LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandreizen buitenland

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
marlen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2007 13:37

tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door marlen »

:shock: Heeft iemand ervaring met implantaten uit turkye of bulgarije/ hongarije?
Zelf gegaan, georganiseerd of via ziektekoste verzekering zoals agis?

welke zij kwalitatief betrouwbaar , alle reacties welkom :lol: :D
groetjes

TandReizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2007 23:25

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door TandReizen »

Er is onlangs een artikel over tandreizen gepubliceerd in de editie van april 2007 van Het Vakblad voor assistenten in de Tandheekunde. "Stanby"een gratis exemplaar is te verkrijgen bij www.bsl.nl
groetjes
Musa

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Walter van V »

kijk ook eens op het forum van www.tandarts.nl daar is over dit onderwerp ook meer te vinden.

dtm
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:03

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door dtm »

Wij zijn met ons tweeen naar Turkye geweest voor een mond vol nieuwe kronen.(januari 2006)
aan vankelijk ging alles prima,bij mijn vrouw ging er een los zitten,naar de tandarts heeft het weer vast geplakt.
in mei 2006 weer naar Serik voor de kronen op de inplantaten,ging allemaal weer zeer voorspoedig,wij waren zeer tevreden.
na 3 maand breekt er een schroef af van de inplantaat,dus hup naar de tandarts want daar kun je niet mee blijven lopen.
na heen en weer gebel met tandreizen voor de juiste inplantaat en merk heeft onze tandarts er een nieuwe opgezet,kosten €1000.-
Rekening naar tandreizen gebracht met een toelichting,ze zouden het bekijken.
na 2 maand geen reactie,toen gemaild over het hoe en wat, reactie tandreizen nam geen verantwoording ,Garantie geld alleen in Turkye Of Aken.
dus zelf betaald

conclusie wees voorzichtig.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Ik heb goede ervaringen met tandartsen in Thailand. 1/3 van de prijs hier en nemen veel meer tijd voor je.
Een hoop goud in mijn mond voor een redelijke prijs en als een koning behandelt. Na de behandeling nog lekker uitrusten op het strand.

erwind
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2007 22:44

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door erwind »

Ben net terug uit Thailand en nu breekt mijn tand af, mijn eigen tandarts heeft al een keer voorgesteld om kronen te plaatsen maar vind ik hier wel duur, wil hem nu voorlopig laten maken en volgend jaar in Thailand een kroon plaatsen of misschien wel 3 want andere tanden zijn er ook aan toe.
Flip, zou je mij het adres kunnen bezorgen waar jij geweest bent, heb al wel opzoekingen gedaan maar dan kan ik daar persoonlijk opzoeken
dank je

Glen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2007 00:13

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Glen »

Ik (69 jaar oud) en mijn vrouw (67 jaar oud) zijn wij in april 2007 via tandcorrect naar Istanbul gegaan voor nieuwe kronen, in totaal 28 stuks. Zelf heb ik ook twee implantaten in. Voor implantaten ben ik in juli weer naar Istanbul geweest omdat de implantaten eerst goed vast moesten zitten. Alles is naar onze wens gegaan. Dit bedrijf heeft in Den Haag een tandarts voor de nazorgcontroles. Daar zijn wij 1 keer geweest. Zie http://www.TandCorrect.nl voor meer informatie.

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door ptjoelker »

Beste Flip,

sawadee krap. Ook ik wil dolgraag weten welke tandarts je kunt aanraden. Ik ben in een jaar tijd al 2 maal in thailand geweest, maar geen tijd gehad, terwijl men nog zo zei dat ik het daar moet laten doen. Hier ben ik al 5 jr. niet geweest, heb al jarenlang 5 gaatjes en een door midden gebroken kies + tandplak en tandsteen, maar m'n laatste tandarts in NL was een prutser die alles fout deed, dus sinds het nwe zorgstels en heb ik geen geld meer over voor prutswerk.

Een collega zei dat ik dit in Thailand had moeten doen. Veel beter schijnen ze daar te zijn en tijd is daar geen geld, dus ze nemen de tijd. Mijn Thais is alleen nog niet zo goed, dus ik wil een tandarts waarmee ik Engels kan praten. Het goede nieuws is dat ik eind oktober alweer terugga, want het land (en een vrouw in dat land) heeft m'n hart gestolen.

Wel wordt 't eens tijd om eindelijk eens iets aan m'n gebit te doen, want het liefst lach ik spoedig weer net zo stralend als zij. Dus indien jij of iemand anders op dit forum een goede tandarts kan adviseren waar ik onder de 100 euro alles ineens kan laten doen, laat het me alsjeblieft weten.

Vriendelijke groet,
Flip

Hans deJong
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 09:56

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Hans deJong »

Beste flip kun je mij een adres of adressen geven voor complete kronen in Thailand


coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door coño »

Ach ja Walter, dit is een leuk backpackersverhaaltje. Dit gebeurd in Nederland bij 90% van de tandartsen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Walter van V »

dit is een leuk backpackersverhaaltje
grappig dat iets wat niet in het straatje past gelijk een leuk "'verhaaltje"' is...

En dat dit in NL bij 90% van de tandartsen gebeurt waag ik te betwijfelen.. Afgezien ervan dat de meeste een te drukke agenda hebben om zaken erbij te gaan verzinnen, is de gemiddelde patient ook al ruimschoots gescreend door diverse andere takken van sport in de zorg. Een dermate grote kaakafwijking die geopereerd zou moeten worden, waar in het verhaaltje sprake van was, zou allang geconstateerd zijn door orthodontist of eigen tandarts (indien men gaat). en daarnaast is in nL in ieder geval een dergelijke ingreep voorbehouden aan de kaakchirurg, en daarnaast komt correctie ervan ook nog eens in aanmerking voor vegroeding vanuit de basisverzekering, dus ook al geen reden om naar welk land dan ook uit te wijken. Want tja, daar hebben buitenlandse tandartsen geen kaas van gegeten, ons vergoedingenstelsel...En daar is meer mogelijk dan de meesten denken..

veroniccc
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2008 17:26

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door veroniccc »

UITSTEKEND GEWOON OP VAKANTIE EN MET EEN MOOI GEBIT TERUG
Ik ben afgelopen jaar naar Turkije geweest met TANDZORGREIZEN voor mijn porseleinen,in 10 dagen zaten mijn porseleinen al erin en ik heb echt weinig voor betaald vergleken met die van Nederland.En een goed NEDERLANDSTALIGE begleiding.Ik had dit niet verwacht.Ik durfte eerst niet te gaan naar een ander land voor je gezondheid.Ik ben er erg blij mee.
Je moet eens durfen !!!!!
groetjes

Veronic

ramphdbg
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2008 13:32

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door ramphdbg »

Ik heb een goed adres voor je, maar mail me dan maar even, dan zal ik je ook een folder sturen over een 100 procent betrouwbaar adres uit eigen onderzoek en ervaring! ik heb er geen enkel belang bij , alleen ik heb veel ervaring in de tandartsstoel en krijg nu alles nieuw (28 kronen incl. implantaten voor de prijs van rond 8000 euro en dat is een koopje, want in Nl. had alleen de onderkaak al boven de 10000 gekost en dan hadden ze me ook nog (in mijn ogen) veel minnder kwalitatief goed behandeld. Wel kun je in Turkije e.d. goedkoper terecht, maar dan gebruiken ze geen hoogwaardige materialen en als je er lang van wilt profiteren kun je dit beter doe. Mijn Verzekering vergoed ong. 1000 euro, maar meestal mag je bij een goede tandartsverzekering(apart betalen) een paar kronen per jaar declareren, moet je zelf nalezen.
Succes en ik hoor hewt wel<henk, lees ook mijn berichtje over implantaten, hoe dat in Nl, is gegeaan. Anri

ayten
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:05

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door ayten »

een reis naar het buitenland is overbodig aangezien ze het hier in Nederland ook kunnen zoals bijvoorbeeld in Turkije. Dus goed en goedkoop.

Mocht u interesse hebben kunt u mij mailen.



mvg

rotterdammus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2009 01:59

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door rotterdammus »

kan je mij die informatie dan geven,ik moet aardig wat laten doen en moet het meeste zelf betalen

[email protected]

johnnyboyzone
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 00:57

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door johnnyboyzone »

Ik ben vorige week in een klein vissersdorpje in het verre oosten geweest.
Daar heb ik de familie van mijn vriendin bezocht.
In dat dorpje is een kliniek waar je boven en onder implantaten kunt krijgen voor een prijs tussen de € 100 en € 200.
Plaatselijk luxe hotel vanaf € 13 per dag.
Niet te vinden op internet.

Mail me maar.

s.postma
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:32

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door s.postma »

johnnyboyzone, ik zou graag willen weten waar dat is,en hoe goed ze zijn,alvast bedankt. [email protected]

Tooth_Mary
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:54

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Tooth_Mary »

Implantaten zijn 'booming business' omdat steeds meer mensen ontdekken dat ze niet meer met een rondwandelende prothese hoeven te leven. De aandelen Kukident zullen in de de komende jaren steeds minder waard worden :wink:

Implantaten in het buitenland, met name Oost-Europa, kunnen 50% goedkoper zijn. Hoewel er in de media twee marktleiders naar voren komen (Nobel Biocare en Straumann), is het overgrote deel van de implantaten van uitstekende kwaliteit. Als een schroef losgaat, valt dit zeker onder de garantie en moet dit in het thuisland van de patient op kosten van de kliniek in het buitenland worden opgelost.

Laat u zich goed voorlichten (alles zwart op wit). Praat met mensen van de kliniek of hun service centre, ga af op uw eerste gevoel en lees de garantievoorwaarden goed door. Doe dit vóórdat u boekt. Vraag ze dus aan bij de kliniek of kopieer ze van de website.

Mary

marianversfeld
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2009 10:28

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door marianversfeld »

heeft iemand voor mij een adres in tailand van een goede technieker.
Die mijn hele mond kan renorveren of een reis met goede begeleiding.
WEl informatie van mensen die er echt geweest zijn graag.

Gesloten