LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ niet in te loggen met een DigiD

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hanniethuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 12:52

VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door hanniethuis »

Sinds een maand is het niet mogelijk in mijn vgz te komen met je digid. Je wordt verwezen naar de app. Maar wanneer je die download kun je niet registreren omdat je een foutmelding krijgt.
Alles moet digitaal, maar je moet weer alles kopiëren en per post opsturen(waar zitten de postkantoren wanneer je die nodig hebt).
Probleem is bij de VGZ bekend, maar er verbeterd niets.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hanniethuis schreef:
27 okt 2018 16:55
waar zitten de postkantoren wanneer je die nodig hebt.
Zo'n beetje elk winkelcentrum en vele supermarkten hebben een postagentschap. Geen idee hoe lang u niet meer buiten bent geweest, maar postkantoren bestaan al jaren niet meer.
Zo moeilijk is het toch niet om even een declaratie te printen en deze op de post te doen? Dat is zelfs jarenlang heel gebruikelijk geweest.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik heb geen problemen om in te loggen met mijn Digid bij VGZ. Ik wordt ook niet doorverwezen naar de app. Postkantoren zitten bij veel supermarkten, Primera, Bruna, verschillende bouwmarkten hebben een postagentschap.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door scontra »

Geen probleem met het inloggen via Digid bij VGZ en geen verwijzing naar een app.
Er kan natuurlijk geen postkantoor worden opengehouden als u daar normaal geen gebruik van maakt, maar als de nood aan de man blijkt te zijn, dan moet alles en iedereen op stel en sprong voor u klaar staan.
Maar u moet bij een servicepunt van Postnl zijn en die zijn er genoeg te vinden.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Boven "DigID Gebruikersnaam" staat een optie "Inlogmethode" of u wel of niet met de app wilt inloggen. Kies daar voor de optie "Gebruikersnaam + wachtwoord"
Werkt dat dan niet?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door renewouters »

hanniethuis schreef:
27 okt 2018 16:55
(waar zitten de postkantoren wanneer je die nodig hebt).
Er zijn tegenwoordig meer postagentschappen dan dat we in het verleden postkantoren hadden. Maar als je wilt geloven dat het vroeger allemaal beter was, prima hoor. Het is alleen niet de werkelijkheid.

MASAVE
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2011 20:54

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door MASAVE »

Ook ik heb me er boos over gemaakt. Ik moet een tandartsnota indienen, maar op de website staat nergens 'contact', een e-mailadres als je een vraag hebt, of een telefoonnummer. Ik heb geen app en ik wil hem ook niet! Maar de andere mogelijkheid werkt nog steeds niet!
Waarom doet VGZ er niet eens wat aan...

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

MASAVE schreef:
31 okt 2018 17:32
Ook ik heb me er boos over gemaakt. Ik moet een tandartsnota indienen, maar op de website staat nergens 'contact', een e-mailadres als je een vraag hebt, of een telefoonnummer. Ik heb geen app en ik wil hem ook niet! Maar de andere mogelijkheid werkt nog steeds niet!
Waarom doet VGZ er niet eens wat aan...
https://www.vgz.nl/declareren
https://www.vgz.nl/klantenservice/v2?icmp=mi-5-0

En nee heb geen mobiel maar een gewone laptop :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door sjohie »

Zoals al gezegd, bij DigiD kan je kiezen voor diverse inlogmethodes, waar je "ik wil inloggen met de DigiD app" aan hebt gevinkt, kan je erboven kiezen voor "Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord", en klaar ben je.

Harry-2.0
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2017 11:35

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Harry-2.0 »

Het registreren probleem specifieker het scherm 'akkoord met de voorwaarden, vink geplaatst. Volgende scherm, DigiD, doorgaan en dan zie ik het vinkje verdwijnen
Techneuten doe daar iets mee!
Je voordeel bijvoorbeeld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door scontra »

Harry-2.0 schreef:
27 mar 2020 14:06
Het registreren probleem specifieker het scherm 'akkoord met de voorwaarden, vink geplaatst. Volgende scherm, DigiD, doorgaan en dan zie ik het vinkje verdwijnen
Techneuten doe daar iets mee!
Je voordeel bijvoorbeeld.
Hallo @harry-2.0,

Dit topic is van 2018 !!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt inloggen bij uw https://digid.nl/inloggen
Daarna wijzigen dat u altijd een sms krijgt.
vanaf dan kunt u gewoon inloggen op uw pc via DigiD en uw 6 cijferige sms code

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jantje7 schreef:
27 mar 2020 14:19
U kunt inloggen bij uw https://digid.nl/inloggen
Daarna wijzigen dat u altijd een sms krijgt.
vanaf dan kunt u gewoon inloggen op uw pc via DigiD en uw 6 cijferige sms code
Daar staat niet hoe je dat "Altijd een SMS krijgen" ongedaan kunt maken.
Volgens mij is het onomkeerbaar.

Toch wel vervelend omdat DigiD hier zelf meldt:

Valse sms-berichten van DigiD in omloop

Er zijn valse sms-berichten van DigiD in omloop. U wordt gevraagd een bedrag over te maken. Klik niet op de link in het bericht. DigiD stuurt u nooit een sms met een link. Heeft u een valse sms ontvangen? Meld dit dan door een e-mail met schermafdruk door te sturen naar [email protected]. Meer informatie wat te doen in geval van een valse sms ga naar https://www.digid.nl/voorkom-misbruik


Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Er zijn valse sms-berichten van DigiD in omloop. U wordt gevraagd een bedrag over te maken. “

Maar men begrijpt toch wel dat met een bevestigings-sms om in te loggen met je DigiD er niet gevraagd wordt om geld over te maken?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het klopt precies. Digid stuurt nooit een link om op te klikken. Alleen een activatiecode.
Digid vraagt ook nooit om geld over te maken.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Maar als ik dan toch maar liever geen SMS meer wil van DigiD, gewoon om zelf zeker te zijn, hoe moet dat dan?

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet u de app gebruiken. Of uw verstand. Digid zend geen verzoek tot betaling, of een link, alleen een cijfercode. Is toch niet zo moeilijk te onthouden.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Lowieze »

Geip Suusje schreef:
29 mar 2020 13:18
Maar als ik dan toch maar liever geen SMS meer wil van DigiD, gewoon om zelf zeker te zijn, hoe moet dat dan?
Waarom zou u daar vanaf willen, die sms is een extra beveiliging.
Als u een mail krijgt met een link, gaat u daar toch ook niet klakkeloos op klikken?
Dan denkt u toch ook na bij wat u doet?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
29 mar 2020 13:22
Dan moet u de app gebruiken. Of uw verstand. Digid zend geen verzoek tot betaling, of een link, alleen een cijfercode. Is toch niet zo moeilijk te onthouden.
Nee Lady, ik kan het wel, maar ik wil geen app gebruiken, dus zonder telefoon. Ik wil inloggen met wachtwoord.
En als ik dan overgehaald wordt om dan toch die SMS maar eens te proberen, dan wil ik dat ook weer ongedaan kunnen maken.
En DAT is wel moeilijk. Dus kom maar op 'slimmerd'.

Het gaat niet om niet kunnen, maar om niet kunnen vertrouwen.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ niet in te loggen met een DigiD

Ongelezen bericht door Lowieze »

Geip Suusje schreef:
29 mar 2020 13:29
Lady1234 schreef:
29 mar 2020 13:22
Dan moet u de app gebruiken. Of uw verstand. Digid zend geen verzoek tot betaling, of een link, alleen een cijfercode. Is toch niet zo moeilijk te onthouden.
Nee Lady, ik kan het wel, maar ik wil geen app gebruiken, dus zonder telefoon. Ik wil inloggen met wachtwoord.
En als ik dan overgehaald wordt om dan toch die SMS maar eens te proberen, dan wil ik dat ook weer ongedaan kunnen maken.
En DAT is wel moeilijk. Dus kom maar op 'slimmerd'.

Het gaat niet om niet kunnen, maar om niet kunnen vertrouwen.
U wilt het wel proberen, en waarom zou dat niet bevallen?

Gesloten