LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

eeliane


Geplaatst op 24 Sep 2007 16:52 door eeliane
Wat heeft de barndweer er in hemelsnaam mee te maken???
Het wordt hier hoe langer hoe gekker...
En dat verhaal van die illegalen staat er toich echt, stukkie terug jeroen...
wordt zo moe van het gezeur over de nederlandse gezondheidszorg, eigenlijk de klachten er over. Met z'n allen proberen we de kosten die inmiddels de pan uitrijzen op een gezonde manier een beetje in te tomen, en weet je de patient is de enige die niet mee werkt. 1 en 1 is 2 en de zorg wordt steeds duurder, bah en maar zeuren maar eens meehelpen om de gezondheidszorg wat schappelijker en betaalbaarder te maken, nee dat vooral niet doen want ze betalen toch premie dat zeggen de meesten en bellen voor de meest lullige dingen de huisarts.
Niet iedereen hoor maar soms 90 % van de dure huisratsenpost 's avonds wordt gebruikt door mensen die overdag geen tijd (willen) vrijmaken om naar de huisarts te gaan voor een neusverkoudheid etcetc
Kosten 5x zo hoog als overdag, moet JIJ/WIJ betalen...
Bekijk het allemaal eens van de andere kant, enorme kosten niet normaal meer, help daar dan eens bij door je vraag aan ze zorg een swat gestructureerder te maken. Kanpt iedereen van op en de zak met beschikbaar centen het meest.


Doe eens een slot op het medicijnkastje! :lol: :lol: :lol: :lol:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Ongelezen bericht door eeliane »

En dat helpt denk je...

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ook huisartsen maken fouten.
Ik heb vorig jaar een ongeluk met mn knie gehad.
was verhuisd had een nieuwe dokter, was er niet, vervanger.
Zei je moet gewoon tijdje rust houden.
Ik had duidelijk een soort KNAP gehoord, kon amper lopen.
5 weken later ging het helemaal niet meer en toch maar naar het ziekenhuis bij mn ouders( uur reizen, was daar toevallig) geweest en die zeiden meteen, er had verband om gemoeten.
Toen ben ik nog wekenlang elke week naar mijn oude fysiotherpeut in die woonplaats gegaan.
Ik ga eigenlijk nooit naar de dokter, maar wel stom dat er een fout gemaakt is als ik aangeef dat ik knap hoor.
Er was een kruisband goed verrekt.

Nu heb ik er nog steeds last van af en toe terwel t met verband over gegaan was.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ook huisartsen maken fouten
klopt. iedereen maakt fouten in zijn / haar werk. U en ik ook. Degeen die beweert geen fouten te maken, daar moet je hard wegrennen.
Fouten maken moet ook kunnen tot op zekere hoogte, mits iemand er van leert, en in ieder geval de moeite neemt het netjes op te lossen.

Een inschattingsfout in een diagnose zonder blijkbaar iemand gezien te hebben die er zelf ook niet meer op terugkomt noem ik overigens niet per se een fout. een instrument in het lichaam achterlaten is een fout, medicatie voorschrijven terwijl bekend is dat daar interactie met andere gebruikte medicatie optreedt, of iemand er allergisch voor is ook.

want uit uw verhaal lezende heeft u er zelf toch ook langer mee rondgelopen zonder verdere actie te nemen. Overigens kan rust houden bij gewrichtsproblemen heel goed als eerste optie naar boven komen. Verband erom is tenslotte om beweging en overbelasting te voorkomen, wanneer rust houden niet lukt.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Verdwenen bericht over huisarts-assisitente

Ongelezen bericht door eeliane »

Een bijkomend probleem is dat mensen ook niet weten wat 'rust houden' betekent. En soms willen ze dat ook helemaal niet, maak het vaak genoeg mee in de praktijk. Het is gewoon heel moeilijk om rust te houden. Doe je dat goed dan is verband soms echt niet nodig, wel lekker voor het stevigheidsgevoel en je er aan te herinneren dat je voorzichtig moet zijn met je knie.
Niet dat ik wil zeggen dat u geen verband had gemoeten hoor maar rust houden is een moeilijk begrip.

Gesloten