LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door bprosman »

moet je kijken als de hypotheek aftrek afgeschaft zou worden,dan gilt 75% van nederland?dat mag wel?
Dat zullen ze echt wel in fasen afbouwen, in principe is de afbouw al gestart (aftrek 2e woning).
Bovendien (maar is offtopic) is dit misschien niet eens zo slecht.. dan komen de huizen weer in de normale prijsklassen. Binnen Europa zijn wij zo'n beetje het enige land waar hypotheek aftrek (nog) bestaat terwijl er in andere landen ook huizen ge- en verkocht worden.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Renske99 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
@riddert..

Het is helemaal niet de bedoeling hier dat je kan rekenen. Je moet mensen gewoon zielig vinden en verder nergens naar kijken.. Vooral roepen dat Den Haag zo slecht is en verder niets narekenen.. Je zou eens gelijk kunnen hebben :wink:
Sorry Angel maar waar slaat die reactie op ?
Zelf geen probleem met eventueel 400 euro eigen bijdrage betalen ?
@Angel

Nee hoor je hoeft me helemaal niet zielig te vinden, ben ik ook niet, maar opmerkingen als die van jou vind ik wel een beetje zielig.
Jullie zijn waarschijnlijk 2 verdieners nee idd die merken 400 euri veel minder als een gezin met 1 inkomen.

Tel daar dan nog eens bij op dat je inkomen elk jaar omhoog gaat omdat jou salaris niet al jaren bevroren is, nee dan heb je echt geen klagen hoor.
Maar ondanks dat je (veel) geld heb, raad ik je aan om eens per dag voor 3,75 je eten en drinken te halen, bestaat je gezin uit minder dan 4 pers. dan deel je het bedrag, dan zul je zien dat het echt niet meevalt, maar door creatief te zijn met die paar centen zul je zien dat je het toch ook gaat redden, al is het moeilijker.
bprosman schreef:
chronisch of langdurig zieken
Chronisch zieken krijgen nu al een tegemoetkoming.
Ach chronisch zieken, daar vallen wij ook net niet onder, dat manlief al jaren dure medicatie nodig heeft die niet geheel gedekt worden door het ziekenfonds dat begrijp ik nog enigszins, maar zoals gezegt als dat ene medicijn 1500 euri per pipet kost en dat je daar maar een week of 3 mee doet, dan snap je ook dat je er met 1500 per maand nog niet bent, het lullige is dat je er niet zelf om vraagt en toch flink in de buidel moet tasten.
Als dat nou het enige medicijn was wat hier in huis nodig is, nou allah, maar hier staat een kast vol, want zonder bepaalde medicijnen is er geen leven voor hem.

Maar goed, het zonnetje schijnt, tis prachtig weer, wat wil je nog meer.
Even het verstand op nul, want ik vind dit toch een heel deprimerend onderwerp

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@ bprosman,

inderdaad laten we eerst maar even zien wat er nou echt gebeurt en als dit al gebeurt hoe dat dan geregeld wordt.

Verder, inderdaad krijgen chronisch zieken al een tegenmoetkoming, mijn punt was dus dat we die dus moeten houden. Verder is het natuurlijk wel zo dat niet alle chronisch zieken dit krijgen en dat er geen rekening gehouden wordt met langdurig zieken. (dat is anders dan chronisch, als je bijvoorbeeld kanker hebt en je moet 3 jaar behandeld worden ben je technisch niet chronisch ziek, maar langdurig)

Isabel

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Renske99 »

De hypotheek rente.............
tja 2de woning, wil niet lullig doen hoor, maar diegene hebben dus een dusdanig inkomen en heel eerlijk ja pak die dan ook eerst maar.

Dat heeft uiteraard niets met de ziektekosten te maken, en zoals isabel ook zegt dat er bezuinigt moet worden dan begrijpen veel mensen ook wel, maar het is wel heel zuur dat wij burgers zo krom moeten liggen en de overheid doodleuk doorgaat met ontwikkelingshulp en geld in oorlogen te pompen.
Ik roep al jaren, laat ze daarmee stoppen en eerst hier de boel op de rit, maja dat schijnen ze zelf niet te kunnen bedenken.

Nog erger vind ik idd, dat er vorig jaar (of 2 jaar terug) al geklaag was dat de schatkist zo leeg was.
Er wordt een actie voor een rampgebied gestart, nederlandse burgers halen weet ik niet hoeveel met elkaar op, mooi gebaar, maar wat doet de beheerder van de staatskas?
Ja die verdubbeld dat bedrag nog eens, het ging niet om een paar euro hoor, het ging om enkele miljoenen, kijk dan wil ik wel uit mijn vel springen, want zelfs dan houden ze de hand niet op de knip.

Tja en nu zitten we er met zijn allen mee.
Bedankt den haag.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Renske99 »

Langdurig ziek kan ook 20 jaar duren (in ons geval) nooit kans op verbetering, chronisch wordt het nooit, je blijft langdurig ziek en valt daardoor buiten vele regelingen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sorry Angel maar waar slaat die reactie op ?
Zelf geen probleem met eventueel 400 euro eigen bijdrage betalen ?
Het is zoals het is, @chocomelk

Dat hebben we inmiddels gezien bij de discussie over de euro, de supermarktprijzen, de uitkering en nog vele van deze discussie's.. Er worden allerlei oneigenlijke argumenten gebruikt, die bij narekening echt kul blijken te zijn.. Echter op dat moment wordt meteen het 'we zijn zielig' argument erin gegooid en heeft of de andere kant geen zin om te rekenen of zijn ineens die sommetjes niet meer zo belangrijk want ach, 'we hebben het al zo moeilijk'..

Ook hier werd weer de btw-verhoging oneigenlijk gebruikt... net als de uitkeringsverhoging van 200 euro om een verhoging van 15 euro op te vangen..

Zit ik te wachten op die verhoging van eigen risico van 400 euro ? Nee niet echt ! Dit is een behoorlijke kostenpost..

Ik besef echter ook heel goed dat het geld ergens vandaan moet komen.. De vorige regering had bedacht dat dit van het speciaal onderwijs ( o.a. ) moet komen en zo nog een paar posten.. Iets dat nu weer van de baan is.. Dat vond ik een heel slecht plan.. Nu verschuift het dus van de ene naar de andere post en klaagt de volgende groep weer.. Uiteindelijk is het het beste als het door ALLE nederlanders gedragen wordt.. Dat maakt de last het minst zwaar per persoon. Voor de mensen die het echt niet kunnen dragen, moet er compensatie komen ( maar daar zijn ze dus al mee bezig ).. voor de rest zal het behoorlijk slikken zijn, maar het is niet anders..
Jullie zijn waarschijnlijk 2 verdieners nee idd die merken 400 euri veel minder als een gezin met 1 inkomen.
Kijk dit is weer zo'n opmerking die altijd naar boven komt als het hier om gaat.. Nee wij zijn geen 2-verdieners.. maar wellicht kijk ik wat realistischer naar de cijfers dan een ander.. dit valt dus bij mij onder de noemer: 'kijk mij eens zielig zijn '..
Maar ondanks dat je (veel) geld heb
Nog weer zo'n aanname.. Wat een onzin.. Maar ja, jullie zijn zielig toch ?
Al die anderen verdienen zo ontzettend veel.. die moeten maar gekort worden.. Kijk eerst eens naar jezelf.. Dat doe ik ook..

Dus nogmaals, ben ik blij met die verhoging eigen risico en verhoging hoge tarief BTW ? Nee allerminst.. Maar ik besef wel dat we dit met z'n allen moeten dragen en liefst evenredig.. Mits daar compensatie voor de zwaksten tegenover staat ( die het NIET kunnen dragen ).. Maar ik vermoed ( aanname ) dat we die mensen hier niet horen.. Die hebben wel wat anders te doen dan klagen op een forum.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door vroem »

als 2-verdieners en zelfstandigen moeten wij over 2012 al ik meen een 2000,- extra fiscaal aandeel zorg betalen vanwege een andere berekeningsmethode.

Overigens kan wat mij betreft dat eigen risico wel opgeheven, want het eigenlijk doel wat men ermee had werd/wordt niet bereikt, en zal ook niet bereikt worden omdat de theorie en praktijk niet met elkaar in de pas lopen. Is per saldo gewoon een verkapte belastingheffing die door de bank genomen juist de verkeerde mensen treft. Stop het dan gewoon in premie...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

niet alle chronisch zieken krijgen compensatie...waar halen jullie dat vandaan????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:niet alle chronisch zieken krijgen compensatie...waar halen jullie dat vandaan????
Onbegrijpelijk zeg dat mensen daar gewoon vanuit gaan
dat alle chronische zieken een compensatie krijgen, dat is helemaal niet zo !

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet alle wel veel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Niet alle wel veel.
Klopt, maar er zijn er helaas maar al te veel die net
langs die pot piesen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Jolijn »

Die zitten, als ze het eigen risico niet in termijnen mogen betalen, soms in het eerste kwartaal al aan €400.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Die zitten, als ze het eigen risico niet in termijnen mogen betalen, soms in het eerste kwartaal al aan €400.
Ik zat in februari dit jaar al aan mijn eigen riscio van 220 euro. :(

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik half jan ergens...

en veel krijgen dus geen compensatie,snap niet waar mensen dat vandaan halen,die horen iets op tv..
maar kunnen beter eens even kijken op de sites die erover gaan ,aan welk eisen je moet voldoen,welke medicatie je moet gebruiken etc...

de tegemoetkoming waar den haag het over heeft is nu,56 euro per jaar..nou nou...ja je krijgt het maar ,tuurlijk,maar tegemoetkoming groot woord..en honderdduizende zitten er naast...(dat willen ze dan opschroeven naar iets van ?82 eur0....

zou daar eens op googlen,misschien dat er dan minder geoordeeld wordt...

en je hebt de wtgc ,maar dat is wat anders,
dat heeft niks met de eigen bijdrage te maken...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door bprosman »

Is de WCTG geen tegemoetkoming dan ?

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door riddert »

wtcg = wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten.....

Het afgelopen jaar goed voor een donatie van ruim 350 euro, ik hoef er weinig voor te doen, alleen de juiste medicatie te gebruiken. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist idd de juiste medicatie.....
en er zijn heel veel mensen die nou net niet het medicijn gebruiken wat op die lijst staat en de lijst wordt elk jaar korter en korter...

gebruik je steunkousen krijg je 300 euro????????????
een kennis van me lacht zich rot..nou zegt ze ik pak het wel aan hoor...hoe krom kan het zijn...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:juist idd de juiste medicatie.....
en er zijn heel veel mensen die nou net niet het medicijn gebruiken wat op die lijst staat en de lijst wordt elk jaar korter en korter...

gebruik je steunkousen krijg je 300 euro????????????
een kennis van me lacht zich rot..nou zegt ze ik pak het wel aan hoor...hoe krom kan het zijn...
Ken iemand die moest 6x naar de fysio omdat die geopereerd was aan zijn enkel en die kreeg wel mooi 350 eurootjes gestort omdat hij naar de fysio had gemoeten.

Heel veel medicatie staat niet op de lijst waarmee je een tegenmoetkoming krijgt.

Erik Groen
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jun 2005 15:55

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door Erik Groen »

Volgens de miljoenennota geeft de overheid dit jaar 63,5 miljoen uit aan zorg.
Ik zat er maar een factor duizend naast. Was het maar 63,5 miljoen, dan hoeven we dit forum niet vol te zeuren...

Feit is dat de overheid van de patiënt een mondige consument heeft gemaakt en aanvankelijk verbaast incasseerde dat die dan ook consumeert. De zorg als een supermarkt, met één verschil: u hoeft niet langs de kassa. Die fout gaat nu gecorrigeerd worden.

Met vriendelijke groet,
Erik Groen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Teken de petitie tegen de verhoging van het eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@angel op de vorige blz heb ik wat geschreven...

denk dat jij niet helemaal in de tijd van nu leeft,heb je geen oud omaatje?die niet rond kan komen?nee denk het niet...

of mensen om je heen?wel nou dan ben een harde tante...en ik hoop voor je,dat het je zo goed zal gaan als nu,want geloof me...het tij kan heeeeen snel keren...is niet rot bedoeld maar wel de werkelijkheid,maar dan moet je ook niet klagen,
en daar zou ik wel eens gelijk in kunnen hebben :wink:

Gesloten