LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Psychiatrie is oplichterij

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Da silva »

Ingeting,ik zit me gruwelijk te ergeren aan bepaalde uitspraken van je,wil je dit waanidee even verklaren?

Lieve Moeder,
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om deze discussie bij te houden.
Jij verkondigd dat Szasz een proffesor is die NIET in diens is van jouw sekte. Ik heb je al een paar keer bewijzen laten zien dat hij net als jij onder invloed is van de kwalijke sekte $cientology. Jij denkt dat iemand zoals Szasz een onafhankelijke bron is, zucht meissie toch. Het geeft niet, wij vergeven jou, maar het is wel ZIELUGGGGGGG. Je bent een sneu mensie dat gelooft in buitenaardse wezentjes die aan jou vast zitten en die kun je kwijt raken door "auditing". Xenu (de opper psychiater in de scientology cult) is de wortel van al het kwaad volgens jouw geloof. Maar je gaat vast ontkennen dat je bij de scientology club hoort. Ghehehe dat doen ze allemaal, er zijn maar weinig mensen die er voor uit komen dat ze bij die kneuzenclub horen. Whaaaa Tom Cruise doet het en hij wordt uitgelachen en ontslagen. En John Travolta, tsja, zucht, echt erg, zijn kind is doooooooood en waarom???????? ER mogen van Scientology geen medicijnen geslikt worden voor epileptische aanvallen (zie: http://nl.youtube.com/watch?v=D5Ed3nIwx ... annel_page). Als je mij niet gelooft lievemoeder, geloof dan een vrouw die 30 jaar in de $cientologyclub zat.

Lieve Moeder,
Doe nu niet net of je er niet bij hoort. Het is gewoon zieluggggg hoe sekte leden hier hun geloof ontkennen.

Doe maar niet alsof je er niet bij hoort, NIETS is er wat je kunt zeggen dat je mij kunt overtuigen. Jij hoort in de catagorie, Astrada (Astrid Jansen NCRM), Arjan Dokelaar etc etc. En dan verdwijn je weer en kom jij terug onder een andere nick.

Gr
Ingeting
Waarom is iedereen die tegen bepaalde behandelingen in de psychiatrie is automatisch lid van de Scientology?
Wou je mij daar ook van beschuldigen?,ik heb ook niet zulke beste ervaringen met de psychiatrie!
Kom maar....mijn verhaal leest ook als een roman!

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

beste ingeting,

Hierbij even een reactie van de vriendin van dré.

Ik heb zelf nog niet alles gelezen op dit forum, maar dré verteld me er wel bijna elke dag over. De laatste paar reacties van jou doen hem (en mij) zeer. Ik vind persoonlijk niet dat je over iemand kan oordelen als je die persoon niet in het echt kent.

Wil je misschien de rouwkaart van zijn vriendin zien, zodat je wel gelooft dat zij is overleden...? Wil je misschien de stapels papieren een keer komen bekijken zodat je ziet dat hij wel veel jaren in instellinge enz heeft gezeten? Wil jij misschien een nachtje hier komen slapen, en hem in de avond zien veranderen van een vrolijke gozer naar een mannetje wat het moeilijk heeft met zijn gedachten? Of wil je misschien een keer met hem naar een zwembad of naar het strand zodat je zijn lijf kan zien, dat boekdelen spreekt?

Als zijn verleden al een verhaal zou zijn dan zou het eerder een triller zijn dan een roman....


Ik hoop echt dat je mensen niet zo snel meer "veroordeelt". Je leest maar lettertjes, je ziet geen gezicht, je hoort geen stem....

Mocht je inderdaad meedoen aan de docu die over hem gemaakt word, dan zie ik je misschien nog wel eens.

groetjes

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Beste Ingeting,jij weet net als een ander hoe het is om met een psychiatries patient te leven (mijn kids en ex ook).
Ik kreeg 8 jaar geleden de diagnose manisch depressief en kreeg lithium (vele goede ervaringsverhalen gelezen),helaas bij mij niet,de diagnose was niet goed.
Kijk eens op google over CPTSS en kijk eens of je info vind waarom mensen met deze stoornis een andere diagnose kregen? en wat daar de gevolgen van zijn! (ik kreeg borderline en anti-sociale persoonlijkheidsstoornis)
Je komt ook hulpkreten tegen van mensen die hiervoor nergens behandeld kunnen worden!!
De docu gaat over jongeren in jeugdinstellingen die mishandeld en misbruikt zijn in bijv, thuissituaties en uit zelfbescherming de jeugdgevangenis in moeten,op latere leeftijd komen de gevolgen terug en het kost ze erg veel moeite om te slapen (m`n vriendin bezweek aan deze last) en niet de enigste.
Buitensporig medicijngebruik op voorschrift (ook tijdens dwang) is aan de orde van de dag (zoals ik al melde hier,zie de voorpagina van de spits).
Ik geef je helemaal gelijk betreft de situatie van je moeder en vind het geweldig dat ze baat heeft bij de meds die ze krijgt en die vele anderen.
De psychiatrie in Nederland heeft ook vele slachtoffers gemaakt en is op de hoogte van complex trauma en hoe het behandeld moet worden,toch(ook de stelling van artsen in het buitenland) waarom kan er geen behoorlijke behandeling af in een modern welvarend land als Nederland!!!
Toch naar alle waarschijlijkheid zal CPTSS in de DSM5 worden opgenomen.
Ik hoop ook dat we deze mensen bescherming kunnen bieden op een menswaardige manier en kunnen behandelen,de NCRM heeft hier geen stelling tegen gemaakt en vaart zijn eigen koers (hun goed recht) gelukkig zijn er ook veel belangenverenigingen die kritisch blijven en de kwaliteit van mensen geesteproblematiek blijven nastreven.
Ik hoop dat ik je zo overtuig juist de psychiatrie aan te moedigen en niet te bestrijden alhoewel ik misstanden wel wil bestrijden.
Ik hoop dat je begrijpt dat dat onze discussie geen polariteit is maar wel een contrast,dwang kan een verbetering zijn maar ook traumas veroorzaken.
Ben ik onredelijk als ik zeg dat de kwaliteit in de psychiatrie veel beter kan?

Als laatste wil ik een gedicht citeren van de rouwkaart van wijlen m`n vriendin.(haar laatste zelfgemaakte gedicht,haar boekje met gedichten is te bestellen)

Laat me gaan
Laat me vrij
Dan hoef ik dit niet meer mee te maken
En is alles voorbij

Gezien haar jarenlange vechtlust is dit geen tranen trekker want ze was bijzonder moedig,ze maakte deze keus heel bewust!

Ik ben alleen laaiend kwaad op mensen die haar lieten barsten (GGZ),ze kon niet opgenomen en behandeld worden omdat ze niet stabiel was??????????

En ze wezen haar af zonder dat ze ooit haar gezicht hebben gezien.

elk mens heeft een gezicht en een masker draag je met een reden....een zuiver gezicht vereist moed

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Big-V »

En om nog eens terug te te komen op je opmerking van "doe is niet zo hyper en neem een pilletje",keej maar vind jezelf dat ik niet genoeg geslikt heb?
In alle eerlijkheid; ik denk dat je dergelijke reacties ook zelf in de hand werkt met de dramatische tendens van je berichten.
Op de een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je het maar al te fijn vindt om te vertellen over wat je hebt meegemaakt; iets wat ik overigens vaker heb gezien bij mensen die met psychische hulpverlening in aanraking zijn geraakt.
Ik probeer je hier geen hak te zetten, maar ik denk dat je manier van schrijven dergelijke reacties ook uitlokt.

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

In alle eerlijkheid; ik denk dat je dergelijke reacties ook zelf in de hand werkt met de dramatische tendens van je berichten.
Op de een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je het maar al te fijn vindt om te vertellen over wat je hebt meegemaakt; iets wat ik overigens vaker heb gezien bij mensen die met psychische hulpverlening in aanraking zijn geraakt.
Ik probeer je hier geen hak te zetten, maar ik denk dat je manier van schrijven dergelijke reacties ook uitlokt.
Klopt,ik wil het allemaal graag weer meemaken,niks is zo fijn om zo te schrijven.
Srry vriend je probeert mij geen hak te zetten,krijg zelf de indruk dat er bij jou een flink schroefje los ziet.

Je mening over mijn geven vind ik voor jou betreft onlogisch gezien je niet eerder reageerde en je nu uiteindelijk een reactie geeft "ïn alle eerlijkheid",als je nu eens een duidelijke vraag stelt kan ik je een duidelijk antwoord geven.

Geef eens een inhoudelijke reactie en reageer aub op de stelling of vraag.

slachtofferhulp is psychische hulpverlening en vele agenten,hulpverleners en dergelijk maken hier gebruik van.
Kan jij wat beschrijven wat je bij deze mensen hebt gezien? (je hebt immers ervaring hiermee)

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Big-V »

Klopt,ik wil het allemaal graag weer meemaken,niks is zo fijn om zo te schrijven.
Srry vriend je probeert mij geen hak te zetten,krijg zelf de indruk dat er bij jou een flink schroefje los ziet.
Deze melodramatische aanstellerigheid is nu precies wat ik bedoel.

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Dre,

Ik vind het echt heeel goed dat er een docu komt over dit onderwerp. Gewoon een evenwichtig verhaal over psychiatrie is altijd goed. Ik denk dat psychiatrie heel veel kan leren van de ervaringen van patienten. Ik zou graag meedoen aan de docu waar jij het over hebt. Ik zou wel willen weten wie deze docu maakt en voor welke omroep (of voor welke instantie). Ik weet nl echt erg veel van dit onderwerp, maar als ervarings deskundige niet als psychiater of psycholoog.

Dre, vertel, wie wil deze docu maken en vanuit welke "hoek" worden de problemen belicht....

Gr
IngeTing
Het is de bedoeling om mensen te volgen die in (jeugd) instellingen hebben gezeten en de gevolgen kenbaar willen maken.

Ik ga een oproep doen aan enkele lotgenoten in overleg met de "stichtingmisplaatst" (ze gaan akkoord) om samen met jou een interview af teggen om de gevolgen te beschrijven van diverse opnames.

De docu is educatief bedoelt en bedoelt voor bijv. voorlichtings doeleinden en les materiaal.

Als ervaringsdeskundige ben je zeker welkom,die zoeken we immers,de bedoeling is wat mijn vriendin melde dat de opname in het zwembad of met mooi weer op het strand gemaakt gaan worden en waar we ook nieuwsgieig naar zijn is de fora communicatie versus. de real-life communicatie.

Het is niet de bedoeling je voor schut te zetten maar een reactie op je eerdere stellingen en real-life uitleg naar zichtbare slachtoffers levert zeker educatief beeldmateriaal op en kan worden meegenomen naar ook bijv, de fora en internet problematiek van de laatste tijd.

Morgenochtend werk ik al mee aan een onderzoek betreft fora en lotgenotencontact en waarom mensen zo reageren.
Dit onderzoek wordt uitgevoerd mede via de Universiteit Twente.

Je reactie kan je mailen naar [email protected]

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Dre 38,

Ik begrijp dat je geen vertrouwen hebt in de psychiatrie en medicijnen. Dat mag en dat kan, dat zal ik niet veroordelen.

Maar 1 belangrijke vraag:
Wat is volgens jouw de oplossing voor mensen met b.v psychoses (niet behandelen zorgt voor zelfmoorden, wel behandelen zorgt voor ..... (ik kan alleen spreken wat mijn ervaring is, voor verbetering)). Verbetering betekent voor mij niet BETER worden. Beter worden gaat volgens mij niet bij een geesteziekte. Als je een zwak hart hebt wordt je ook niet beter, je kunt het onder controle houden via medicijnen en een verandering van leef stijl.

Het is makkelijk om te zeggen by psychoses mag je geen medicijnen geven, maar wat is het alternatief???
Praten met een psych kan verlichting geven maar iemand die PSYCHOTISCH is kun je niet helpen met praten (als iemand daar wel een methode voor heeft moet ie gelijk roepen want dan heeft ie GOUD in handen). Psychotische mensen hebben geen logica meer en hebben geen idee van de realiteit.

Dus Dre, medicijnen zijn niet goed, praten werkt niet by iemand die psychotisch is (kun je trouwens geen zinnig gesprek mee voeren dat weet ik uit ervaring).
Wat wil je dus wel?

p.s. voor je vriendin nog ff een opmerking:
Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen, en misschien is het beter als je onder je eigen naam verder meedoet aan deze discussie en aub niet zo dramatisch, pffffffff.

liefs
Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Over dat onderzoek van de Uni van Twente,

Kun je even de namen van de profs daar geven, want ik ken een aantal mensen die daar studeren en hier niets van weten maar hier graag hun steentje aan willen bijdragen.

Dus Dre 38,
Ik zou het samen met de studenten van de uni van twente graag willen weten welke prof daar aan meedoen.

Liefs
Ingeting
Laatst gewijzigd door Ingeting op 19 jan 2009 05:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Big-V,

Ik ben het helemaal met je eens, het is de toon en het melodrama wat mij tegen de borst stuit.

Mensen die echt gebukt gaan onder problemen zijn niet zo melodramisch.

Melodrama betekend ................ (misschien niet oprecht).

Oprechte mensen hebben geen melodrama nodig en vertellen hun verhaal zonder opsmuk................ (ze hebben zeker geen (verzonnen) vriendinnetje nodig om het verhaal kracht bij te zetten).

Liefs
Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Dre 38,
Ik heb het volgende e-mailtje verstuurd,
Het zal mij toch benieuwen wat ik hier op terug krijg.
Iedereen van radar mag dat zien.

From: Ingeting
Sent: Monday, January 19, 2009 5:54:19 AM
To: [email protected]

dre 38

Hallo dre 38,

Ik reageer op je oproep via radar (Ingeting)
Ik wil graag weten wat de preciese inhoud is van het onderzoek, wat de doelstellingen zijn.
Wie het onderzoek verricht en wat de "blinde controle" is van dit onderzoek.
Verder zou ik graag weten welke prof. hier aan meedoen en welke referenties ze hebben.

Ook wil ik graag weten hoe het zit met de privacy regels etc etc
(je weet wel de 3000 regels die er zijn voor een gedegen onderzoek).
Er zijn ook onderzoekrs die makkelijker werken, maar zoals jij ook weet pfffffffffff
dat zijn geen onderzoeken ............

Gr.
Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Ff voor de volledigheid, ik heb mijn email adres weggehaald,

Gr Ingeting

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Quote van Dre 38,

Titel: Re:Psychiatrie: Een Industrie des Doods (video documentaire)
Bericht door: dre op November 20, 2008, 11:33:38
--------------------------------------------------------------------------------

http://nl.youtube.com/watch?v=KA92xQYg3lE

ach,kreeg een berichtje over een forum waarin een ene peter schilte (ofzo) nogal obsessief tegen de scientolygie beweging is.

maak ik maar ook eens een filmpje over de psychiatrie,goh ben ik een leugenaar?

Ik gun die malle peter alle pille in de wereld.

Mijn mening is dat Hitler zijn vernietigingskampen goed wist te verbergen totdat hij ontmaskerd werd en de wreedheden zichtbaar werden.
Vandaag was ik getuige van in een in aanbouw zijnde forenschische kliniek (FPA),ookwel 1 van de duurste behandelingen van Nederland!!!,ze breiden uit van enkele plaatsen naar meer dan 100 plaatsen uit,jammerlijk weten de mensen in Heiloo niet wat daar aan de hand is?

Om een zuiver voorbeeld te geven dat echte ziekte niet meer telt en met list en bedrog miljoenen (mogelijk miljarden) over ruggen van slachtoffers wordt verdiend,deze week ben ik daar nog werkzaam en laat mijn gezicht zien!!!......waarom kijken ze mij niet meer aan?

Voor sommige blijft Mein Kampf en de DSM een goed boek.......

Ga daar eens kijken en vraag de patienten wat ze daar doen?......en hoe hun leven er verder uit komt te zien als je daar gezeten hebt?....
en waarom ze daar zitten?........en vraag eens wat zo`n patient kost per jaar en wie het allemaal financiert?......

Ik weet wel wat,mijn mening is dat misdaad en zinloos geweld loont voor velen............waarom slachtofferhulp nog relevant is in Nederland snap ik niet (toch zinloos).........geweld is geld!!!!......en slachtoffers moeten niet zeuren wat kanker is erger!!!!!

Heil Hitler...........en slaap verder

en sluit je aan bij malle peter (want hij ontmaskert?)

en malle kees?.....maak je belachelijk en kom jij eens met realistische cijfers en geef eens een prognose voor de komende 10 jaar?....kom eens onder je ordinaire dekmantel vandaan en laat je ware gezicht zien,toon zonder je te schamen de echte cijfers!!!!!ik legde verbanden tussen misstanden en misdaden (alleen dit verband was van leukaplast,die kan ook veel verdienen aan deze industrie)

Zoals Nietzsche al zei : "een gebalde vuist is het enigste argument tegen een dom gezicht"

Dus als je als medewerker wil reageren,doe het dan anoniem en zeg zo weinig mogelijk alleen dat je er een vraagteken bij zet........want een gebalde vuist maakt slachtoffers en dat wil je niet worden in Nederland (whaahahahahahaahaa)

greetz Simon W...............................................................hihi

Bron: http://www.psychiater.nu/forum/index.ph ... topic=29.0

Ehhhhhhh, Dre 38, zucht .........................

Psychiater.nu is een scientology side (en jij en iedereen kan het ontkennen maar ehhhhhhhhhhh google maar, en die mensen die ook maar IETS geloven van $cientology, zijn .......... DWAZEN).

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Mijn vraag was duidelijk en die hou ik kort betreft docu,je kan meewerken of niet. (het is vrijblijvend)Eerder melde ik dat ik de scientolygie niet relevant vind en heb geen contact met ze met andere belangenverenigingen wel.

Betreft je opmerkingen over psychoses heb je deels gelijk,met een psychoot is moeilijk te communiceren,na de psychose kan iemand nog redelijk functioneren met onderhoudsmedicatie,wat belangrijk is is de nazorg! Hoe ziet het leven eruit na de psychose?,immers een psychoot is niet elke dag psychotisch en kan in zijn hele leven 1 of 2 psychoses hebben gehad,sommige hebben en goed leven en en knappe baan maar blijven kwetsbaar (maatschappelijke of sociale stressfactoren of verdovende middelen kunnen aanleiding zijn voor een nieuwe psychose)Hij/zij beland in een kloof tussen maatschappij en hulpverlening in


Het interview is geweest en er zal na onderzoek een artikel verschijnen in een tijdschrift.
Ik vind je vragen zinloos en ga er ook niet op reageren,als je er vrienden heb studeren kan je het zelf vragen.

Opvallend is dat je geen enige empathie kan opbrengen voor mogelijke slachtoffers die vanuit hun beleving schrijven en doellloos rondzwerven om behandeld te worden.
Als ervaringsdeskundige vind ik je erg onwetend. (ik als ptss er reageer hier en vind het behoorlijk pijnlijk zoals je de reacties beschrijf)
Een face to face contact kan verhelderend zijn en er kan sneller op de discussie worden ingegaan.
Ik heb geen profs. genoemd en als ik ze weer noem zitten ze weer bij de scientolygie????
Zo wordt het een never ending discussie.

Overigens was het die psychotische kennis je moeder die er 40 jaar aan leed?
Je melde wel de volgende dag dat ze 40 jaar manisch depressief was (is niet hetzelfde ingeting) en in een de jaren 90 verscheen in een hulpboek een artikel van een vrouw die 40 jaar manisch depressief was en na inname van lithium aanzienlijk opknapte en haar levenskwaliteit omschreef zoals jij dat deed.
(litium is een mineraal stof,een onderzoeker las in de geschiedenisboeken dat in de romeinse tijd neerslachtige mensen opknapte na gebruik te hebben gemaakt van lithiumbaden en deed er succesvol onderzoek naar,lithium =klassiek medicijn en een mineraal)
Beetje (kennis) opgedaan toen ik deze diagnose kreeg.

Ik geloof niet in toeval ingeting en dit heeft niks te maken met mijn "verzinklier"

Ik ben van mening als ik uitspraken als jou zou maken naar een groep mensen die kwetsend zijn en je veilig voelt onder je nickname dat je je ware gezicht niet durft te laten zien,zoals genoemd wordt je ook met de feiten geconfronteerd en magje erop reageren.
Zo kan een beeld worden vastegelegt hoe iemand reageerd als hij/zij met de realiteit wordt geconfronteerd,er zijn meerdere ervaringsdeskundige bij betrokken.

Wees concreet en antwoord aub ja ik wil wel of nee ik wil niet en niet al die ingewikkelde vragen met die 3000 regels daar trek ik me helemaal niets van aan en ik krijg ze ook niet voorgeschoteld als ik aan docus meewerkte.

Ik wil van jou eens weten hoe zie jij iemand functioneren die de diagnoses manisch depressief heeft gehad,borderline heeft,anti sociale persoonlijkheid(psychopathologie),anti social e trekken,ptss,angststoornis NAO,verslavingsproblematiek,automutilatie en nog eenpaar!

De lijst van meds die ik kreeg wil ik je in real life laten zien.

Niemand ziet het aan me af,alleen de GGZ (welk baat hebben ze hierbij)

Ik merk in je reacties die je hier plaatst een negatieve ondertoon en je geniet om een ander er onderuit te halen,je wil geazichten zien en verstopt jezelf!

Sla eens spijkers met koppen en geef eens antwoord en wees niet ontwijkend we bijten niet!


Gr Dre

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Betreft de stelling psychiatrie is oplichterij het volgende:

De raad van toezicht van jeugdzorg Noord Holland heeft zijn spullen gepakt en een miljoenen schade achtergelaten.
De woordvoerdster van jeugdzorg reageerd in RTV Noord Holland dat de kwaliteit van het personeel sterk verbeterd is en zeer gemotiveerd en bevlogen is?
Ik vraag me af of dit wel zo is?
Hoe gaan ze straks functioneren als het geld op is?
Wie gaat uiteindelijk de klap ontvangen,ik denk het kind (is mijn mening)
Worden de verantwoordelijke van deze miljoenenschade nog vervolgd of zoiets? nee!
Dus vraag ik me af,als de hardwerkende hulpverleners zo hun best doen en vakbekwaam zijn denk ik dat het zinloos is want de financiele schade achterhaalt hun werk wel en zijn ze weer beperkt (uit mogelijke bezuinigingen) om kwalitatief goed werk te leveren!

Andre Rouvoet is een campagne gestart om huiselijk geweld te melden en ja hoor,het mag ook anoniem! opnieuw hier weer een toekomstige blunder van de overheid,jan en alleman kan straks anoniem reageren en jeugdzorg dat al een janboel is krijgt nog meer werk,hoe hij de wachtlijsten gaat terugdringen vraag ik me sterk af want hij bezorgt jeugdzorg nog meer werk.

Toch sta ik achter jeugdzorg en betere behandeling en veiligheid voor het kind maar vind dat de overheid als eerste prioriteit heeft om die graaigrage criminelen uit de GGZen Jeugdzorg te trappen en ze aansprakelijk te stellen voor de schade die ze aan hebben gericht want zo is jan met de korte achternaam ook opgevoed!!
Zoals Dhr Brenninkmeijer (ombudsman) al in de telegraaf melde "als dit in de volwassen zorg gebeurd dan zijn de poppen aan het dansen" (of zoiets) en daar gebeurd het ook,een GGZ instelling in Noord Holland sloot ook zijn deuren uit geldgebrek en nam geen client meer op en zo kan je doorgaan.

Mochten er managers zich door hun eigen klunsigheid en misdragingen verrotzuipen of snuiven kunnen ze rekenen op een subtropisch afkickprogramma en er is plaats gereserveerd voor 3000 smerige misdadigers die hulp krijgen waar en kind om staat te smeken!!

Ik citeer nu mezelf niet ,wel de dagelijkse media en de woordvoerders van betreffende instellingen.

Beste Ingrid,deze mensen zijn eerder beschreven in een artikel in het NRC door Jan Derksen,al doet Bert Smalhout er vaak nog een schepje bovenop (arrogantie en Narcisme bij managers en politici).

Als we beter geluisterd hadden en beter lezen en begrijpen wat een ander zegt hadden we dit allang al zien aankomen.

Verzekeraars hebben teveel invloed in de studie van de psychiater (mogelijke oorzaak van een tekort aan psychiaters) en het grootschalige pillenoffensief heeft hier ook mee te maken die helemaal uit de hand loopt.


In Engeland wordt veel succes geboekt en knappen meer mensen op omdat behandelaars en hulpverleners meer praten en luisteren met de patient in plaats ze gelijk met chemie te drogeren.

Bureaucratie is 1 van de grootste moordenaars van de geestelijke gezondheidszorg,geldverslindend en tijdrovend!!

Ingrid als je wil weten wat ik denk wat een oplossing zou zijn?

Praat eens normaal met elkaar en breng eens wat empathie op voor mensen die een zware last meetorsen en bombardeer mensen en kinderen niet met diagnoses en pillen.

Zeker niet nu er een offensief tegen kindermishandeling is gestart!!

LEO XIII
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 17:19

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door LEO XIII »

De hele documentaire "Psychatrie, een industrie des doods" staat op het internet.
Nederlandse ondertiteling en voice over.
Duurt inderdaad bjna 2 uur.
Ik kon in dit topic geen werkende link vinden naar de documentaire.
Herbij een werkende link.
http://www.zielenknijper.info/


rama119
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:16

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door rama119 »

mijn ervaring en conclusie ook maar even:

als je kijkt naar mensen in azie bijvoorbeeld, hoeveel % van die mensen gaat naar een psychiater? ze hebben een harder leven, maar zijn gelukkiger en moeten ze ver gaan voordat ze een stempel krijgen.

maar in nederland heb je al een trauma na de dood van je kat. je hebt geen keus. ikzelf heb in het verleden ook een mindere iets meegemaakt, toen ik besloot om dat bekend te maken werd ik goed opgevangen. ik kreeg de stempel PTSS. die krijg je niet meer weg. ondertussen ben ik 7 jaar verder en ben nog nooit zo gelukkig geweest, alleen ben ik lichaamlijk heel slecht aan toe. maar alles en ook echt alles waarmee ik naar de dokter of wat voor arts ik ga, krijg ik te horen: tussen de oren, ga praten. uiteindelijk ben ik naar een psychiater gegaan, maar die kan na 3 intake gesprekken maar niks vinden waardoor ze het met de artsen eens zou zijn. ze kan het bloed uit mn oren niet verklaren. dat ik steeds door mijn knieen zak ook niet. haar conclusie is in ieder geval dat ik NIET depressief ben. maar dat is geen rede voor de artsen om mij serieus te gaan onderzoeken.

mijn conclusie is dat hier te snel wordt gegooid met psych-diagnoses, terwijl het even een dip kan zijn. en het gevolg is dat bij alles je verleden naar boven wordt gehaald terwijl je gelukkig bent.

lievemoeder
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:23

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door lievemoeder »

Ingeting schreef:Geplaatst op 16 Jan 2009 17:59 door lievemoeder


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
@Ingeting

Je komt als een betweter over.
Misschien weet je ook veel, maar je manier van overbrengen is wel wat irritant als je je zo betweterig presenteert.

Misschien sta je gelijk op je achterste benen als je dit leest, maar dat past dan wel weer.

Misschien doe je wat met deze info, en concludeer je dat als je info wilt overbrengen dit op deze manier niet echt goed overkomt.
unquote


Lieve Moeder,
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om deze discussie bij te houden.
Jij verkondigd dat Szasz een proffesor is die NIET in diens is van jouw sekte. Ik heb je al een paar keer bewijzen laten zien dat hij net als jij onder invloed is van de kwalijke sekte $cientology. Jij denkt dat iemand zoals Szasz een onafhankelijke bron is, zucht meissie toch. Het geeft niet, wij vergeven jou, maar het is wel ZIELUGGGGGGG. Je bent een sneu mensie dat gelooft in buitenaardse wezentjes die aan jou vast zitten en die kun je kwijt raken door "auditing". Xenu (de opper psychiater in de scientology cult) is de wortel van al het kwaad volgens jouw geloof. Maar je gaat vast ontkennen dat je bij de scientology club hoort. Ghehehe dat doen ze allemaal, er zijn maar weinig mensen die er voor uit komen dat ze bij die kneuzenclub horen. Whaaaa Tom Cruise doet het en hij wordt uitgelachen en ontslagen. En John Travolta, tsja, zucht, echt erg, zijn kind is doooooooood en waarom???????? ER mogen van Scientology geen medicijnen geslikt worden voor epileptische aanvallen (zie: http://nl.youtube.com/watch?v=D5Ed3nIwx ... annel_page). Als je mij niet gelooft lievemoeder, geloof dan een vrouw die 30 jaar in de $cientologyclub zat.

Lieve Moeder,
Doe nu niet net of je er niet bij hoort. Het is gewoon zieluggggg hoe sekte leden hier hun geloof ontkennen.

Doe maar niet alsof je er niet bij hoort, NIETS is er wat je kunt zeggen dat je mij kunt overtuigen. Jij hoort in de catagorie, Astrada (Astrid Jansen NCRM), Arjan Dokelaar etc etc. En dan verdwijn je weer en kom jij terug onder een andere nick.

Gr
Ingeting
Inderdaad, je staat gelijk op je achterste benen.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Amyl »

psychiatrie is een 10-jarige opleiding in totaal

Gesloten