LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte afwijzing vergoeding

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
elvidale
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2016 21:12

onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door elvidale »

Hallo forum,

We zijn benieuwd hoe jullie aankijken tegen zorgverzekeraars die verzekerden met kanker aan het bovenlichaam, soms ook nog eens terminaal zijn, in de kou laten staan.
Dit is zeer zorgelijk te noemen. Men is de dupe van een onverantwoord beleid door zorgverzekeraars die van alles verzinnen om niet tot vergoeding over te gaan terwijl mensen er wel recht op hebben.
Ik wil dit gigantisch probleem graag aan jullie voorleggen en hoor graag jullie mening omtrent de situatie dat zorgverzekeraars van alles verzinnen om maar niet te hoeven vergoeden terwijl een hulpmiddel (waar het ons nu om gaat voor de kwetsbare groep a.g.) hard nodig hebben en deze al vele jaren in het basispakket zit. Zorgverzekeraars weigeren nu ineens een dergelijk hulpmiddel te vergoeden sinds 1 januari 2018 met als onderbouwing dat het geen verzekerde zorg is.
Mensen met kanker is wel degelijk verzekerde zorg!!
Zorgverzekeraars gaan steeds vaker op de stoel van de arts zitten en nemen de verkeerde beslissingen met alle risico's van dien.
Vaak is men niet eens op de hoogte van de risico's (zelfs niet de medische adviseurs van zorgverzekeraars) als het om een aandoening gaat ten gevolge van een operatie na een diagnose kanker.
Dit is onacceptabel en wij willen heel graag dit probleem aan het forum voorleggen Marktwerving is prima, maar het mag nooit ten koste gaan van mensen met kanker of een andere ernstige (soms levensbedreigende) aandoening
Wij zijn een grote voorstander van een Nationaal zorgsysteem zodat we niet iedere keer als zorgverlener moeten opboksen tegen zorgverzekeraars die alle macht naar zich toetrekken.
Want dat is wat er nu aan de orde van de dag is. Persoonlijk voer ik al een decennia lang een strijd tegen zorgverzekeraars voor goede en betaalbare zorg en het valt ons op dat geen enkele zorgverzekeraar hiervoor open staat. Dat is voor ons als zorgverlener onbegrijpelijk!
Het liefst zou ik in de kamer willen zitten zodat ik hier iets tegen kan doen want dat wordt echt hoog tijd!!
Dit gezegd hebbende kijk ik met spanning uit wat jullie hiervan vinden. We zijn benieuwd naar jullie reactie!!

Vriendelijke groet,

elvidale

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door Holy53 »

elvidale schreef:Hallo forum,

We zijn benieuwd hoe jullie aankijken tegen zorgverzekeraars die verzekerden met kanker aan het bovenlichaam, soms ook nog eens terminaal zijn, in de kou laten staan.
Dit is zeer zorgelijk te noemen. Men is de dupe van een onverantwoord beleid door zorgverzekeraars die van alles verzinnen om niet tot vergoeding over te gaan terwijl mensen er wel recht op hebben.
Ik wil dit gigantisch probleem graag aan jullie voorleggen en hoor graag jullie mening omtrent de situatie dat zorgverzekeraars van alles verzinnen om maar niet te hoeven vergoeden terwijl een hulpmiddel (waar het ons nu om gaat voor de kwetsbare groep a.g.) hard nodig hebben en deze al vele jaren in het basispakket zit. Zorgverzekeraars weigeren nu ineens een dergelijk hulpmiddel te vergoeden sinds 1 januari 2018 met als onderbouwing dat het geen verzekerde zorg is.
Mensen met kanker is wel degelijk verzekerde zorg!!
Zorgverzekeraars gaan steeds vaker op de stoel van de arts zitten en nemen de verkeerde beslissingen met alle risico's van dien.
Vaak is men niet eens op de hoogte van de risico's (zelfs niet de medische adviseurs van zorgverzekeraars) als het om een aandoening gaat ten gevolge van een operatie na een diagnose kanker.
Dit is onacceptabel en wij willen heel graag dit probleem aan het forum voorleggen Marktwerving is prima, maar het mag nooit ten koste gaan van mensen met kanker of een andere ernstige (soms levensbedreigende) aandoening
Wij zijn een grote voorstander van een Nationaal zorgsysteem zodat we niet iedere keer als zorgverlener moeten opboksen tegen zorgverzekeraars die alle macht naar zich toetrekken.
Want dat is wat er nu aan de orde van de dag is. Persoonlijk voer ik al een decennia lang een strijd tegen zorgverzekeraars voor goede en betaalbare zorg en het valt ons op dat geen enkele zorgverzekeraar hiervoor open staat. Dat is voor ons als zorgverlener onbegrijpelijk!
Het liefst zou ik in de kamer willen zitten zodat ik hier iets tegen kan doen want dat wordt echt hoog tijd!!
Dit gezegd hebbende kijk ik met spanning uit wat jullie hiervan vinden. We zijn benieuwd naar jullie reactie!!

Vriendelijke groet,

elvidale
Heel verhaal. Maar er ontbreekt wat er niet vergoed wordt?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U roept een hoop, maar zegt niets. U hebt het over een behandeling die uit het basispakket is gehaald. De basisverzekering word niet door de verzekeraar bepaald, maar door de rijksoverheid. U krijgt aan het eind van elk jaar de polisvoorwaarden met aanvullende paketten waar u uit kan kiezen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

U voert niks concreets aan volgens mij. U gebruikt de eerste, tweede en derde persoonsvorm dwars door elkaar. Ook ik vorm of wij vorm... Wie bent u, wat zit u dwars???

Vertel uw verhaal nu eens zodat anderen het ook snappen... Wioe weet heeft u een punt....

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En over welk hulpmiddel hebt u het dan?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door scontra »

elvidale schreef: Het liefst zou ik in de kamer willen zitten zodat ik hier iets tegen kan doen want dat wordt echt hoog tijd!!

Vriendelijke groet,

elvidale
Een Tweede Kamerlid is een door de bevolking gekozen vertegenwoordiger.
Hij/zij zit ook namens u in de tweede Tweede Kamer en moet daar ook uw belangen behartigen.
Neem contact op met het Tweede Kamerlid van de Politieke partij waaraan u uw stem hebt gegeven bij de laatste verkiezingen en die de gezondheidszorg in zijn/haar portefeuille heeft. Bij hem/haar kunt u dan uw klacht kenbaar maken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scontra schreef:
elvidale schreef: Het liefst zou ik in de kamer willen zitten zodat ik hier iets tegen kan doen want dat wordt echt hoog tijd!!

Vriendelijke groet,

elvidale
Een Tweede Kamerlid is een door de bevolking gekozen vertegenwoordiger.
Hij/zij zit ook namens u in de tweede Tweede Kamer en moet daar ook uw belangen behartigen.
Neem contact op met het Tweede Kamerlid van de Politieke partij waaraan u uw stem hebt gegeven bij de laatste verkiezingen en die de gezondheidszorg in zijn/haar portefeuille heeft. Bij hem/haar kunt u dan uw klacht kenbaar maken.
Vergeet dan niet duidelijk te vermelden wat u afgewezen heeft gekregen, want als het in het basis pakket zit lijkt het erop dat het er dan toch per 1 januari uit is. Een nationaal zorgfonds (ziekenfonds) veranderd hier weinig aan, iets wat nu niet vergoed wordt zal dan ook niet vergoed worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door renewouters »

elvidale schreef:Het liefst zou ik in de kamer willen zitten zodat ik hier iets tegen kan doen want dat wordt echt hoog tijd!!
a) Als je dat nog niet bent, wordt lid van een politieke partij
b) Ga voor de volgende verkiezingen lobbyen binnen die partij om zo hoog mogelijk op de lijst te komen
c) Hoop dat er genoeg mensen op die partij gaan stemmen, of probeer via voorkeurstemmen gekozen te worden.
d) Leg de eed af en je bent kamerlid

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door kweenie »

elvidale schreef:Men is de dupe van een onverantwoord beleid door zorgverzekeraars die van alles verzinnen om niet tot vergoeding over te gaan terwijl mensen er wel recht op hebben.
elvidale schreef:Zorgverzekeraars weigeren nu ineens een dergelijk hulpmiddel te vergoeden sinds 1 januari 2018 met als onderbouwing dat het geen verzekerde zorg is.
Is het nu wel of geen verzekerde zorg? Als het niet in het basispakket zit, dan kan het nog zo goed zijn voor de 'doelgroep', maar zal het terecht niet worden vergoed.
elvidale schreef: Persoonlijk voer ik al een decennia lang een strijd tegen zorgverzekeraars voor goede en betaalbare zorg en het valt ons op dat geen enkele zorgverzekeraar hiervoor open staat. Dat is voor ons als zorgverlener onbegrijpelijk!
Voor de samenstelling van het basispakket niet je ook niet bij de zorgverzekeraars zijn, maar bij de 'politiek'.

Als je vindt dat jij en je collega's goede en relevante zorg verlenen die niet op een andere manier verzorgd kan worden en als je daar een goed onderbouwde wetenschappelijke onderbouwing voor hebt, en als de kostprijs ook niet exorbitant is, dan zul je de autoriteit vast wel moeten kunnen overtuigen mits je een en ander goed kunt formuleren. Maar blijkbaar ontbreken een of enkele van deze aspecten in je betoog.
Laatst gewijzigd door kweenie op 17 mar 2018 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door scontra »

kweenie schreef: Voor de samenstelling van het basispakket niet je ook niet bij de zorgverzekeraars zijn, maar bij de 'politiek'.

Als je vindt dat jij en je collega's goede en relevante zorg verlenen die niet op een andere manier verzorgd kan worden en als je daar een goed onderbouwde wetenschappelijke onderbouwing voor hebt, en als de kostprijs ook niet exorbitant is, dan zul je de autoriteit vast wel moeten kunnen overtuigen. Moord je een een ander goed kunt formuleren. Maar blijkbaar ontbreken een of enkele van deze aspecten in je betoog.
@Kweenie, keweenie wat u met dit zinnetje bedoeld ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: onterechte afwijzing vergoeding

Ongelezen bericht door kweenie »

Haha, da's inderdaad een beetje raar overgekomen door de autocorrectie. Ik wou schrijven " mits je een en ander goed kunt formuleren." Bedankt voor het opmerken, ik heb het aangepast.

Gesloten