LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Patiëntgegevens Slotervaartziekenhuis kwijt

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
maedekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2020 15:30

Patiëntgegevens Slotervaartziekenhuis kwijt

Ongelezen bericht door maedekkers »

Mijn dochter was wegens neurologische klachten in behandeling bij een neuroloog van het Slotervaart ziekenhuis ten tijde van het faillissement. Jaarlijks werd een scan van haar hersenen gemaakt en deze werd vergeleken met de eerdere scans om te zien of iets wat in haar hersenen zit gegroeid was. Na het faillissement van het ziekenhuis is zij bij een andere neuroloog terecht gekomen in het OLVG. Deze zegt niet te kunnen beschikken over de eerder gemaakte scans zodat het proces weer helemaal van voren af aan moet beginnen.
Waar zijn de medische gegevens gebleven van de patiënten die behandeld werden in het Slotervaart?
Ik vind het onaanvaardbaar dat deze gegevens "gewoon" KWIJT zijn.
Wat kun je doen om deze gegevens toch weer boven water te krijgen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Patiëntgegevens Slotervaartziekenhuis kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

maedekkers schreef:
06 mar 2020 15:49
Waar zijn de medische gegevens gebleven van de patiënten die behandeld werden in het Slotervaart?
Ik vind het onaanvaardbaar dat deze gegevens "gewoon" KWIJT zijn.
Geen paniek, de oplossing is nabij. Het antwoord was namelijk vrij snel gevonden, de dossiers zijn namelijk helemaal niet "kwijt", die kunt u gewoon opvragen. U had hier zelfs niet eens voor hoeven te "zoeken", het staat zelfs gewoon op de hoofdpagina van het voormalige slotervaart:
https://www.mcslotervaart.com/
Wat ik dan wel opvallend vind is dat die neuroloog u dit niet heeft kunnen vertellen. Ik kan mij toch voorstellen dat uw dochter niet de enige patient is die eerder in het slotervaart onder behandeling stond.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Patiëntgegevens Slotervaartziekenhuis kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

maedekkers schreef:
06 mar 2020 15:49
Mijn dochter was wegens neurologische klachten in behandeling bij een neuroloog van het Slotervaart ziekenhuis ten tijde van het faillissement. Jaarlijks werd een scan van haar hersenen gemaakt en deze werd vergeleken met de eerdere scans om te zien of iets wat in haar hersenen zit gegroeid was. Na het faillissement van het ziekenhuis is zij bij een andere neuroloog terecht gekomen in het OLVG. Deze zegt niet te kunnen beschikken over de eerder gemaakte scans zodat het proces weer helemaal van voren af aan moet beginnen.
Waar zijn de medische gegevens gebleven van de patiënten die behandeld werden in het Slotervaart?
Ik vind het onaanvaardbaar dat deze gegevens "gewoon" KWIJT zijn.
Wat kun je doen om deze gegevens toch weer boven water te krijgen?
Rustig wachten vrees ik, want er is over nagedacht, en er wórdt aan gewerkt. Kort door de bocht is de data er nog, en zal deze gedeeld gaan worden met de nieuwe zorgverleners etc. Het gaat alleen best stroef, ivm de privacy wetgeving etc, zoals je in dat artikel kan lezen.

Gesloten