LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met VGZ

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rvdk »

Wat een zorgverzekering is dit. We hebben verzekering hier lopen met 2 aanvullende verzekeringen en zijn 300+ euro per maand hier aan kwijt. Mocht er iets met onze dochter zijn, dan kunnen we al niet in het ikazia terecht ivm een patientenstop.

Nu hebben we onze dochter laten (her)vaccineren voor hep A en zou dit vergoedt moeten worden door de aanvullende verzekering.
Echter bij het declareren vindt men dat het onvoldoende is gespecificeerd dat dit een hervaccinatie betreft. We worde verzocht om contact op te nemen met travel clinic. Deze geeft aan de factuur niet te kunnen aanpassen.

Op de factuur staat het volgende:
1 consult Herhaling kind
1 Vaqta junior (2)

Dit is maar een hele rare gang van zaken. En voorlopig wordt er €54 niet uitbetaald.

Wat een cowboybedrijf, men moet zich kapot schamen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik zoek op google kom ik op de volgende info van VGZ:
https://www.vgz.nl/vergoedingen/prevent ... accinaties
Maak een afspraak
Maak een afspraak via Reisprik of Thuisvaccinatie. Bij andere zorgverleners krijgt u geen vergoeding.
Aangezien u het heeft over het bedrijf "travel clinic" lijkt het over reisvaccinaties te gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als een ziekenhuis vol zit en geen nieuwe patiënten aankan, dan kan een zorgverzekeraar daar ook niets aan doen.
Bij elke behandeling komt een DBC code. Hiermee kan alles op een juiste post weggeboekt worden. Nu staat er een herhaling consult, maar geen herhaling vaccinatie. Voor u zal het allemaal duidelijk zijn, maar voor de verwerking niet.
Het is dus zeker geen cowboybedrijf, bij elke verzekeraar zou het zo gaan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Lowieze »

VGZ vergoedt dit toch niet, ook niet met een aanvullende polis?

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rvdk »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2019 10:02
Als een ziekenhuis vol zit en geen nieuwe patiënten aankan, dan kan een zorgverzekeraar daar ook niets aan doen.
Lees het volgende eens:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/31/vg ... d-a3968760
https://www.ikazia.nl/algemene-informat ... erzekerden

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rvdk »

berndv schreef:
18 sep 2019 09:51
Als ik zoek op google kom ik op de volgende info van VGZ:
https://www.vgz.nl/vergoedingen/prevent ... accinaties
Maak een afspraak
Maak een afspraak via Reisprik of Thuisvaccinatie. Bij andere zorgverleners krijgt u geen vergoeding.
Aangezien u het heeft over het bedrijf "travel clinic" lijkt het over reisvaccinaties te gaan.
Toch lees ik hier wat anders dan u, raar?

Zorgverlener zonder contract
0% vergoed bij andere zorgverleners, tenzij u:

*Op een van de Waddeneilanden of in Zeeuws-Vlaanderen woont
*Een herhaalvaccinatie nodig heeft

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik zie niets vreemds aan de opstelling van VGZ. Dus: geen rare gang van zaken en geen cowboybedrijf. Wel lijkt het erop dat dit forum weer als schandpaal/breekijzer gebruikt wordt.
Ik vind dat jammer. En het lijkt mijn vooralsnog onnodig.
Wat eerst moet gebeuren, is dat TS opnieuw de verzekeraar benadert en vertelt dat ze de zorgverlener heeft benaderd, die heeft aangegeven de factuur niet te kunnen aanpassen c.q. verduidelijken. Ik lees nergens dat TS dat al gedaan heeft. Maar het is de logische stap. Moord en brand schreeuwen kan altijd nog (maar hoeft niet).

Voor degenen die zeggen dat er alleen bij gecontracteerde zorgverleners van VGZ recht is op vergoeding: in zijn algemeenheid is dat onjuist. Er zijn aanvullende verzekeringen bij VGZ die dit ook vergoeden bij zorgverleners zonder contract als het een herhaalvaccinatie betreft.
(Het is wel zo dat deze kwestie er niet zou zijn geweest, als TS de vaccinatie bij een van de gecontracteerden had gehaald: de herhaalvaccinatie eis ontbreekt dan).

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rvdk »

tttlocke schreef:
18 sep 2019 10:38
Wat eerst moet gebeuren, is dat TS opnieuw de verzekeraar benadert en vertelt dat ze de zorgverlener heeft benaderd, die heeft aangegeven de factuur niet te kunnen aanpassen c.q. verduidelijken. Ik lees nergens dat TS dat al gedaan heeft. Maar het is de logische stap. Moord en brand schreeuwen kan altijd nog (maar hoeft niet).
Reeds gebeurt. Men stelt zich bijzonder gesloten op en lijkt niet tot uitbetaling over te willen gaan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door tttlocke »

Rvdk schreef:
18 sep 2019 10:45
...

Reeds gebeurt. Men stelt zich bijzonder gesloten op en lijkt niet tot uitbetaling over te willen gaan.
Stuur de travel clinic een mail waarin je hen vraagt in een antwoord op jouw mail te bevestigen dat er een herhaalvaccinatie gegeven is en dat met de omschrijving op de factuur (noem deze in uw mail)
'1 consult Herhaling kind
1 Vaqta junior (2)'
herhaalvaccinatie bedoeld wordt.

Voeg het aldus (hopelijk) verkregen e-mailantwoord toe aan uw declaratie voor de verzekeraar en wacht af.

Overigens, bedoelt u met 'lijkt niet tot uitbetaling over te willen gaan', dat het nog in behandeling is en dus niet definitief is afgewezen?

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rvdk »

tttlocke schreef:
18 sep 2019 12:49
Overigens, bedoelt u met 'lijkt niet tot uitbetaling over te willen gaan', dat het nog in behandeling is en dus niet definitief is afgewezen?
De vergoeding is afgewezen.
Inmiddels probeer ik m.b.v. een kopie van het vaccinatieboek en een factuur van de eerste vaccinatie aan te tonen dat dit een hervaccinatie betreft.

Wat een gedoe voor €54,- terwijl we om en nabij de €4000,- op jaarbasis betalen voor onze verzekeringen.

dieren
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2004 18:53

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door dieren »

:mrgreen: ik heb borst kanker en ben in het ene ziekenhuis geopereerd en de ander bestraalt. Nu heb ik reiskosten vergoeding ingediend. Maar de post was gewoon weg bij VGZ. Geen bericht hierover tweede keer ingediend krijg ik alleen de ziekenhuis waar ik ben geopereerd ben. Daar moest ik telkens naar toe voor behandeling. Ik kreeg maar 9.30 euro vergoed terwijl het meer is. Maar de ritten naar het ander voor bestraling kreeg ik niet zogezegd stond het op mijn mans naam. Hoe bedoel je wij maken geen fouten ik ben de hele dag bezig geweest om copys te maken

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door tttlocke »

dieren schreef:
18 sep 2019 13:54
...s gewoon weg bij VGZ. Geen bericht hierover tweede keer ingediend krijg ik alleen de ziekenhuis waar ik ben geopereerd ben. Daar moest ik telkens naar toe voor behandeling. Ik kreeg maar 9.30 euro vergoed terwijl het meer is. Maar de ritten naar het ander voor bestraling kreeg ik niet zogezegd stond het op mijn mans naam. Ho...
Tsja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Gelukkig kunnen gemaakte fouten meestal gecorrigeerd worden.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Sira »

dieren schreef:
18 sep 2019 13:54
:mrgreen: ik heb borst kanker en ben in het ene ziekenhuis geopereerd en de ander bestraalt. Nu heb ik reiskosten vergoeding ingediend. Maar de post was gewoon weg bij VGZ. Geen bericht hierover tweede keer ingediend krijg ik alleen de ziekenhuis waar ik ben geopereerd ben. Daar moest ik telkens naar toe voor behandeling. Ik kreeg maar 9.30 euro vergoed terwijl het meer is. Maar de ritten naar het ander voor bestraling kreeg ik niet zogezegd stond het op mijn mans naam. Hoe bedoel je wij maken geen fouten ik ben de hele dag bezig geweest om copys te maken
U kunt deze kosten toch meenemen in uw belastingaangifte?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je krijgt volgens mij maximaal € 0,29 per kilometer vergoed, of de werkelijke openbaar vervoerskosten of taxikosten. Eerst betaalt men een eigen bijdrage.

De meerkosten boven die € 0,29 voor de auto kan men opvoeren bij de aangifte.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
18 sep 2019 20:58
@lady1234 het is € 0.19 maar wat heeft dat te maken met de vraag van TS?
Kees dat is het niet. En het was een aanvulling op de vorige reactie.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is dit jaar zelfs €0,30 per kilometer vv.

Basisverzekering
eigen vervoer: € 0,30 per km
openbaar vervoer: 100%
taxi: 100%

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door renewouters »

dieren schreef:
18 sep 2019 13:54
:mrgreen: ik heb borst kanker en ben in het ene ziekenhuis geopereerd en de ander bestraalt. Nu heb ik reiskosten vergoeding ingediend. Maar de post was gewoon weg bij VGZ. Geen bericht hierover tweede keer ingediend krijg ik alleen de ziekenhuis waar ik ben geopereerd ben. Daar moest ik telkens naar toe voor behandeling. Ik kreeg maar 9.30 euro vergoed terwijl het meer is. Maar de ritten naar het ander voor bestraling kreeg ik niet zogezegd stond het op mijn mans naam. Hoe bedoel je wij maken geen fouten ik ben de hele dag bezig geweest om copys te maken
Forumonderwerpen kapen is in strijd met de netiquette.

Gesloten