LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt. Er werd altijd achter je vodden gezeten om de administratie in orde te krijgen, zodat er gedeclareerd kan worden.
Een DBC kan alleen worden gedeclareerd als alle onderzoeken, operaties,..... zijn voltooid, inclusief het bijbehorende papierwerk.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Costnix schreef:
07 jun 2019 20:42
Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt. Er werd altijd achter je vodden gezeten om de administratie in orde te krijgen, zodat er gedeclareerd kan worden.
Een DBC kan alleen worden gedeclareerd als alle onderzoeken, operaties,..... zijn voltooid, inclusief het bijbehorende papierwerk.
Volstrekt terecht; het gezegde luidt immers niet voor niets: wie schrijft...

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

bedankt dhr of mevr costnix!

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door BL2 »

Wel grappig dat je van al die verschillende telefoongesprekken nog tot op de minuut nauwkeurig weet hoe lang je in de wacht hing, voordat er een medewerker aan de lijn kwam.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

BL2, ja dat komt namelijk omdat dat aangegeven werd op het bandje.. de wachttijd bedraagt ongeveer xx minuten..
vervolgens duurde het vaak nog langer maar vandaar dat het aantal minuten is blijven hangen.

ik hoop in elk geval dat het snel geregeld is nu en dat we niet nog langer door de vgz aan het lijntje gehouden worden

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom doet u het simpel niet even online. Kunt u daarna met de baby spelen en hoeft u zich hier niet meer aan te ergeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat het ziekenhuis voor deze bevalling zo snel mogelijk geld wil hebben.
Die 4 maanden is maximale termijn en bij fouten is er kans dat Mr. Lo straks met meerdere niet bestaande kinderen zit.

Wel kun je na inloggen alle verzekerde zien, en die weg lijkt me handiger.

Vele ziekenhuizen hebben als service nu de aangifte gemeente en bij de zorgverzekeraar van moeder aanmelden erbij gedaan.
Dat voorkomt vele fouten want ze hebben ervaring met de grote verzekeraars.




Zelf ervaring met fouten gehad in 2011....
Mijn dochter kreeg tweeling,
1 genoteerd... later corrigeren en dan staan er 3!
Vader was Belg en daar verzekerd en wist niets...
Ik mocht als Opa alles proberen te regelen en corrigeren.
Krijg je vraag Overlijdensacte eerste kind!
Ja, van 1 naar 3 en dan terug naar de 2.
Een dure €160,- polis is niet nodig, mijn dochter heeft Budget Polis....
Als er iets fout gaat, van 1 + 2 werden er 3... en verwijderen fout, hoe maak je overlijden akte van nooit geboren kind?
Dit 3e nooit bestaande kind zit nog steeds in hun systeem...
De overstap naar andere verzekeraar en daar juiste aantal meeverzekerde kinderen gedaan.
VGZ groep heeft dus ook bij mijn Dochter er een puinhoop van gemaakt.

Mr Lo is dus niet het enige VGZ slachtoffer van moeilijk corrigeren fouten!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertijd

Uw ervaringen met alles worden steeds verbazingwekkender.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het probleem voor mijn dochter was;

1 Belg/partner heeft aangemeld.
2 Dochter heeft geprobeerd fout te herstellen...
3 Ik heb omdat dit mislukte 2 kinderen beide ingevoerd, 1e foute verwijderen lukte niet!

Na bellen blijkt dat ze geen twee maar drieling had gekregen... factuur ziekenhuis is toch echt....2x.....
Omdat van mei tot november die fout niet opgelost werd is dat andere nemen en daar aanmelden en laat maar zitten!
Nu jaren later nooit iets van gehoord, maar als ze een overlijdensakte vragen voor invoerfoutje?

Na meerdere keren mailen en bellen was fout niet hersteld en dan maar overstappen!
VGZ heeft dus blijkbaar een systeem dat rommelig gecorrigeerd kan worden blijkbaar.
Nu en in 2011 hetzelfde gebleven als ik dit zo lees.

Wel bleven alle 3 kinderen gewoon na inloggen moeders staan en dus vreemd!
Een uitdraai gemeente is dus blijkbaar voor hun niet voldoende, en ook de ziekenhuis factuur dus ook niet.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Hoeveel dikke duimen heeft een komkommer eigenlijk? En dan ook nog tijd om eraan te zuigen.
Blijft overigens over het algemeen wel vermakelijk om de altijd zeer diverse bijdragen van de stofzuigende komkommer te lezen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een ziekenhuis stuurt wel degelijk een rekening naar de moeder en kind ( en dus niet naar de zorgverzekeraar).

Dit komt vaak voor, namelijk bij een "poliklinische bevalling zonder medische noodzaak". Dit is een bevalling in het ziekenhuis op eigen verzoek.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@mathilde
Ook die nota gaat via de zorgverzekeraar.

Wat krijgt u vergoed?
Een poliklinische bevalling is een bevalling in het ziekenhuis of geboortecentrum onder begeleiding van uw eigen verloskundige, zonder medische indicatie. U krijgt voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis of geboortecentrum zonder medische indicatie in 2019 € 215 per dag vergoed uit uw basisverzekering. In 2018 was dit € 211.


En als er een aanvullende verzekering is, kan daar ook nog een vergoeding uit voortkomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Normaal word alles op moeders geboekt, de kinderen worden zodra in systeem staan gratis mee verzekerd tot 18 jaren oud zijn.

Na bevalling tweeling en correctie pogingen heeft mijn dochter er nog steeds een drieling!
Invoeren kan, verwijderen en overlijdensakte van nooit bestaand persoon is tenslotte lastig te maken!
VGZ, ze heeft nu andere verzekeraar en dan mag je het juiste aantal kinderen invoeren, probleem opgelost.

Het systeem is duidelijk gemaakt om alles in te voeren, niet om er fouten uit te halen.
De fusie tussen Unive en VGZ en nog enkele andere moest in 1 systeem en dat is groot, lomp en lastig fouten te herstellen!

Zelfs een man die een abortus op zijn onkosten voor eigen risico had staan.... hoe doen ze dat?
Omdat deze persoon binnen 4 maanden op maximale eigen risico zat lekker laten zitten...
Alleen de grappen over zijn bierbuik komen nog jaarlijks terug!

Gesloten