LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
31 jan 2020 14:46
@moederslink heb je daar bewijs van dat stress invloed heeft op je gebit en tandvleesontstekingen? Of is het misschien dat iemand met stress minder gezond eet en zichzelf minder goed verzorgd?
Het is een direct gevolg. Ook mijn tandarts heeft dat vaak genoeg bevestigd, en de hier ooit zeer actieve tandarts Vroem heeft dat ook vaak genoeg gezegd.
Kees2850 schreef:
31 jan 2020 14:46
Tip: uit eigen ervaring: paar bekers groene thee per dag remt en heelt tandvleesontstekingen.
Inderdaad. Een goede tweede is gemberthee. Niet te nassen :D maar het werkt wel.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik bestel eens in de zoveel tijd Sensodyne en Parodontax bij drogisterijnet. Van de week 12 tubes Parodontax en 2 Sensodyne voor 39,95.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
31 jan 2020 15:26
Inderdaad. Een goede tweede is gemberthee. Niet te nassen :D maar het werkt wel.
Of gemberjam, mijn moeder is er bijna 93 mee geworden en had nooit " last" van haar ( kunst) gebit :P
Verder werkt écht een dagelijkse " massage " met een goede zachte tandenborstel en natuurlijk werkt ook gezond eten en weinig tot geen suikers en weinig zuren consumeren .
Een gezond of ongezond gebit heeft ook invloed op de werking van je hartfunctie .
Het goed verzorgen en onderhouden van je gebit is écht belangrijk, dan doet het merk tandpasta er niet eens zoveel toe.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Spoelen met kamillethee helpt ook tegen ontstekingen. Ik plukte het vroeger gewoon zelf; tegenwoordig (a) niet meer nodig en (b) zie ik het ook nauwelijks meer.

Parodontax vind ik goor smaken, extreem zout. Bovendien vind ik het raar om een roze tandpasta te maken tegen bloedend tandvlees.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees, langdurige emotionele stress levert op de lange termijn beslist tandvlees problemen op:
gingivitis is chronische tandvleesontsteking .
In jouw geval is er dan al sprake geweest van parodontitis , dat tast de tandvleesrand en het onderliggende kaakbot aan.
Heftig , maar wat fijn dat je een operatie niet ( meer ) nodig was.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Duits (test)overzicht van sensitive tandpasta's:

https://www.testberichte.de/f/1/556/266501/1.html

Voor wat het waard is natuurlijk. De Stiftung Warentest-test is van eind 2019.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Revoked schreef:
31 jan 2020 13:53
Ik gebruik juist die veel te dure groene Elmex. Werkt prima bij mij, terwijl de andere merken dat nìet deden. En ik heb echt dat hele schap aan gevoelige-tanden/tandvlees tandpasta geprobeerd. Bij de Action voor een euro tot aan die BeverlyHillsWhite van 18(!)...de groene Elmex doet het voor mij, maar de OralB+ tandpasta vind ik het "lekkerste" poetsen...
Vandaag groene Elmex in aanbieding gekocht, lijkt goed advies... maar volgende week kan ik pas echt complimentje geven. :mrgreen:

mh73

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door mh73 »

Moneyman schreef:
31 jan 2020 14:11
moederslink schreef:
31 jan 2020 14:04
Overigens : stress heeft ook zeker invloed op het gebit en het wel of niet ontsteken vh tandvlees.
Inderdaad een niet te onderschatten factor!

Vergeet medicijngebruik niet. Mijn dochter heeft vaak schimmels in haar mond, en daardoor weer irritatie, komt door de epileptie medicatie. En mijn migraine smelttabletten zorgen altijd een aantal dagen voor zeer rood tandvlees en een heel gevoelige mond.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door witte angora »

We zijn inmiddels een week of 8 verder. Zes weken lang met de Prodent gepoetst. Eén gevoelige kies werd steeds gevoeliger, tot twee weken geleden. Toen was de pijn dusdanig dat het op een ontstoken wortel begon te lijken. Nu speelden er nog wat andere dingen mee die de pijn deels konden verklaren. Maar dit was dusdanig dat op sommige momenten, met name 's nachts, een paracetamolletje flink uitkomst kon bieden.

Dus toch maar weer een Sensodyne Repair-nog wat gekocht. Na een dag of drie zakte de pijn, en sinds een paar dagen (dus na anderhalve week ongeveer) zijn de klachten weg. Het wil uiteraard niet zeggen dat er geen problemen met die wortel zijn; volgens de tandartsassistente zit er een grote vulling, en kan de zenuw inderdaad op sommige momenten onrustig zijn.

De ene 'sensitive' is de andere dus niet, hoewel het ook aan andere stoffen kan liggen. Dat weet ik dus niet. De vraag die ik stelde: 'is er een alternatief voor Sensodyne', lijkt in mijn geval dus ontkennend beantwoord te moeten worden.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb wel een alternatief voor de Sensodyne Classic gevonden, nl. Meridol. Het gaat een beetje op een reclamepraatje lijken hier, maar goed.
Ik gebruik het nu een paar maanden en heb geen pijn meer gehad. Ik blijf dit dus ook gebruiken, heel blij mee.

AshlynnHood
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2021 13:21

Re: Sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden - is er een alternatief?

Ongelezen bericht door AshlynnHood »

Ik had nooit gedacht dat het zo zou werken.
Elke dag dwing ik mezelf erover na te denken

Gesloten