LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gerrit Louter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2018 11:56

vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Ongelezen bericht door Gerrit Louter »

Mijn dochter verblijft momenteel bij haar moeder (mijn Ex) in Duitsland die terminaal is, mijn dochter draagt haar hele leven al gehoorapparaten , nu zijn ze stuk gegaan , en kan ze pas nieuwe krijgen volgens Menzis als ze eerst via een verwijzing van de huisarts naar een afspraak in het ziekenhuis bij een KNO arts is geweest . m.a.w ze moet haar terminale moeder in Duitsland alleen laten , een paar honderd kilometer met de auto naar Nederland naar haar huisarts rijden , dan via een KNO arts om dit te kunnen regelen....lijkt mij zeer omslachtig en onnodige bureaucratie van Menzis... ? voorlopig zit ze dus zonder haar noodzakelijke hoortoestellen ..Menzis is op de hoogte van de situatie maar blijft vasthouden aan deze eisen...wat te doen...?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Ongelezen bericht door rvjapio »

Daar in de buurt een gehoorwinkel binnen lopen. Uit eigen ervaring: gehoorapparaten gaan niet opeens stuk. En zo wel, dan is dat vaak gemakkelijk te verhelpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is waar dat bij ernstig gehoorverlies je nu eerst langs de KNO arts moet , op verwijzing vd audicien of de huisarts.
Ook ik moest dat deze keer. Was ook nieuw voor mij , toen ik nieuwe hoortoestellen nodig had.

Als alternatief kan uw dochter nu daar in Duitsland naar een zaak gaan en dan later proberen dit te declareren bij haar zorgverzekeraar of bij de belasting aangifte misschien opvoeren?

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Ongelezen bericht door Menzis »

Hi Gerrit,

Ik lees hier net jouw bericht. Wat een moeilijke tijd voor je ex-partner en voor je dochter, maar wat fijn dat ze in deze tijd samen kunnen zijn. Ik wil graag het dossier van je dochter eens bekijken en onder de aandacht brengen bij ons klachtenmanagement. Is het mogelijk dat jij of dat je dochter ons een e-mail stuurt met haar verzekerdennummer, geboortedatum en telefoonnummer plus een verwijzing naar dit bericht? Dit kan gemaild worden naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
Jeannette
Menzis

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: vergoeding gehoorapparaat door zorgverzekeraar.

Ongelezen bericht door artilux »

Nou, mooier kan je het niet krijgen,toch?

Gesloten