LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leo The Emperor schreef:ik zou bijna zeggen dat meningen hierover gekoppeld zijn aan de sexe.
Maar nee ,dat is natuurlijk te gek voor woorden.
Whahahahaha, maakt een vrouw zich mischien meer zorgen om
hele hoge uitgaven dan een man.
Er zijn ook mannen die het niet intereseert maar owee als een acceptgiro op de mat valt......en dan is het van oh ja....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe kan er nou bezuinigd worden als alles wordt gecompenseerd?

popie trebelski

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door popie trebelski »

Bericht verwijderd i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

hahaha nou heeft het weer met sexe te maken, niet te filmen Leo
Het viel me gewoon op dat de meeste vrouwen de petitie steunen en dat de mannen (waaronder ik) wat meer afwachtender zijn. Maar zoals gezegd dat is waarschijnlijk te gek voor woorden.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 06 mei 2012 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

Leo The Emperor schreef:
hahaha nou heeft het weer met sexe te maken, niet te filmen Leo
Het viel me gewoon op dat de meeste vrouwen de petitie steunen en dat de mannen (waaronder ik) wat meer afwachtender zijn. Maar zoals gezegd dat is waarschijnlijk te gek voor woorden.

Dat klopt niet Leo, ook mannen tekenen de petitie, heb de link namelijk niet alleen aan vrouwen doorgestuurd :mrgreen:

snap trouwens jouw punt niet zo, wat kan jou het schelen of iemand wel of niet wilt tekenen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gebruik dat spul wat je in die bovenkamer hebt gekregen eens.
Wat bedoel je precies?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

snap trouwens jouw punt niet zo, wat kan jou het schelen of iemand wel of niet wilt tekenen?
Ciske, van mij mag iedereen die dat wil de petitie tekenen. Ik hou niemand tegen.

Maar net zoals jij aangeeft waarom je vindt dat het nu nodig is om de petitie te tekenen, mag ik op dit forum aangeven waarom ik vind dat we nog even zouden moeten wachten.

Uiteindelijke doel op dit forum is dat er op basis van argumenten wordt gediscusieerd over (consumenten)zaken, en dat de deelnemers en anderen daar hun voordeel mee kunnen doen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niks prematuur. Hoe eerder ze daar in Den Haag doorhebben dat het volk het niet meer pikt hoe beter.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En wat is jullie alternatief om de uit de klauwen gierende zorgkosten een beetje in te dammen? Niemand vind het uiteraard leuk om ergens meer voor te gaan betalen, maar zolang de kosten blijven stijgen ontkom je er niet aan. En als het geen hoger eigen risico is, dan is het gewoon een hogere premie, of hogere belasting.

Ik zou de petitie willen tekenen als er tegelijkertijd een zinnig plan bij zit om de kosten voor de zorg in de hand te houden of zelfs te verlagen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door sephora30 »

Gaat er niet om of we het leuk of niet leuk vinden, ik kan het van mijn uitkering gewoon niet betalen. Tenzij ze de uitkering een honderdje of 2 per maand omhoog gooien.

Het is dus geen kwestie van niet willen maar van niet kunnen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door riddert »

sephora30 schreef:Gaat er niet om of we het leuk of niet leuk vinden, ik kan het van mijn uitkering gewoon niet betalen. Tenzij ze de uitkering een honderdje of 2 per maand omhoog gooien.

Het is dus geen kwestie van niet willen maar van niet kunnen.
Even ter verduidelijking: een verhoging van het eigen risico naar €400,- betekend een kostenstijging van €15,- per maand.

Waarom moeten de uitkeringen dan met een honderdje of 2 verhoogd worden?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door sephora30 »

Omdat we dat gemiddeld tekort komen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door riddert »

sephora30 schreef:Omdat we dat gemiddeld tekort komen.
Tja, ik denk dat iedereen wel een honderdje of 2 per maand extra kan gebruiken. Maar dat heeft niets met het topic te maken.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Renske99 »

Weten jullie wat mij nou mateloos stoort??

Dat we weer mogen kromliggen voor de fouten van den haag, verkeerd bezuinigen doen ze, dat roep ik al jaren.

Tis sneu, maar ik zou zeggen, stop eerst met geld in oorlogen en wapens te stoppen, stop (tijdelijk) de ontwikkelings hulp, daar gaat pas geld in om.

Nee hoor ons loon is al jaren bevroren (geloof van al 5 of 6 jaar ja) dus geen salarisverhogingen in die tijd voor ons.
Wat we wel kregen waren duurdere boodschappen, duurder electrisch en gas, steeds duurder wordende ziektekosten.
Ik kon de week nog steeds rondbreien met 50 euri voor 4 personen, vooral geen gekke dingen doen, niet shoppen voor hebbedingetjes of kleren, geen dagjes uit laat staan dat we op vakantie kunnen (ja en dan klaagt iemand dat die al 3 jaar niet op vakantie is geweest, ik/wij zijn al 15 jaar niet op vakantie geweest).
Vakantiegeld is idd al op voor het binnen is, achterstallige rekeningen mee betalen en foetsie, hopen dat we het financieel kunnen bolwerken tot volgend jaar.

De laatste weken zie ik het werkelijk niet meer zitten, 30 euro met 4 pers. om te eten, ja hoor dat kan makkelijk.
Wat zie ik uit naar het einde van de maand, eindelijk vakantie geld, achterstallige rekeningen betalen en ons zelf eens "belonen" met misschien wel een week lekker eten joepieieie.

Waar kan ik nu nog op bezuinigen, ik zou het niet weten, er is geen abonnement aan tijdschriften of kranten, geen lidmaatschap voor clubjes of sportvereniging, alles waar we op konden bezuinigen is allang de deur uit.

Nu nog maar even wat eigen risico erbij, tis dat ik niet depressief ben, maar anders maakte ik mezelf van kant :mrgreen:
Dat is dan in elk geval al 1 vreter minder op de kost.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riddert schreef:
Even ter verduidelijking: een verhoging van het eigen risico naar €400,- betekend een kostenstijging van €15,- per maand.

Waarom moeten de uitkeringen dan met een honderdje of 2 verhoogd worden?
Ach wat is nu 15 euro he Riddert, voor jou mischien totaal niets, voor een ander mischien heel veel + zal de zorgverzekering ook wel duurder worden en en en en.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

En wat is jullie alternatief om de uit de klauwen gierende zorgkosten een beetje in te dammen
Wat dacht je van inkomens afhankelijk te maken, de rijken een stukje meer te laten betalen, en niet altijd de lage of net boven de minima te pakken?

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Renske99 »

Chocomelk schreef:
riddert schreef:
Even ter verduidelijking: een verhoging van het eigen risico naar €400,- betekend een kostenstijging van €15,- per maand.

Waarom moeten de uitkeringen dan met een honderdje of 2 verhoogd worden?
Ach wat is nu 15 euro he Riddert, voor jou mischien totaal niets, voor een ander mischien heel veel + zal de zorgverzekering ook wel duurder worden en en en en.

Even snel rekenen hoor, 120 euri min 15 = 105 euri : 4 = 26,25 om per week van te eten.
Doe dat nou nog eens gedeeld door 7 = 3,75 dat hou je dan per dag over om met 4 personen van te eten.

Dan heb ik het nog niet eens over de btw verhogingen die eraan komen, de dagelijkse boodschappen worden dan al weer duurder het is maar 2% zeg jij dan, maar het is echt op al je eten he?
De zorgverzekering is per januari voor ons ook al leuk duurder geworden, en dat was natuurlijk weer niet het enige.
Je denkt toch niet serieus dat ik het zo breed heb dat ik naar een dokter kan als ik ziek ben he?
Straks ook nog 9 euro per medicijn dokken, echt ik vind het aan alle kanten de pan uitrijzen.

Ja lekker klagen, heerlijk met een rommelende maag omdat we weer eens enkel een broodje te eten hadden

Riddert ik hoop dat je eens gaat denken aan mensen die minder te besteden hebben dan jou.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Die 9 euro voor een recept is alweer van de baan gelukkig Renske.

Renske sommige mensen hebben werkelijk geen idee hoeveel armoede
er in Nederland is en geen idee hebben wat 15 euro voor een gezin kan doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door snepke »

Ze duwen het toch door .
En wij zitten hier te mopperen en te schelden,ze moeten zus ,ze moeten zo.
Dat helpt echt niet.
En in 2013 lopen we allemaal weer mee te schelden en te doen,maar we betalen het wel weer.
Zo gaat het altijd en het zal zo wel blijven ook.

Ik ben er ook niet blij mee,niemand denk ik,maar we betalen toch wel.
Is het niet zus ,dan wel zo.
En Jan met de pet wordt weer het hardste gepakt.
Ze halen het met een schop binnen(onze centen) en met een kruiwagen rijden ze het de grens over

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:Ze duwen het toch door .
En wij zitten hier te mopperen en te schelden,ze moeten zus ,ze moeten zo.
Dat helpt echt niet.
En in 2013 lopen we allemaal weer mee te schelden en te doen,maar we betalen het wel weer.
Zo gaat het altijd en het zal zo wel blijven ook.

Ik ben er ook niet blij mee,niemand denk ik,maar we betalen toch wel.
Is het niet zus ,dan wel zo.
En Jan met de pet wordt weer het hardste gepakt.
Ze halen het met een schop binnen(onze centen) en met een kruiwagen rijden ze het de grens over
We kunnen allemaal onze handtekening geven maar inderdaad als ze
daar iets willen doen ze het toch wel maar om helemaal niet van ons
te laten horen is ook niet oke.
Nederland zou massaal in beweging moeten komen en gaan staken maar
helaas doen de Nederlanders dat niet........
- helpt toch niet
- geen tijd
- geen zin
- wat maakt het nu uit of ik er wel of niet ben

En inderdaad word het geld met bakken weer over de grens gebracht wat
hier binnen gebracht word. :(

Gesloten