LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] P.O.S.T. van Pearle

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door Martin1976 »

heeft er nog meer iemand ervaring met P.O.S.T. van Pearle? (dwz dat je lenzen over de post verstuurd worden en het bedrag maandelijks geïncasseerd van je bankrekening)

Mijn vrouw en ik waren allebei klant van Pearle voor onze lenzen, maar dat is ons eerlijk niet zo bevallen. Er werd eigenlijk nogal opgedrongen dat je deel moest nemen aan POST en niet je lenzen halfjaarlijks in de winkel gaan halen. Een tijdje ging het goed maar bij zowel mijn vrouw als bij mij is het voorgekomen dat het bedrag wel geïncasseerd werd, maar zonder bericht geen lenzen werden opgestuurd. Pas na 2 weken kreeg je een brief van Pearle dat het bedrag zogenaamd niet kon worden geïncasseerd (wat dus wel gebeurd was).

Uiteraard al eerder aan de bel getrokken en na veel gemail en gebel bericht van Pearl gekregen dat het bedrag niet binnen zou zijn gekomen, terwijl aantoonbaar was dat het wel afgeschreven was. Ook een keer een setje lenzen toegestuurd gekregen waarin maar 1 contactlens zat. Ook duurt het lang voordat je eindelijk reactie krijgt op je vragen.

Hebben meer mensen deze ervaringen?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door NAK »

Waarom zijn jullieniet naar die winkel gegaan en hebben daar om tekst en uitleg gevraagd?
Had je ook gelijk je rekening afschrift kunnen laten zien.

Met bellen en mailen gaat veel tijd verloren die alleen maar in het voordeel van Pearle werk.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door Martin1976 »

in de winkel wordt je naar POST doorverwezen omdat dat een landelijk service van Pearle is, die centaal geregeld wordt. Beetje afschuifsysteem dus, heb het ook meteen opgezegd en ben naar andere opticien overgestapt, keuze zat! :D

mj1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 13:55

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door mj1965 »

Ik heb al ruim 4 jaar contactlenzen via Pearl die maandelijks worden toegezonden via het P.O.S.T.-systeem. Altijd zonder problemen.

Het enige nadeel is dat ik afgelopen week mijn lens verloren ben (wat gelukkig zelden gebeurt) en ik een winkel van Pearl een nieuwe lens wilde gaan halen. Helaas, dat lukte niet. Heb daar een set daglenzen aangeschaft en heb met P.O.S.T. gebeld voor het toezenden van nieuwe lezen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k ben er ondertussen van afgestapt, mijn vrouw ontvangt nog wel lenzen via P.O.S.T. van Pearl. Echt vlekkeloos verloopt het niet, regelmatig zijn de lenzen te laat (zoals deze maand, ze kreeg op 28 januari een set maandlenzen toegestuurd die op 19 januari in moeten gaan) en de communicatie is slecht. Ook werd 3 maanden lang het verkeerde bedrag afgeschreven, echt op orde hebben ze hun zaakjes niet...

MartinV2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 00:17

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door MartinV2 »

Alweer een tijdje geleden dit topic, maar kan nog steeds denk ik.

Op zich heb ik redelijke ervaringen met P.O.S.T. behalve het volgende:

Ik ging op vankantie en ik kwam erachter dat mijn lenzen nog niet binnen waren gekomen, ze waren denk ik al een week of 3 te laat, door drukte had ik er niet eerder op gelet.
Toen ging er een lens stuk, en had ik dus een probleem, ik heb ook geen bril. Dus ik naar de winkel, het meisje belt heel vriendelijk voor mij naar POST.
Wat bleek, het huisnummer bleek opeens anders te zijn. Hiervoor kwam het wel goed aan, daarna was het opeens met pen verbeterd, en later kwam het dus helemaal niet meer aan. Ik kon alleen 5 gratis daglenzen krijgen (was net een actie), ik had maar eerder aan de bel moeten trekken.
Wat bleek nu, het adres waar het nu heen ging bestond helemaal niet. POST had dit dus gewoon retour moeten krijgen en contact met mij moeten opnemen. Nou ja ik kon dan een setje andere lenzen (die van mij hadden ze natuurlijk niet op voorraad) voor de helft van de prijs meekrijgen.

Rare zaak al met al, slordig.

watnu26
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 16:17

Re: P.O.S.T. van Pearle

Ongelezen bericht door watnu26 »

Ik heb in augustus een brief gekregen dat ik een nieuw soort lenzen krijg en ik hiervoor naar de opticien moet want het verzenden van de oude lenzen word stop gezet....aangezien ik nog wat setjes had liggen...eigenlijk niet op gereageerd....ik kreeg inderdaad geen lenzen meer. 3 weken geleden naar opticien geweest maar...nog steeds geen lenzen....en ..tot mijn verbazing is dit wel afgeschreven!! Ik bellen en alles uitleggen...blijkt dat ze me WEL lenzen hebben gestuurd maar naar een adres waar ik 7 jaar geleden heb gewoond!! Inmiddels 2 verhuizingen verder en heb op mijn huidig adres al een paar x lenzen ontvangen! Erg vreemd...zal wel een systeemfout zijn...zeggen ze...ja das lekker dan...ze sturen me 1 setje lenzen op en naar de rest kan ik fluiten!!! Oke ik had beter op moeten letten met het afschrijven maar...kan ik er wat aan doen dat ze me toch lenzen sturen maar ineens naar een oud adres!!!!!!!!!

Gesloten