LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitstrijkje in ziekenhuis niet vergoed

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Tine1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017 20:33

Uitstrijkje in ziekenhuis niet vergoed

Ongelezen bericht door Tine1967 »

Dit jaar kreeg ik een oproep voor een uitstrijkje. Ik ben hiervoor naar de huisarts gegaan. Maar het lukte de huisarts niet en hij stuurde mij door naar de gynaecoloog. Deze heeft het uitstrijkje wel kunnen maken. Maar nu blijkt dat dit valt onder een consult en dat dit dus onder het eigen risico valt van de zorgverzekering. Dit betekent dus dat ik voor het meedoen aan het bevolkingsonderzoek zo'n 160 euro moet betalen!! :roll: alleen maar omdat het bij de huisarts niet lukte.. Dus de overheid betaalt wel het onderzoek als de huisarts het doet en niet als je dit door de gynaecoloog laat doen!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Uitstrijkje in ziekenhuis niet vergoed

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat is juist. Maar realiseer je wel dat dit een investering in je eigen gezondheid is en niet iets is voor alleen de statistieken.
Overigens is dit bevolkingsonderzoek geheel vrijwillig. Zie verder ook de polisvoorwaarden van je verzekering.

Tot slot, een uitstrijkje is zoiets simpels, als dat niet lukt is er zeker een medische (of psychologische) reden voor.

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Uitstrijkje in ziekenhuis niet vergoed

Ongelezen bericht door simonswald »

Wat zonde,ik doe het al jaren gratis voor de hele straat.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Uitstrijkje in ziekenhuis niet vergoed

Ongelezen bericht door Sira »

Wat zonde,ik doe het al jaren gratis voor de hele straat.
Bent u misschien ook diegene die voor € 10,- borstvergrotingen doet d.m.v. handoplegging? Niet goed, geld terug.

Gesloten