LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi, dit is aan iedereen gericht.


KINDERMISHANDELING

onterecht beschuldig worden van kindermishandeling dit overkomt iedereen wel eens. ik wil praten met mensen die dit ook hebben mee gemaakt en die hier met ons over willen praten. want dit is iets wat echt niet kan en niet mag gebeuren zoiets.

maar het kan heel makkelijk zoiets je doet een melding bij een instantie en zegt dat je je eigen zorgen maakt over andermans kinderen over dat ze mishandeld worden wat eigelijk helemaal niet zo is maar toch gebeurt er zoiets.

en officieel mag dit gewoon weg niet dit maakt mensen kapot als het niet waar is.

je probeert altijd goed voor je kinderen te zorgen en de liefde te geven die ze nodig hebben. en dan wordt er alsnog een melding gedaan terwijl er niks aan de hand is.


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


gr cinrody

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom wordt de melding dan uberhaupt gedaan? Wat heeft de melder tegen jou dat ie het op die manier wil aanpakken?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zomaar ineens een ander gaat beschuldigen van zoiets vreselijks als kindermishandeling. Waar rook is......

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,

ik zou het niet weten wat die melder tegen mij heb maar ik weet niet wie het is en dat zeggen ze ook niet tegen mij dus weet ik alleen dat ik een valse beschuldiging heb gekregen waar ik niet blij mee ben en dat ben ik aan het proberen om recht te trekken bij die instantie.

maar wat jij bedoeld denk ik waar rook is is vuur, dus met andere woorden er zijn 2 schuldigen. als dat het zo is dan heb je het mooi mis want dat is niet waar elk persoon die kwaad tegen iemand wil kan daar naar toe bellen en dan iets door geven wat niet waar is en een vale naam of telefoonnummer het kan allemaal. want de melder wordt nergens van op de hoogte gehouden erna.

gr cinrody

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door mr T. »

onterecht beschuldig worden van kindermishandeling dit overkomt iedereen wel eens. ik wil praten met mensen die dit ook hebben mee gemaakt en die hier met ons over willen praten. want dit is iets wat echt niet kan en niet mag gebeuren zoiets.
Denk toch niet dat iedereen hier wel eens mee te maken krijgt.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door heho »

Waar rook is is vuur is link in dit soort situaties en klopt soms gewoon niet !
En in die gevallen is zoiets erg erg vervelend.
Aan de andere kant heb je natuurlijk belang van het kind. Tsja en als wij met zijn allen overreageren op incidenten reageert de hulpverlening hier weer op en loop je mi ook weer meer risico op situaties waarbij je onterecht wordt beschuldigd.
Volgens mij zijn we in Nederland momenteel erg reactief bezig; straffen, meer gevangenissen. Op het preventieve vlak wordt niet of nauwelijks meer iets gedaan, er moet meer geld naar jeugdzorg, jeugdhulpverlening, wijkagenten, jongerenwerk.
Maar ja dat kost ons te veel geld.

missy20
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 11:16

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door missy20 »

Ik ben met mijn 2 en halve week oude baby naar het ziekenhuis gegaan omdat hij in 1 x spontane blauwe plekken vertoonde!! Ik maakte me heel veel zorgen ben er s nachts nog heen gegaan. Nu is mijn kindje van mij afgenomen zonder dat de medische resultaten al binnen zijn!! Ik word beschuldigd van kindermishandeling en ik mag niet eens weten waar mijn kindje is!!! Ik ga door een hel!!
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
HELP ME!!!!!

een moeder die niet weet waar haar baby is en die kapot gaat... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Walter van V »

gelukkig is het niet mogelijk anoniem melding te doen. Bij de meldpunten kindermishandeling is het protocol dat anonieme meldingen niet in behandeling worden genomen.

De melder kan wel afgeschermd worden door het meldpunt.
De meldpunten kindermishandeling gaan erg zorgvuldig met de meldingen om, evenals met de ouders die beschuldigd worden en met de kinderen uiteraard.

Volgens mij zal niet zomaar een kind bij d eouders weggehaald worden, zeker in een ziekenhuissituatie niet. Wanneer het ziekenhuis dit gedaan heeft en u bent zelf wettelijk gezien ook de voogd adviseer ik u idd zsm een advokaat in de arm te nemen, want dan gaat het ziekenhuis niet zorgvuldig met e.e.a. om, zeker omdat volgens u de uitslagen nog niet binnen zijn...

missy20
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 11:16

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door missy20 »

de uitslagen zijn inderdaad nog niet binnen die duren nog 2 a 3 weken....!!!!! Maar omdat het ziekenhuis deze melding bij hem AMK heeft gedaan omdat kindermishandeling volgens hun niet uit kon worden gesloten heeft de AMK de zeggenschap en die hebben mijn zoontje uit het ziekenhuis mee genomen! En natuurlijk heb ik al een advocaat in armen omdat dit volledig onterecht is!

missy20
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 11:16

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door missy20 »

werkt u zelf bij zo'n instantie? Walter? Want ze gaan helemaal niet zorgvuldig met ouders om en heel veel dingen worden verdraaid en je word gewoon kapot gemaakt!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het is en blijft een gevoelig onderwerp.
Helaas werd ook ik ten tijde van de affaire Dutroux ten onrechte er van beschuldigd een pedofiel te zijn enkel omdat ik op een camping een videocamera om mijn nek had hangen! Het moet niet veel gekker worden.Ik heb naderhand een moeder die soortgelijke beschuldigingen uitte de beelden van mijn camera getoond en haar daarna heel duidelijk gemaakt dat ik bij een volgende beschuldiging meteen aangifte zou doen.Ik bleef daarbij niet erg vriendelijk.
Het is misschien wel het ergste waarvan je beschuldigd kunt worden!
:evil:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Walter van V »

wat bij dit soort zaken de kern is: indien het een valse beschuldiging is heeft u ook rechten!

DUs : advokaat in de arm nemen.

In principe is het idd wel heel makkelijk aangifte te doen van kindermishandeling, dit kan nooit anoniem.
Is de aangifte duidelijk vals, oftewel om te pesten is er maar 1 antwoord op, namelijk aangifte doen van laster!

Maar ja moet men wel eerst de molen door om tot de slotsom te kunnen komen dat er niets aan de hand is.

Ik weet niet beter (werkzaam in de zorgsector) dan dat de instanties er zorgvuldig mee omgaan, en niet over 1 nacht ijs gaan. Ook omdat men weet dat er veel valse meldingen zijn! Een vriendin werkt bij de raad van de kinderbescherming, en die kan verhalen vertellen waar de teanen van in de ogen schieten, dus ik ben er wel voorstander van dat het mogelijk moet zijn en blijven dit soort zaken te melden. Kindermishandeling kent vele vormen, helaas.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@Walter van V
Beste Walter,helaas heb je gelijk wanneer je zegt dat er zaken bij zijn waarbij de tranen in je ogen schieten.Wat mij echter mateloos irriteert is dat valse beschuldigingen meestal niet bestraft worden en dat de vals beschuldigde onterecht met de nek aangekeken wordt.
Iedereen denkt blijkbaar"waar rook is is vuur".
Als je een vermoeden hebt van misbruik of mishandeling van een kind dan moet je dat melden.Maar ga niet zonder bewijs zomaar mensen openlijk beschuldigen! :evil:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja precies... maar zoals je zegt: bij vermoeden melden.. maar een vermoeden kan er ook naast zitten toch!?
En een vermoeden is altijd zonder bewijs! 9anders is het namelijk geen vermoeden meer..)

En ik ben wel van mening dat het soms noodzakelijk is dat de melder anoniem blijft....helaas zal het niet de eerste keer zijn dat geweld zich ook tegen de melder keert... (zeker is die gevallen waar het terecht is).

Maar er moet een goede modus gevonden worden om de onterechte meldingen zodanig te behandelen dat iemand die onterecht (met opzet!, dus niet bij een vermoeden, te goeder trouw) meldt aangepakt kan worden..Nu kan dat geloof ik alleen met hulp van justitie.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@Walter van V
Je hebt het woordje openlijk gemist.
Natuurlijk moet je vermoedens melden,maar beschuldig mensen niet in het openbaar zonder bewijs te hebben.De onterecht beschuldigde zal de stempel van mishandelaar of misbruiker nooit meer van zich af kunnen schudden. 8)

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door mr T. »

En ik ben wel van mening dat het soms noodzakelijk is dat de melder anoniem blijft....helaas zal het niet de eerste keer zijn dat geweld zich ook tegen de melder keert...
Ik ben in het geheel niet van mening dat het soms noodzakelijk kan zijn dat de melder anoniem blijft. De reden hiervoor is dat bij een onterechte beschuldiging het daardoor niet mogelijk is om de geleden materiele schade (advocaatkosten) en immateriele schade te verhalen op de veroorzaker van de problemen. Helaas gaat degene die onterecht en lichtzinnig meldingen doet altijd zonder sancties vrijuit. Wie dit soort onterechte meldingen doet moet daar maar financieel (want daar raak je mensen meestal het hardst) voor laten boeten.
Ik word beschuldigd van kindermishandeling en ik mag niet eens weten waar mijn kindje is!!!
Door wie? Door zo'n zogenaamd goedwillende hulpverlener uit de sociale sector en die met subsidie niets beters hebben te doen? Als dat het geval is, en het blijkt onterecht, dan is meestal een tuchtrechtelijke procedure wel op z'n plaats.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Walter van V »

een melder is zoals gezegd nooit anoniem.. anonieme meldingen worden niet in behandeling genomen namelijk. Een melder kan wel aangeven anoniem te willen blijven voor degene waar melding over gedaan wordt, en daar kunnen vele redenen voor zijn.
Vaak zijn dit familieleden die de familierelatie niet (verder ) onder druk willen zetten.

Het moet bij pestmeldingen mogelijk zijn via het meldpunt en samen met justitie maatregelen te nemen tegen de pester.

Overigens genoemde zaak zit natuurlijk anders in elkaar, de melding is gedaan door het ziekenhuis, en was blijkbaar zeer zwaarwegend gezien de omschrijvingen. Ik mis informatie om een duidelijk beeld te krijgen, want het is natuurlijk niet zo dat het ziekenhuis zelf de deur sluit voor de moeder en zijn gang maar gaat. Hier zijn meerdere mensen en instanties bij betrokken geweest, en tja welke dus?

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door karinknol »

Ik heb zelf twee keer een MKB onderzoek gehad. De eerste was eigenlijk voor mijn ex bedoeld die in Zaandam woonde, maar ja, ik was voogd, dus kwamen ze bij mij. Was heel leuk om met je billen bloot te moeten. De tweede keer, had mijn zoon, met ODD/CD, ADHD en PDD-NOS, zelf een melding gedaan, want meneer wou bij papa wonen. Weer met de billen bloot dus. Uiteindelijk was er binnen mijn gezin helemaal niets mis, maar was de conclusie dat de melding die mijn zoon gedaan had uit puur eigenbelang was.
Zit je dan als moeder zijnde, na tig van slapeloze nachten en geloof me, een excuus kan er echt niet van af. Ik vind dat meldingen te makkelijk te maken zijn. Als ik morgen de P op mijn buuf inkrijg, kan ik ook melding maken. Moet er niet aan denken wat ze dan allemaal voor haar kiezen krijgt en ik, de melder, kan me dan rot lachen.

Er moet een beter en gedegen meldingspunt komen en niet anoniem, want dat is nog altijd mogelijk.

Missy, misschien nog een tip, zet meteen een klacht op papier en verstuur deze naar zoveel mogenlijk instanties. Vraag je huisarts om raad, laat je omgeving iets opstellen en zet in ieder geval heel duidelijk op papier, dat een moeder die haar kind mishandeld, nooit zelf hulp zoekt.

Sterkte meid, ik leef met je mee.

ingrid1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2006 14:44

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door ingrid1965 »

Maar bij een terechten aanmelding van kindermishandelingen wordt geheel niets gedaan.Vele mensen hebben meldingen gedaan dat mijn stiefdochtertje door haar stiefvader onder drank en drugs ,maar ook zonder dit mishandeld word.Niemand durven tot een paar maanden geleden dit te melden,nu gelukkig doet iedeen zijn/haar mond open.Maar de stiefvader met de vrouw blijven ontkennen.Strafrechtelijk zal hij door minimaal bewijs niet vervolgt w orden.Nou vergeet het maar want bewijzen zullen binnen nu en 2 weken bij de grote heren binnen gaan komen inclusief brief van me dochtertje.

Jusitie politie jeugdzorg amk ze leren werkelijk geen moer van kinderen die al ondertoezicht staan en willoos de dood geingetrapt worden.En ja als iemand de pik op je heb dan ben je gewoon in nederland het haasje.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Waarom moet je hier op het forum om hulp vragen?? Als je geld genoeg hebt om Moszkowicz (< 1000 Euro/uur ) te betalen zal het niet moeilijk zijn om een andere goede advocaat op dit gebied te vinden.

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Er zal in de rechtbank bewezen moeten worden dat je zoon ziek/gewond is geraakt door jullie toedoen.
De artsen hebben geen verklaring voor zijn verwondingen, dus gaat men ervan uit dat ze door iemand (ouders) zijn aangebracht.

Hebben anderen soms op jullie kind gepast en het verwond?
Is er geen medische verklaring voor wat er is gebeurd? ( Een tijdje terug stond er in de krant dat er in een paar ziekenhuizen beenbreuken bij babies waren geconstateerd. Ze zoeken de dader nog)

In elk geval heb je gewoon een advocaat nodig. Liefst een die contact heeft met artsen. Kijk anders ook even hier: http://www.rechtshulpnederland.nl/index.asp?

Gesloten