LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mathilde schreef:Dit mechanisme werkt bij alle beroepsgroepen met vrije prijzen. Dus ook bij de tandartsen. Als er minder mensen naar de tandarts gaan, dalen de tarieven hopelijk.
Denk zelf dat het dan nog duurder gaat worden omdat ze hun kosten eruit moeten hebben.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door vroem »

Jij blijft het onbewuste fraude noemen
nee, lezen:
onbewust verkeerd declareren is geen fraude, zie definitie van fraude!
Ach is ook maar 175 miljoen stelt ook niets voor.
dat vind jij misschien, ik echter niet...zie mijn stukje hiervoor waar ik dit zeg:
175 miljoen, zijnde een 0,3% van totale zorgkosten als ik goed reken is best een hoog getal, ervan uitgaande dat dat zeker ook nog niet alles is...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door vroem »

Chocomelk schreef:
Mathilde schreef:Dit mechanisme werkt bij alle beroepsgroepen met vrije prijzen. Dus ook bij de tandartsen. Als er minder mensen naar de tandarts gaan, dalen de tarieven hopelijk.
Denk zelf dat het dan nog duurder gaat worden omdat ze hun kosten eruit moeten hebben.
ach... aangezien de prijzen neit (substantieel, alleen de normale infaltiecorrectie) gestegen lijken te zijn zal dat wel meevallen. Ik heb net als de meeste collegae wel zorgvraag uitval gehad begin van het jaar, maar dat is vrij normaal in januari, was wel iets meer dan anders mede door de inmiddels aantoonbaar onjuist gebleken voorstelling van zaken door de media en zorgverzekeraars, die overigens massaal hun vergoedingsgedrag (cq wangedrag..) bijgesteld hebben.
Nu is alles weer aardig normaal. sterker nog: veel meer dan anders nieuwe inschrijvingen.

Mark34
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:42

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Mark34 »

Het is goed dat het eigen risico omhoog gaat. Het is ondertussen goed bekend aan het worden dat artsen er een zooitje van maken, foute diagnoses, fraudes in medische dossiers, medische missers en medische fouten, veel medicijnen, slechte communicatie, arrogantie, liegen en bedriegen, verdoezelen van fouten, verzekeringsmaatschappijen oplichten, elkaars fouten dekken, dit alles ten koste van de patiënten. Het is niet pluis bij de artsen en de ziekenhuizen.
Deze a-sociale beroepsgroep(gezondheidszorg) mag best wat minder verdienen en dit kan uitstekend door de eigen risico omhoog te gooien waardoor minder patiënten in het medisch circuit terecht komen, hebben de artsen mooi de tijd om zich eens te bezinnen waar ze nu mee bezig zijn, hoe ze puinhoop die ze er van gemaakt hebben weer op orde kunnen krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

Mark34 schreef:Het is goed dat het eigen risico omhoog gaat. Het is ondertussen goed bekend aan het worden dat artsen er een zooitje van maken, foute diagnoses, fraudes in medische dossiers, medische missers en medische fouten, veel medicijnen, slechte communicatie, arrogantie, liegen en bedriegen, verdoezelen van fouten, verzekeringsmaatschappijen oplichten, elkaars fouten dekken, dit alles ten koste van de patiënten. Het is niet pluis bij de artsen en de ziekenhuizen.
Deze a-sociale beroepsgroep(gezondheidszorg) mag best wat minder verdienen en dit kan uitstekend door de eigen risico omhoog te gooien waardoor minder patiënten in het medisch circuit terecht komen, hebben de artsen mooi de tijd om zich eens te bezinnen waar ze nu mee bezig zijn, hoe ze puinhoop die ze er van gemaakt hebben weer op orde kunnen krijgen.

zo niet minder? je schijnt een hekel aan artsen te hebben.

Je vergeet dat je zelf ook afhankelijk van medische hulp kan worden.
Is het niet nu dan vast wel later.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@mark 34

sluit me bij ciske aan..

maar uh?fraudes enz,en dan moet het eigen risico omhoog?
dan gaan wij even lekker dus alles sponseren...en de pot dus vullen die de artsen leeg maken...
volgens mij gaat er dan ergens iets niet goed...
denk dat er eens goed gekeken moet worden en flink daaaaar gekort en dan pas bij de burger...maar....ik zeg niks :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mark34 schreef:Het is goed dat het eigen risico omhoog gaat. Het is ondertussen goed bekend aan het worden dat artsen er een zooitje van maken, foute diagnoses, fraudes in medische dossiers, medische missers en medische fouten, veel medicijnen, slechte communicatie, arrogantie, liegen en bedriegen, verdoezelen van fouten, verzekeringsmaatschappijen oplichten, elkaars fouten dekken, dit alles ten koste van de patiënten. Het is niet pluis bij de artsen en de ziekenhuizen.
Deze a-sociale beroepsgroep(gezondheidszorg) mag best wat minder verdienen en dit kan uitstekend door de eigen risico omhoog te gooien waardoor minder patiënten in het medisch circuit terecht komen, hebben de artsen mooi de tijd om zich eens te bezinnen waar ze nu mee bezig zijn, hoe ze puinhoop die ze er van gemaakt hebben weer op orde kunnen krijgen.
Waarom is het dan goed dat het eigen risico omhoog gaat ?
Omdat artsen fraudes plegen in dossiers, verzekeringmaatschappijen oplichten en bla bla bla.
Daarvoor moeten wij betalen !?

Leg me dat eens even uit aub.

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Eigen risico ook voor bezoek aan de huisarts!
Liegen, bedriegen en frauderen gebeurd ook daar... Een heleboel ziektes gaan vanzelf over, door een bezoek aan de arts kan het alleen maar erger worden. Bij een medische misser of medische fout zullen artsen ontkennen en u laten vallen. :evil:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter6678 schreef:Eigen risico ook voor bezoek aan de huisarts!
Liegen, bedriegen en frauderen gebeurd ook daar... Een heleboel ziektes gaan vanzelf over, door een bezoek aan de arts kan het alleen maar erger worden. Bij een medische misser of medische fout zullen artsen ontkennen en u laten vallen. :evil:
Ga naar een ander land wonen waar de artsen niet liegen, bedriegen en frauderen zou ik zeggen.
En waar ze bij een medische misser niet ontkennen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

Peter6678 schreef:Eigen risico ook voor bezoek aan de huisarts!
Liegen, bedriegen en frauderen gebeurd ook daar... Een heleboel ziektes gaan vanzelf over, door een bezoek aan de arts kan het alleen maar erger worden. Bij een medische misser of medische fout zullen artsen ontkennen en u laten vallen. :evil:
Wat dacht je er van om te emigreren als het je in Nederland niet bevalt?

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Ik ben blij dat het probleem erkent wordt. Raar dat dit verwerpelijke artsengedrag geaccepteerd wordt en dat artsen hier ook nog betaald voor krijgen!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

Peter6678 schreef:Ik ben blij dat het probleem erkent wordt. Raar dat dit verwerpelijke artsengedrag geaccepteerd wordt en dat artsen hier ook nog betaald voor krijgen!
Ik erken helemaal niks, dat het in uw bovenkamer vastzit is uw probleem, val daar geen andere mensen mee lastig maar emigreer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter6678 schreef:Ik ben blij dat het probleem erkent wordt. Raar dat dit verwerpelijke artsengedrag geaccepteerd wordt en dat artsen hier ook nog betaald voor krijgen!
Wat word er erkent dan ?
Helemaal niets.

U hebt een probleem met alle artsen in Nederland, dat is u probleem,
vandaar denk eens naar over emigreren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@peter6678

als het niet bevalt en iedereen liegt en bedriegt toch,neem ik aan dat u nu geen zorg nodig heeft en niks gebruikt?
verkoop alles wat je hebt en pak de trein naar timboektoe...daar hebben ze het vast beter in de bush bush....
succes

daar heb je de flying doctors ...misschien helpen die u beter

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat wil je nu bereiken?dat iedereen zegt ,joh je hebt gelijk!
ik ben ook bedonderd?en niet zo'n beetje ook?
tja ik ben ook ineens toen ik in strijd ging met mijn behandeling opgesloten...
in een tehuis...

get a life,ga wat zinnigs met je leven doen,misschien wordt je dan ook wat realistischer en niet zo depressief...
kijk buiten schijnt zonnetje..vogeltjes fluiten en jij zit thuis te kniezen en te schelden op alles wat maar kan..........ga wat doen met je leven...

en neem nog een strip pillen misschien helpt het...

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door thesaint »

Peter6678 schreef:Het heeft geen zin om te blijven ontkennen dat artsen liegen, bedriegen en frauderen bij medische missers en fouten en dat ze daar geen fatsoenlijke oplossing voor geven, zelfs geen herstelbehandeling. De media en internet hebben dit al ruimschoots aangetoond. Een normaal bedrijf was allang failliet gegaan met zulke slechte reclame. Een fatsoenlijk bedrijf zorgt voor oplossingen bij conflicten. We willen geen corrupte Klachtencommissies en geen geknoei met cijfers, geen liegen en bedriegen. Het is bekend dat artsen structureel liegen en bedriegen om elkaar te beschermen ten koste van de patiënt en dit al vele jaren...bah.
Peter6678,

Er zijn inderdaad gevallen bekend waarin dit is gebeurd. En dat is verschrikkelijk voor nabestaanden en slachtoffers van dergelijke misstanden.

Het is in sommige gevallen ook beleid. Artsen trachten mensen weer beter te maken. Maar zij bepalen niet het beleid van een ziekenhuis of falen bij een ingreep. Bovendien wordt het dan een verzekeringskwestie. Er wordt dan gekeken naar de financiële schades .

Waarmee ik het overigens niet wens goed te praten.
En natuurlijk zijn niet alle artsen zo. Er zijn ook goede artsen die wel integer zijn.

Het moraal in Nederland verslechterd en dit werkt door op de werkvloer.
Dit is een maatschappelijk probleem. Vooral sectoren bij de overheid en semi overheid is het finaal mis gegaan. En natuurlijk ook in het bedrijfsleven.
Het lijkt wel of mensen geen gevoel meer hebben. Lokale gemeenten, banken , zorginstellingen, energiemaatschappijen. Lees de forums.

Er zijn inmiddels landen waar het beter gaat. Dus emigreren is inderdaad zo slecht nog niet. Nederland is een beetje een sloppenwijk aan het worden.
Mensen die in een sloppenwijk wonen hebben dat vaak niet tijdig in de gaten. Het gaat geleidelijk aan. En dan ineens kunnen ze niet meer terug.

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Als het beleid zou zijn dat artsen mogen liegen, bedriegen, bedreigen en frauderen bij medische missers en fouten dat wordt het tijd dat dit verandert, we leven in 2012. Artsen en hun verzekeringsmaatschappijen ergens in de middeleeuwen. Artsen beloven al jaren verbetering en betere zorg maar ik zie er niets van terug. Er gaat ontzettend veel geld naar de artsen voor een nog steeds slechte zorg. Dus draai de geldkraan naar de artsen nog meer dicht misschien krijgen we dan betere en eerlijkere zorg, met minder foute diagnoses en onnodige operaties.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

denk dat het alleen maar erger wordt..de burger roept het al jaren,maar den haag is blind..

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door thesaint »

Peter6678 schreef:Als het beleid zou zijn dat artsen mogen liegen, bedriegen, bedreigen en frauderen bij medische missers en fouten dat wordt het tijd dat dit verandert, we leven in 2012. Artsen en hun verzekeringsmaatschappijen ergens in de middeleeuwen. Artsen beloven al jaren verbetering en betere zorg maar ik zie er niets van terug. Er gaat ontzettend veel geld naar de artsen voor een nog steeds slechte zorg. Dus draai de geldkraan naar de artsen nog meer dicht misschien krijgen we dan betere en eerlijkere zorg, met minder foute diagnoses en onnodige operaties.
Formeel is het geen liegen en bedriegen. Juridische afdelingen maken hun voorwaarden zodanig dat het in veel gevallen in hun voordeel afloopt.
Ziekenhuizen willen dit ook. Hier zitten namelijk ook managers die hun salaris en auto willen rijden. Dat het ten koste gaan van.....

Moraal is weg.
Overheid, banken, verzekeraars, energiemaatschappijen. Ga er maar aanstaan.
De grote organisaties hebben hun mensen in dienst en als het echt verkeerd dreigt te gaan worden ze staande gehouden door de overheid.
De "gewone"burger kan hier niet tegen op. De grote bedrijven hebben topadvocaten gebruiken vertragingstechnieken en ontkennen( in jouw ogen liegen en terecht).

Dat dit ten koste gaat van bijv. zorg, energielevering, verzekering huis(opstal), financiering huis(bank) dat interesseert hun geen bal. Ze worden toch in stand gehouden. Zo blijft wanbeleid gehandhaafd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@thesaint

idd!!! je hebt het bij het juiste eind,de graaiers van ons land,die met 1 dikke auto en een villa geen genoegen nemen,maar steeds meer willen..
raar toch dat daar nog steeds niks aan gedaan wordt....wij roepen en den haag denkt..mzzl....die zijn net zo erg

Gesloten