LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
plantier
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018 11:25

Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door plantier »

Ik ben een vrouw van bijna 70 met een heel goed onderhouden gebit. Elk jaar spaar ik ik bij de tandartsverzekering van de VGZ een bedrag om een oude kroon te vervangen. Nu blijkt opeens mijn tandartsverzekering opgebruikt omdat de VGZ het geld gebruikt heeft om mij een rekening voor medicijnen die overigens niets te maken hebben met tanden, te laten betalen. Mag dat zomaar? Ik vind het schandalig! Afgelopen jaar heb ik mijn geld van de tandartsverzekering niet eens gebruikt, en je kunt het geld niet meenemen naar het volgend jaar. Tandartsverzekering: een goudmijn voor de verzekeraar, de patient de dupe!
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2019 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

plantier schreef:
10 jul 2019 11:57
Ik ben een vrouw van bijna 70 met een heel goed onderhouden gebit. Elk jaar spaar ik ik bij de tandartsverzekering van de VGZ een bedrag om een oude kroon te vervangen. Nu blijkt opeens mijn tandartsverzekering opgebruikt omdat de VGZ het geld gebruikt heeft om mij een rekening voor medicijnen die overigens niets te maken hebben met tanden, te laten betalen. Mag dat zomaar? Ik vind het schandalig! Afgelopen jaar heb ik mijn geld van de tandartsverzekering niet eens gebruikt, en je kunt het geld niet meenemen naar het volgend jaar. Tandartsverzekering: een goudmijn voor de verzekeraar, de patient de dupe!
Dat lijkt me een heel raar verhaal. Toch een paar vragen:

- wat bedoel je met "ik spaar bij mij verzekering"? Je bouwt daar toch geen saldo op? Je schrijft zelf ook al dat je ongebruikte vergoedingsruimte niet mee kunt nemen naar een volgend jaar. Dus hoe ziet dat sparen eruit?
- Wat zegt VGZ? is er niet gewoon een foutje gemaakt? Is er daadwerkelijk een factuur voor reguliere (niet-tandgerelateerde) medicijnen in mindering gebracht op je mogelijke vergoedingsruimte van je tandverzekering?

Dat een tandverzekering voor de meeste mensen alleen maar geld kost, is inderdaad een gegeven. Als je wilt sparen, moet je dat gewoon zelf doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sparen bij een zorgverzekeraar? Is dat net zo iets als sparen bij een energie leverancier? Ik denk dat je of iets niet goed begrepen hebt of hier niet goed neer zet.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat een tandverzekering voor vele meer geld kost dan het opleverd is al jaren bekend. Het is een afweging die iedereen maakt.
Echter begrijp ik u niet goed wat u bedoeld met sparen. Legt u maandelijks een bedrag in om dat eenmalig uit te geven?
De vergoedingen kunnen inderdaad niet meegenomen worden naar een volgend jaar. Dit jaar geen kosten wil niet zeggen dat u het jaar daarop het dubbele kan doen.

Het is een simpel rekensommetje, u kijkt naar de verwachte zorgkosten voor het aankomende jaar en kan bepalen of de te betalen premie opweegt tegen de kosten. Bij een gezond gebit hoef je natuurlijk geen €25,- per maand te betalen voor enkel een halfjaarlijks bezoekje aan de tandarts. Dan is zelf betalen veel goedkoper.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door berndv »

Sparen bij een verzekeraar? Die ken ik nog niet. Welke polis heeft u daar lopen?

Ik lees nergens in uw verhaal dat u contact heeft gehad met uw verzekeraar. Want ben wel benieuwd naar hun uitleg over waarom zij een tandartsverzekering gebruiken om medicijnen te betalen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Was u te laat met de medicijn nota te betalen want ze zullen dat toch niet zomaar doen of niet genoeg saldo op de rekening?

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door 16again »

Sparen?
Kan dit zijn dat sommige handelingen, waaronder een kroon, pas worden vergoed als verzekering al een aantal jaar loopt?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk dat u een paar dingen door elkaar haalt. Als u bv. uw medicijnen moet betalen omdat die onder uw eigen risico vallen, dan worden deze niet onder uw tandartsverzekering gerekend. Tandartsverzekering is namelijk aanvullend en uw medicijnen vallen onder de basisverzekering (en uw eigen risico).
Mocht dat wel zo zijn, wat me sterk lijkt, dan is VGZ wel heel erg de weg kwijt.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik ben al 43 jaar bij VGZ heb tevens een tandartsverzekering. Dat is een aanvullende verzekering. Daarbij heb je nog keuze uit tandarts goed, tandarts beter en tandarts best. Daar staan tevens de vergoedingen bij. Er staan niks over sparen voor een kroon. Ben daarbij heel benieuwd welke verzekering voor de tandarts u heeft bij VGZ. Normaal worden medicijnen eerst verrekend je eigen risico.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Dirkie »

plantier schreef:
10 jul 2019 11:57
Ik ben een vrouw van bijna 70 met een heel goed onderhouden gebit. Elk jaar spaar ik ik bij de tandartsverzekering van de VGZ een bedrag om een oude kroon te vervangen. Nu blijkt opeens mijn tandartsverzekering opgebruikt omdat de VGZ het geld gebruikt heeft om mij een rekening voor medicijnen die overigens niets te maken hebben met tanden, te laten betalen. Mag dat zomaar? Ik vind het schandalig! Afgelopen jaar heb ik mijn geld van de tandartsverzekering niet eens gebruikt, en je kunt het geld niet meenemen naar het volgend jaar. Tandartsverzekering: een goudmijn voor de verzekeraar, de patient de dupe!
Ik vrees dat TS het principe van een zorg verzekering en een spaar rekening niet uit elkaar kan houden. En daarmee is de strekking van de vraag ook niet geheel duidelijk. En tot TS meer uitleg geeft zal dat ook zo blijven denk ik.

Ingrit
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:01

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Ingrit »

Misschien bedoelt ts met sparen dat ze de premie in maandtermijnen betaald.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door BL2 »

Laten we in alle rust even wachten of mevrouw nog wat duidelijk gaat maken alhier.

Maar blijven gissen, denken en maar wat schrijven heeft geen enkel nut.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mevrouw is tien dagen na de OP nog ingelogd geweest, maar heeft niet de moeite genomen te reageren.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
17 jul 2019 22:08
Mevrouw is tien dagen na de OP nog ingelogd geweest, maar heeft niet de moeite genomen te reageren.

Hoe kom je daarbij? OP is van 10 juli 11.57. Laatst actief 10 juli 11.58.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is heel raar. Mijn bericht van gisteravond was al op gereageerd door NeoDutchio, die dezelfde constatering deed (tussen datum registratie en datum post zit niet tien dagen, maar een jaar en tien dagen...). Ik heb daar nog bevestigend op gereageerd.

Beide berichten zijn echter foetsie :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Huh, waar is mijn reactie gebleven? Ik had gereageerd op MM en die weer op mij. En nu foetsie.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Teveel reacties op een dag heb je natuurlijk een betaald account voor nodig. Ik geef wel ff mijn bankrekeningnummer door!

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tandartsverzekering opeens opgemaakt door VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
18 jul 2019 13:21
Teveel reacties op een dag heb je natuurlijk een betaald account voor nodig.
Meerdere accounts helpt ook :wink:

Gesloten