LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Nurr
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2020 22:41

Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Nurr »

Weet niet wat te doen 😞. Tijdens de staar operatie is er een torische lens geadviseerd ipv een standaard staar lens. Bleek achteraf door een verkeerde meting niet nodig te zijn geweest. Een oog zonder cylinder heeft nu een cylinder gekregen waardoor er naar de staaroperatie de zicht slechter is geworden. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand ons een arts adviseren voor een second opinion?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit lijkt een medische misser. Neem contact met je zorgverzekeraar op voor de mogelijkheden tot herstel.

Kruispuntweg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2018 15:29

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Kruispuntweg »

Bij mij zijn er twee lenzen geplaatst, maar nu zie ik nog minder dan ervoor. Volgens de artsen zijn mijn ogen goed, maar ik zie minder dan ervoor.?? Bandage lenzen gehad omdat er een bepaalde ribbel in zou zitten, dus niks verbeterd. En de artsen maar zeggen uw ogen zijn goed. Zie nog steeds minder en op de weg zie ik de weg afbuigen naar rechts en rechtdoor gaan. Loopt er nu al 1,5 jaar mee in het ziekenhuis en de artsen blijven maar zeggen "uw ogen zijn goed" ?? Weten jullie het.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

huisarts inschakelen en deze vragen om een andere arts die een second opinien uitvoert....

w.roozendaal!
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2020 14:17

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door w.roozendaal! »

Het zal je maar gebeuren, je hebt vertrouwen in je oogarts en dan is dit het resultaat.
Ik heb echt met de slachtoffers"te doen want ogen daar heb je er maar twee van. Ik ben blij ook een positief geluid te kunnen laten horen want ook ik ben aan beide ogen aan staar geopereerd, en het resultaat was, en is nog steeds, buiten verwachting.
Mijn oogarts was destijds een vrouwelijke arts Dr. Hartstra een arts aan het aan het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen.
Ik heb vernomen dat zij nu werkzaam is aan het Slingelandziekenhuis in Doetinchem en deze vrouw heeft er voor gezorgd dat ik tot op de dag van vandaag scherp zie en zonder bril door het leven ga, buiten om het feit dat het een schat van een mens is is het ook een geweldige chirurg waarvan ik nog geen klachten heb gehoord, je ziet wel je moet echt geluk hebben want voor het zelfde geld had ik een zelfde chirurg kunnen treffen die jullie heeft geopereerd. Blijf er niet mee zitten en laat de aangebrachte fout(en) snel weer herstellen.Ik leef met jullie mee. Vriendelijke groet Wim

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Schadevergoeding en gratis hersteloperatie vragen aan het ziekenhuis. Als zij hier niet op ingaan, dan een geschil openen.

sake1987

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door sake1987 »

Deze operatie’s worden aan de lopende band gedaan, een kennis van mij werkt bij de lenzen fabriek in Groningen en ze kunnen de lenzen bijna niet aanmaken.
Dus eigenlijk logisch (en ik weet het mag niet ) dat er wel eens een paar verkeerd gaan.
Een herstel operatie zoals bij TS moet dan mogelijk zijn.
Wat betreft Kruispunt weg, als alle testen er in resulteren dat de ogen goed zijn dan toch een second opinion. Mocht dit ook op goede ogen uitkomen dan verder zoeken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door Brahms »

Ook een staaroperatie blijft een risico. De buurman van familie is nu compleet blind aan één oog, foutje tijdens operatie. En het komt nooit meer goed. Kon gelijk zijn rijbewijs inleveren. Voor zijn leven lang ernstig gehandicapt.

sake1987

Re: Staaroperatie verkeerde lens geplaatst

Ongelezen bericht door sake1987 »

Brahms schreef:
04 jul 2020 09:56
Ook een staaroperatie blijft een risico. De buurman van familie is nu compleet blind aan één oog, foutje tijdens operatie. En het komt nooit meer goed. Kon gelijk zijn rijbewijs inleveren. Voor zijn leven lang ernstig gehandicapt.
Dit is ook de reden dat ze beide ogen niet tegelijk doen.

Gesloten