LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scoliose en m.s.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Erthanax »

In-en-inslecht, dus.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap niet wie deze onzin verzint en hoe ze zoveel onzin kunnen verzinnen Dan moet je toch ergens iets niet goed in je kop hebben

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door kuklos »

witrijder schreef:
19 jun 2019 23:48
Denk bij scoliose aan mogelijke oorzaak een verloren tweelinghelft. Schatting is dat zo'n tien procent van de zwangerschappen begint als tweeling of meerling en dat bij deel daarvan de tweelinghelft in de baarmoeder sterft. Het gemis van die ander kan leiden tot tal van klachten, waaronder een scheefstand in het lichaam, zelfs scoliose. Zelf bij een therapeut die onder andere werken met die verloren tweelinghelft, in combinatie met een energetische atlascorrectie. Veel mensen hebben een scheefstand van de atlas, soms door onderliggende problemen.
Denk bij ms ook aan het belang van het voedingspatroon, extra voedingsstoffen enz.
Ik heb deze kwakzalverij gemeld bij de mods. Maar ze vinden dat ze niet in hoeven te grijpen. Wij moeten als reageerders maar tegenwicht bieden.
Hoe gortig moet het worden voordat de Tros het niet meer oké vindt?

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door juliomariner »

De mods zijn wel vaker niet te volgen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door moederslink »

Tegen dit soort kul is toch geen kruid gewassen.
Je mag toch hopen dat het gros vd mensen dit gewoon niet gelooft?
10% vd zwangerschappen bestaat uit een tweeling -of meerlingzwangerschap wordt gezegd en daardoor kan scoliose ontstaan en zelfs een scheve atlas :roll:
dit kannie waar zijn !

Kom maar op met de onderbouwing witrijder!
Ik kan niet begrijpen dat Radar hier ruimte op dit forum voor geeft .
Het belang van goede voedingsstoffen is natuurlijk sowieso een open deur intrappen.
Witrijder reageert waarschijnlijk ook niet eens meer. Kwalijk om dan dit soort topics te dumpen en het er verder bij te laten zitten.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
20 jun 2019 18:59
Ik heb deze kwakzalverij gemeld bij de mods. Maar ze vinden dat ze niet in hoeven te grijpen. Wij moeten als reageerders maar tegenwicht bieden.
Hoe gortig moet het worden voordat de Tros het niet meer oké vindt?
Vind ik niet per se onlogisch. Waar leg je de grens? Je zit zo richting censuur.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Costnix »

.
Laatst gewijzigd door Costnix op 20 jun 2019 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Costnix »

De meeste prikken door zulke onzin heen, maar wanhopige mensen willen van alles proberen. :(
Daar maken andere mensen graag misbruik van. :-[

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn genoeg fora waar mensen die hierin geloven zich kunnen vinden.
Ik denk dat dit onderwerp nu niet echt een item voor Radar is.
Het is ook geen consumenten issue --er wordt hier beweerd dat 10 % vd zwangerschappen oorspronkelijk een tweeling -of meerlingzwangerschap is geweest .
Daaruit volgen dan klachten en dan wordt scoliose en scheefstand vd atlas genoemd als mogelijk gevolg vh verliezen van 1 of meerdere vruchtjes.
En daarvoor kun je dan in therapie.
Dat vind ik nogal wat om zonder enige onderbouwing dit neer te schrijven.
Ik zou daar wel een orthopeed over willen horen of een gynaecoloog of een verloskundige......
Laatst gewijzigd door moederslink op 20 jun 2019 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Costnix »

Neem van mij maar aan, dat elke orthopeed dit totale onzin vindt.
Ik heb met de nodige orthopeden gewerkt als röntgenlaborant.

Een simpele uitleg over scoliose
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Scoliose

Vereniging van Scoliose patiënten:
https://www.scoliose.nl/

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
20 jun 2019 21:41
kuklos schreef:
20 jun 2019 18:59
Ik heb deze kwakzalverij gemeld bij de mods. Maar ze vinden dat ze niet in hoeven te grijpen. Wij moeten als reageerders maar tegenwicht bieden.
Hoe gortig moet het worden voordat de Tros het niet meer oké vindt?
Vind ik niet per se onlogisch. Waar leg je de grens? Je zit zo richting censuur.
Dat is een goed punt. Maar je zou dan in elk geval als mods de poster kunnen benaderen met de mededeling dat de claims onderbouwd moeten worden, of zelf een disclaimer plaatsen dat dit onbewezen claims zijn.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed laatste punt Kuklos, helemaal mee eens

Schemering
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:01

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Schemering »

Zelf heb ik een ernstige vorm van scoliose, ook mijn onderste wervels slijten hierdoor.
Helaas ben ik wel (meermaals) geopereerd + zware pijnstilling, tens ed.

Sinds mijn laatste operatie, nu 6 jaar geleden, volg ik elke herfst een 3 weekse kuur in Frankrijk voor oa reumatische patiënten (aangezien de klachten daar mee overeenkomen) op eigen kosten daar ik geen reuma heb (ong 800 euro excl reis/verblijf). Deze kuur doet mij erg goed, met zelfs de verwachting dit jaar van mijn pijnstilling (fentanyl) af te komen.

Daarnaast ga ik ook sporadisch naar een osteopaat (facia) en sporadisch kom ik bij een fysio (dit waren chronische behandelingen tot 5 jaar geleden). Ik ben er in de 40 jaar fysio achter gekomen dat de meeste fysiotherapeuten NIETS afweten van complexere scoliose varianten, een lumbale kunnen ze wellicht nog net mee overweg....de rest... De lichte vergroeiingen welke in andere delen van het lichaam ontstaan door een scoliose worden nl makkelijk over het hoofd gezien (ribbenkast, schouderblad, schouderkop etc) en geen rekening mee gehouden. Laat staan dat ze iets weten over de gevolgen van een kleinere en vergroeide ribbenkast op de organen (ruimtegebrek, verklevingen met de andere organen etc).
Standaard fysiofitness (fitnesstoestellen) programma's hebben mij gehandicapt gehouden (7 verschillende fysiotherapeuten/verschillende praktijken/steden deden deze behandelingen daardoor heb ik ze dus helaas te lang geloofd dat dat de juiste aanpak was), ik doe nu alleen nog maar aan pilates (in mijn eigen tempo) en gewoon bewegen (fietsen ed) en ik word en blijf flexibeler dan ooit tevoren, geen zware terugvallen meer maar een langzaam opbouwende lijn. Wees dus kritisch wanneer een therapeut blijft zeggen dat terugval erbij hoort, en zonder (sport)pijn geen vooruitgang/opbouw.

Ik weet dat het een oud topic is maar wellicht hebben anderen er wat aan.
Sterkte.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Als we uitspraken zouden moeten gaan verwijderen die niet overeenkomen met de wetenschappelijke consensus, dan bevinden we ons al snel op een glijdende schaal en zouden we bijvoorbeeld ook het halve topic over klimaatverandering moeten gaan verwijderen.

Op dit forum staan we open voor discussie en staan we er als moderatie neutraal in. Als iemand duidelijk aan het trollen is of wanneer er reclame gemaakt wordt voor een product, dan verwijderen we dit. Is dit niet het geval, dan is het aan de forumgebruikers om er tegenin te gaan, wat hier ook uitgebreid gebeurt.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar publiceert niet: dat doen de forumleden.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850

U hebt blijkbaar de voorwaarden van dit forum niet gelezen. Er staat onder meer:

Aansprakelijkheid
Deelnemen aan en gebruikmaken van het forum geschiedt geheel op eigen risico van de gebruiker.

De content die andere gebruikers dan Radar op het forum plaatsen, geeft uitsluitend de persoonlijke mening weer van de betreffende gebruiker en de juistheid of onjuistheid ervan komt geheel voor diens rekening. Noch Radar, noch AVROTROS kan op wat voor manier dan ook verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud hiervan.

Noch Radar, noch AVROTROS is aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, die het gevolg is van en / of verband houdt met het gebruik van het forum.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Costnix »

Majesteitsschennis is niet meer strafbaar:
https://www.nu.nl/politiek/5215907/twee ... is-af.html

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jun 2019 01:46
@lady1234 daar komen ze niet mee weg als er zich iets ernstigs voordoet naar mijn mening. Radar moet dan zo snel mogelijk bepaalde uitspraken verwijderen als een instantie dat eist. Een willekeurig voorbeeld, als iemand een lid van het Koninklijk Huis zodanig beledigt dat dit als majesteitsschennis wordt gezien zal RADAR dat moeten verwijderen.
Ook het aanzetten tot haat jegens een groep mensen of aanzetten tot een misdaad zal RADAR. mocht zich dat voordoen, moeten verwijderen.

Maar ik hoef geen discussie hierover in dit onderwerp. Reageerde in eerste instantie op schrijven van RADAR zelf. En de reactie van Moneyman.
Je geeft het zelf al aan: de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid van Radar begint pas daar waar wettelijke grenzen overschreden worden. Daarvan is geen sprake. Hoe helder wil je het hebben?

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jun 2019 13:17
@moneyman Zo helder dat mochten er wettelijke grenzen worden overtreden in bijdragen in dit forum RADAR uiteindelijk verantwoordelijk is voor de publicatie.
Dat zeg ik :wink: en dan zijn we het erover eens dat je eerdere standpunt niet juist is. Radar is niet verantwoordelijk voor alles wat er in dit forum gepubliceerd wordt, maar is dat slechts (en dan nog slechts onder voorwaarden) als de wettelijke grenzen overschreden worden.
Kees2850 schreef:
26 jun 2019 21:21
Radar is verantwoordelijk in principe voor alles wat in dit forum wordt gepubliceerd. Mocht er iets in staan dat wellicht wettelijk verboden zou zijn dan hoort RADAR dat te verwijderen. Tenminste zo heb ik dat altijd begrepen.

Wat @witrijder schrijft is niet wettelijk verboden maar de redactie van RADAR heeft ook nog een soort van verantwoordelijkheid wat wel en niet gewenst is in een openbaar consumenten forum lijkt mij.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: scoliose en m.s.

Ongelezen bericht door Radar »

Kan deze discussie nu weer ontopic? Voor opmerkingen over het moderatiebeleid weten jullie het feedbacktopic wel te vinden. ^FG

Gesloten