade is niet nodig hoor...

majorie
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 dec 2006 22:29

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door majorie »

sorry daar heb je gelijk in sorry dat ik me verlaagde tot de lindalove nivo . ik zal op mn taal gebruik letten

groetjes majorie

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door S. »

Wanneer je linda aankunt ( en daarmee bedoel ik dat je je niet door haar op de kast laat jagen) dan kun je de rest ook aan.

Succes, zet hem op.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Is je kindje al terug?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door pardon »

is dit hatelijk bedoeld of medeleven lindalove? lace

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Hoe is het eigenlijk met deze zaak afgelopen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nou nou, zwaar geschut in stelling gebracht?
Dat vindt ik nu juist zo leuk op een forum als dit, het begint met een "scheet" en eindigd met een "donderslag", sterk overdreven dus..
Wij, mijn vrouw en ik hebben veel met het AMK, Raad voor de kinderbescherming, de kinderrechter, bureau jeugdzorg en maatregelen zoals VOT, ontzetting uit ouderlijke macht, uithuisplaatsing etc. van doen. Wanneer men, ongeacht waar en wanneer een constatering doet en op grond daarvan melding doet bij het AMK dan mag u blij zijn dat dit thans gedaan wordt. In het resente verleden werd de dienst nalatigheid aangerekend met kwalijke gevolgen. Er wordt melding gedaan waarop aanvankelijk onvoeldoende actie volgt. Het kindje waarom het gaat wordt daadwerkelijk mishandeld maar om gezichtverlies en fouten uit te sluiten wordt op een melding van de politie gewacht waarna pas ingegrepen wordt. Aan deze langdradige strategie zijn de resentelijk als gevolg van mishandeling overleden kinderen al teveel verwijten aan het adres van AMK en bureau jeugdzorg gemaakt. Nu reageerd men dus accuraat en dat is alleen maar goed. Als er niets aan de hand is maakt u zich dan vooral geen zorgen, het komt goed. Zijn er wel misstanden dan zal men u daarop wijzen en zo mogelijk bijstaan met hulp. Mishandeling hoeft geen opzettelijk gebeuren te zijn. Er wordt u niets verweten, er is in deze alleen een melding waaraan een onderzoek verbonden wordt. Wees blij dan men dit doet.

lidaisy
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2006 15:04

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door lidaisy »

hoi cinrody wij hebben hetzelfde meegemaakt mail me maar het mail adres is [email protected] groetjes

nikhita
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:20

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door nikhita »

Wat je hier allemaal leest joh... ik begrijp echt niet wat sommige mensen bezielt.
Ikzelf heb erg veel ervaring met bureau jeugdzorg, AMK, GGZ, Raad voor de kinderbescherming en nog veel meer jeugdzorgdinstanties.
Er zijn veel fouten gemaakt in mijn situatie, maar heb geen behoefte om dit hier voor te leggen.

Het enige advies wat ik wil geven is contact op te nemen met het AKJ (advies en klachtenbureau jeugdzorg) deze zijn erg actief in de jeugdzorg en kunnen je echte adviezen en hulp bieden in dit soort zaken zonder vooroordelen ed.

Veel succes voor jullie en alle andere mensen in dit soort situaties.
Groetjes nik

moederleeuw
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:43

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door moederleeuw »

Beste allemaal,

Om even op karr-2 te reageren helaas gebeuren deze dingen dus wel, dat mensen deze beschuldigingen doen alleen om het feit THE WINNER TAKES IT ALL onbegrijpelijk voor een heleboel mensen, maar ook ik maak dit nu mee. En na al deze beschuldigingen en nog veel erge beschuldigingen die je eigenlijk je pet te boven gaan. Ooit wel eens van het PAS SYNDROOM gehoord. mensen die dit kinderen aan doen alleen om hun eigen positie veilig te stellen. En toch rennen deze kinderen juist naar mij toe. na het lezen van deze dingen karr-2 ben ik bereid veder te gaan in deze discussie, want wat jeugdzorg doet tegen woordig is schandalig en om wat $$$$$$$.

Watervrouwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 22:28

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Watervrouwtje »

Ook mijn man en ik worden onterecht beschuldigd van kindermishandeling. Onze zoon had onverklaarbare blauwe plekken. Mijn man zit nog in detentie en ik ben op vrije voeten gesteld. Onze zaak komt in mei voor. Ik weet van mezelf en mijn man dat we onze zoon niet hebben mishandeld dus ik ben zelf maar op onderzoek gegaan en ben er achter gekomen dat corticosteroïden in de bloedbaan, blauwe plekken maar ook poreuze botten kan veroorzaken. Mijn man gebruikt zeer sterke zalf uit deze groep voor een huidaandoening en tijdens mijn zwangerschap kreeg ik last van astma, waardoor ik een middel moest inhaleren wat ook tot de groep corticosteroïden behoort. Corticosteroïden gaan voorbij de placenta, komt dus ook bij je ongeboren kindje en dus ook in z'n bloedbaan. Het zalf van mijn man is tijdens de zwangerschap ook op mij gekomen. Na de bevalling heeft mijn man dat zalf ook gebruikt en onze zoon ook verschoond. Hij heeft onze zoon dus aan geraakt terwijl hij dat zalf gebruikte en z'n handen alleen maar afgespoeld, niet gewassen.
Voor diegenen die ook onterecht beschuldigd worden, ga eens na of je op één of andere manier met corticosteroïden te maken hebt gehad tijdens de zwangerschap of erna, wat bij je kindje terecht kan zijn gekomen.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door evie01 »

Ik vind het heel erg voor jullie dat jullie (onterecht) kinderen zijn afgenomen, of dat jullie beschuldigt worden.

Helaas kan ik ook kritiek uiten op jeugdzorg. Bij iemand uit mijn omgeving word een kind verwaarloosd, moeder gebruikt drugs, zit ondergedoken i.v.m. zeer hoge schulden. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben hiervan melding gemaakt bij jeugdzorg, helaas komen ze alleen op AFSPRAAK polshoogte nemen. Moeder zit dan met kind op haar paasbest toneel te spelen, en er gebeurd dus helemaal niets. Zo schreinend kan het dus ook zijn!!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Even hoor...

Er zijn maar zeer weinig mensen die een kind bewust
verwaarlozen / mishandelen.
In de meeste gevallen gaat het om onmacht,
die vaak voortkomt uit de eigen thuissituatie /
opvoeding.

Ik "hoor" hier veel mensen praten over het belang
van het kind ( hartstikke mee eens !!! )
maar wie van jullie gaat bij vermoeden van verwaarlozing
eens even kloppen bij de ouders...

VRAGEN of ze misschien wat HULP kunnen gebruiken ???

I rest my case....

> cyberskeu <

p.s. sterkte voor wie dat nodig heeft .

Gesloten