LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Palladium

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Palladium

Ongelezen bericht door Mark34 »

Palladium is aanwezig in metaallegeringen van goud en zilver die door de tandartsen wordt gebruikt in kronen, kroonstiften en bruggen. Het is vergelijkbaar met het beruchte amalgaam(kwik) in de vullingen van tanden en kiezen. Palladium tast de stofwisseling aan en hierdoor ontstaan veel onverklaarbare lichamelijke problemen. Palladium wordt nog steeds door Nederlandse tandartsen gebruikt. Vooral als Palladium in het bovengebit is gebruikt in kronen en kroonstiften bestaat de kans op metaalvergiftiging!
Laatst gewijzigd door Mark34 op 22 aug 2012 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Palladium

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en nu?

moet ik nu van de week als ik bij de tandarts ben vragen..joh hey heb jij palladium gebruikt?of 6 van mijn andere tandartsen vroeger?

en dan?geen kronen meer?dan ook geen kunstgebit of implantaten?

nou dan gaan we er maar als een monatoetje bij lopen...
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 22 aug 2012 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Palladium

Ongelezen bericht door puma73 »

klok horen luiden, maar vergeten waar de klepel hing???
Palladium is ongevaarlijk, maar palladiumverbindingen moeten als giftig en kankerverwekkend beschouwd worden.
Broodje aap verhaal de wereld in helpen mark34. stop je onzin en get a life.

bron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Palladium_(element)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Palladium

Ongelezen bericht door bprosman »

@Mark34,

Ik weet niet welke bron je citeert maar Palladium is geen legering maar een scheikundig element (komt voor in het periodiek systeem) met symbool Pd en atoomnummer 46.
Hij zal best giftig zijn maar dat het zijn wel heel kleine hoeveelheden en kan moelijk al mijn vullingen er uit laten trekken.
klok horen luiden, maar vergeten waar de klepel hing???
Melk horen klotsen maar niet weten waar de tepel hangt :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Palladium

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

in mijn nw kroon zit geen metaal?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Palladium

Ongelezen bericht door newmikey »

Mark34 schreef:Palladium is een metaallegering...
Helaas, het gaat bij de eerste zin al fout. Palladium is een metaal, géén legering. Palladium wordt wel gebruikt in tandheelkundige metaallegeringen als vervanger van b.v. lood (om bekende redenen) tot ca. 5% (in Japan 20%).

Er zijn géén aanwijzingen dat specifiek palladium toxisch zou zijn in plaats van bijv. indium wat ook in tandheelkundige legeringen gebruikt wordt. Mensen kunnen wel allergische reacties vertonen, maar dat kan ook op bijv. tandheelkundige lijm, keramische componenten etc.

De enige bronnen die blijven hameren op toxiciteit van palladium lijken aluhoedjes websites te zijn, in de alternatieve hoek uiteraard. Als TS het eng vindt palladium in z'n mond te hebben zou ik de aloude inerte gouden tanden aanraden :twisted: :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Palladium

Ongelezen bericht door bprosman »

Oen, palladium zit niet in vullingen
Oen, Palladium is geen legering.

Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Re: Palladium

Ongelezen bericht door Mark34 »

bprosman schreef:
Oen, palladium zit niet in vullingen
Oen, Palladium is geen legering.
Klopt Palladium zit in metaallegeringen van goud of zilver

Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Re: Palladium

Ongelezen bericht door Mark34 »

Het is geen onzin en geen broodje aap, ik denk dat jij eens bij jezelf of bij een ander te rade moet gaan waarom je telkens zo agressief en opgewonden reageert op zaken die bewezen zijn, zelfs door medische laboratoriums waar artsen werkzaam zijn! Dus zit zelf niet telkens onzin uit te kramen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Palladium

Ongelezen bericht door newmikey »

Mark34 schreef:Het is geen onzin en geen broodje aap, ik denk dat jij eens bij jezelf of bij een ander te rade moet gaan waarom je telkens zo agressief en opgewonden reageert op zaken die bewezen zijn, zelfs door medische laboratoriums waar artsen werkzaam zijn! Dus zit zelf niet telkens onzin uit te kramen.
Doe eens aardig en geef eens een link...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Palladium

Ongelezen bericht door wiseger »

@Mark34

Als je mensen wilt waarschuwen voor iets, zet er dan ook de links bij zodat ze zelf kunnen lezen wie er onderzoek gedaan heeft en in welke wetenschappelijke tijdschriften dit onderzoek is gepubliceerd.

Op deze manier wordt het zo snel een welles-nietes verhaal.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Palladium

Ongelezen bericht door puma73 »

Mark34 schreef:Het is geen onzin en geen broodje aap, ik denk dat jij eens bij jezelf of bij een ander te rade moet gaan waarom je telkens zo agressief en opgewonden reageert op zaken die bewezen zijn, zelfs door medische laboratoriums waar artsen werkzaam zijn! Dus zit zelf niet telkens onzin uit te kramen.
Voorlopig zijn al jouw onzin topics verwijderd door de moderators en deze gaat de zelfde weg.

Ga eerst maar eens bewijzen dat jouw ongefundeerde beschuldigingen op waarheid berusten.

Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Re: Palladium

Ongelezen bericht door Mark34 »

Palladium, is net als kwik, is in diverse landen al verboden en in sommige landen wordt tandartsen ontraden gebruik te maken van palladium. Heel opvallend dat Nederland zoals gewoonlijk weer achterloopt met dergelijke onderzoeken. Palladium en amalgaam wordt nog volop gebruikt.
Maar je krijgt niet zo maar last van een palladium of amalgaam vergiftigng, vaak is er dan sprake van een medische misser van de .....tandarts

Opvallend ook is dat de laboratoria zich allemaal in het buitenland.
Hier enkele laboratoria :
http://labortiller.de en http://www.mlhb.de

Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Re: Palladium

Ongelezen bericht door Mark34 »

puma73 schreef:
Mark34 schreef:Het is geen onzin en geen broodje aap, ik denk dat jij eens bij jezelf of bij een ander te rade moet gaan waarom je telkens zo agressief en opgewonden reageert op zaken die bewezen zijn, zelfs door medische laboratoriums waar artsen werkzaam zijn! Dus zit zelf niet telkens onzin uit te kramen.
Voorlopig zijn al jouw onzin topics verwijderd door de moderators en deze gaat de zelfde weg.

Ga eerst maar eens bewijzen dat jouw ongefundeerde beschuldigingen op waarheid berusten.
Het zijn wel artsen hoor die in medische laboratoria werken!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Palladium

Ongelezen bericht door puma73 »

Mark34 schreef:
puma73 schreef:
Mark34 schreef:Het is geen onzin en geen broodje aap, ik denk dat jij eens bij jezelf of bij een ander te rade moet gaan waarom je telkens zo agressief en opgewonden reageert op zaken die bewezen zijn, zelfs door medische laboratoriums waar artsen werkzaam zijn! Dus zit zelf niet telkens onzin uit te kramen.
Voorlopig zijn al jouw onzin topics verwijderd door de moderators en deze gaat de zelfde weg.

Ga eerst maar eens bewijzen dat jouw ongefundeerde beschuldigingen op waarheid berusten.
Het zijn wel artsen hoor die in medische laboratoria werken!
En die moet ik op hun mooie blauwe ogen geloven??

Ik heb het over wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat jouw broodje aap verhaal wel waar is.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Palladium

Ongelezen bericht door newmikey »

Mark34 schreef:Palladium, is net als kwik, is in diverse landen al verboden en in sommige landen wordt tandartsen ontraden gebruik te maken van palladium. Heel opvallend dat Nederland zoals gewoonlijk weer achterloopt met dergelijke onderzoeken. Palladium en amalgaam wordt nog volop gebruikt.
Maar je krijgt niet zo maar last van een palladium of amalgaam vergiftigng, vaak is er dan sprake van een medische misser van de .....tandarts

Opvallend ook is dat de laboratoria zich allemaal in het buitenland.
Hier enkele laboratoria :
http://labortiller.de en http://www.mlhb.de
Het gewoon neerplempen van de urls van een paar laboratoria zonder enige link naar het door jou aangehaalde "wetenschappelijke" onderzoek, bevestigt helemaal niets. Je bent dus gewoon onzin aan het verkopen.

Kwik amalgaam is uiteraard allang verboden, net als kwikthermometers en andere kwik bevattende artikelen. Palladium is voor zover ik kan zien in géén enkel land verboden. Geef eens een linkje of de naam van een land waarvan jij denkt dat het een verbod op palladium heeft uitgevaardigd?

Je bent paniek aan het zaaien zonder enige kennis van zaken of bewijs.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Palladium

Ongelezen bericht door ciske »

Je bent paniek aan het zaaien zonder enige kennis van zaken of bewijs
Beetje verstandig mens trekt zich daar niks van aan, er zijn al meer van dit soort topics geplaats van TS.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Palladium

Ongelezen bericht door wiseger »

De TS verwijst naar websites waar ik niets kan vinden over de bewering dat Palladium daadwerkelijk schadelijk is wanneer het in de tandheelkunde wordt gebruikt.

Al diverse mensen hebben om een bron gevraagd waar deze info te vinden is, alleen lijkt het erop dat deze berichten elke keer verdwijnen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Palladium

Ongelezen bericht door puma73 »

wiseger schreef:De TS verwijst naar websites waar ik niets kan vinden over de bewering dat Palladium daadwerkelijk schadelijk is wanneer het in de tandheelkunde wordt gebruikt.

Al diverse mensen hebben om een bron gevraagd waar deze info te vinden is, alleen lijkt het erop dat deze berichten elke keer verdwijnen?
Die berichten verdwijnen niet, TS is bezig met een hetze en al zijn geopende topics worden door de moderator verwijderd wanneer het de spuigaten uitloopt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Palladium

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nouik heb geen paniek hoor kroontjes blijven zitten waar ze zitten ,ik heb de oude nog met goud onder het porselein en nu nieuwe met alleen porselein..

Laat me niet zo snel gek maken...

Gezond leef ik hier in mij stad toch niet dus vergiftigd wordt ik toch wel( industrie shell etc)

Gesloten