LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen na neusschelpverkleining

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Neusschelp
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 17:58

Problemen na neusschelpverkleining

Ongelezen bericht door Neusschelp »

Goedenavond, ik wilde graag aandacht vragen voor het volgende:
ik ben erachter gekomen dat neusschelpverkleiningen bepaalde (onaanvaardbare) risico's met zich meebrengen.
Hiervoor wil ik iedereen waarschuwen, aan wie een celon of conchotomie word voorgesteld.
Die behandelingen houden in dat de luchtregulatie weefsels in de neus verkleind worden. Maar als die te klein worden kunnen mensen heel duizelig worden en extreem vermoeid raken, of krijgen Empty Nose Syndrome.
Deze klachten zijn veel erger dan een verstopte neus, de reden waarom neusschelpverkleiningen worden voorgesteld en uitgevoerd door KNO artsen.

Over dit onderwerp heb ik een website gemaakt, www.neusschelpverkleining.nl
Inmiddels ken ik zeker 10 mensen die ook problemen hebben gekregen na een neusschelpverkleining en ik vermoed dat er veel meer mensen mee rondlopen.

KNO artsen erkennen en herkennen de problemen namelijk niet die kunnen ontstaan, waardoor de klachten niet geïnventariseerd worden en de behandelingswijze niet aan word gepakt.
De KNO vereniging heb ik aangeschreven en zij hebben toegezegd aan dit onderwerp meer aandacht te gaan besteden. Er is echter meer nodig om het probleem aan te pakken.
Voor wie meer wil weten over de niet vertelde gevaren van celon en conchotomie is de website een aanrader.

Ik heb dit topic maar geplaatst in Gezondheidszorg omdat een neusschelpverkleining geen cosmetische ingreep is. Hopelijk draagt dit topic bij aan de preventie van klachten na een neusschelpverkleining.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen na neusschelpverkleining

Ongelezen bericht door berndv »

Neusschelp schreef:
29 sep 2020 01:08
KNO artsen erkennen en herkennen de problemen namelijk niet die kunnen ontstaan, waardoor de klachten niet geïnventariseerd worden en de behandelingswijze niet aan word gepakt.
De KNO vereniging heb ik aangeschreven en zij hebben toegezegd aan dit onderwerp meer aandacht te gaan besteden. Er is echter meer nodig om het probleem aan te pakken.
Ik denk dat om het probleem beter bekend te maken het zaak is dat u een medicus achter uw verhaal krijgt die dit kan onderbouwen naar de andere medici. Over het algemeen hebben medici nog wel eens de nadelige eigenschap niet heel erg open te staan voor medische meningen van mensen die geen medische scholing hebben, dus als u geen medische achtergrond heeft, zullen ze waarschijnlijk weinig met uw informatie doen. Als u een medicus meekrijgt in uw verhaal die dit op de kaart kan zetten, zullen andere medici eerder geneigd zijn om hier serieus aandacht aan te besteden.

Gesloten