LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

Begin mei werd ons zoontje geboren.
Nu inmiddels een MAAND LATER is het nog steeds niet gelukt deze kleine bij mijn zorgverzekering bij te schrijven!

Ik (vader) ben al vele jaren klant van vgz zorgverzekering maar daar ga ik na dit jaar direct mee stoppen!
1-eerste telefoontje begin mei:(wachttijd 6 minuten) medewerker feliciteert me met de geboorte van de kleine ( leuk natuurlijk) meld dat ik de kleine pas op mijn zorgverzekering kan zetten als ik het bsn nummer van de gemeente gekregen heb.

2-e telefoontje (wachttijd 10 minuten) (inmiddels heb ik het bsn nummer) de medewerker van vgz zegt dat de kleine nu aangemeld is
en dat dit ook zonder bsn nummer had gekund.. Paar dagen later krijgen we zelfs een bosje bloemen om te feliciteren met de geboorte van de kleine !! MAAR NU KOMT HET

enkele WEKEN later krijgen we bericht van de huisarts dat onze kleine baby nogsteeds geen zorgverzekering heeft !!

3e telefoontje (wachttijd 12 minuten): medewerker meld dat er intern iets fout gegaan is. En dat ik BINNEN 24 uur een bevestiging krijg in mijn email

4e telefoontje:(wachttijd 15 minuten) 24 uur later WEER GEEN BEVESTIGING in de email. Verzekering NOG STEEDS niet GEREGELD!!

5e telefoontje. (wachttijd 11 minuten) gesprek loopt dermate uit de hand dat er eindelijk een leidinggevende aan de telefoon komt.
leidinggevende weigert bevestigingen op de email te zetten maar zegt dat ik hem nu echt op zijn blauwe ogen moet geloven dat het nu echt geregeld gaat worden en dat we 6 werkdagen van nu een polis in de bus kunnen verwachten.

Inmiddels ligt hier een brief met de rekening van het ziekenhuis !! als de baby binnen 5 dagen geen zorgverzekering heeft dan moeten we de rekening zelf betalen! we hebben direct het ziekenhuis gebeld en om uitstel gevraagd..

echt BIZAR hoe slecht VGZ zorgverzekering met je omgaat. we hebben altijd netjes de hoge premies betaald zijn geen wanbetalers of iets dergelijks. maar ik ben nu echt helemaal klaar met VGZ.


weet iemand wat ik verder nog kan doen? als de woorden van de manager ook weer een leugen van vgz blijken te zijn ? ( wat inmiddels niet ondenkbaar is)
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2019 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel verduidelijkt

Ier
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2019 18:36
Beste antwoord
Gekozen door MrLo

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

door Ier » 07 jun 2019 18:54

Als de baby ter observatie na de geboorte wordt opgenomen in het ziekenhuis, dan gaat wel degelijk de rekening naar de zorgverzekeraar van de pasgeborene.

En voor de administratieve afhandeling bij zowel huisarts , ziekenhuis en andere zorgverleners is het handig dat je verzekering zo snel mogelijk hebt geregeld.

En een ziekenhuis dat zijn administratie heeft bijgewerkt declareert de gegeven zorg in die maand bij de opvolgende maand.

Ik begrijp MrLo heel goed. Je vertrouwen gaat toch weg als je door bevestiging van de verzekering er vanuit gaat dat je kind verzekerd is, er zelf een bosje bloemen voor heb gekregen ter felicitatie en dan een maand later per toeval achterkomt dat de bevestiging niet klopt en je kind dus niet verzekerd is!
Je mag er dan toch wel vanuit gaan dat het allemaal geregeld is na meerdere bevestigingen?

En online aanmelden, heeft hij dus in eerste instantie niet gedaan maar voor telefonisch gekozen wat ook een prima optie is. Maar doet dat er dan nog toe als het er nu om gaat dat heel de verzekering niet rond is? Nee dan ga je natuurlijk weer bellen ipv online aanmelden in de hoop dat het nu dan wel goed komt....
En snap de frustratie als je een rekening gepresenteerd krijgt van ziekenhuisopname, zijn behoorlijke bedragen!! Terwijl je het allemaal netjes, denkt, geregeld te hebben.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

U bent niet opgelicht, u wordt aan het lijntje gehouden.
Wat een gedoe altijd als iets via de telefoon gaat....
Het beste , lijkt mij, is om langs een VGZ kantoor te gaan met de geboorteakte van jullie kleine.
Best kans dat het dan direct in orde gemaakt kan worden.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hoi fons, hoe ik ben opgelicht ? nou dat ik elke maand 160 euro premie betaal en dat me word toegezegd dat de baby bijgeschreven is TOT 4 KEER TOE en dat dat dus niet waar blijkt te zijn.
bedankt voor je reactie fons, ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen maken.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hoi moederslink
bedankt voor de reactie. het vgz kantoor zit niet in de plaats waar ik woon helaas.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door reggie2 »

Probeer eens via facebook, meestal heb je dan sneller een reactie.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarom moeilijk doen (bellen) als het ook makkelijk kan via Mijn VGZ https://www.vgz.nl/service-en-contact/w ... olis-halen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Probeer anders via uw eigen VGZ portaal in te loggen en deze wijziging toe te voegen.
Of stuur een mail naar het hoofdkantoor.
Dat bellen is vaak zinloos en ergerlijk. :(

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind het trouwens belachelijk om de VGZ oplichters te noemen. Die kreet slaat werkelijk nergens op. Je bent net vader geworden, dus zeer waarschijnlijk jong, dus opgegroeid met internet en dan komt het niet in je hoofd op even naar Mijn VGZ te gaan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door berndv »

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van uw kleine. Maar probeer er van te genieten en laat de slapeloze nachten geen grip krijgen op uw humeur. Met boosheid bereikt u vaak minder dan met een goed gesprek:
MrLo schreef:
07 jun 2019 12:24
gesprek loopt dermate uit de hand dat er eindelijk een leidinggevende aan de telefoon komt.
U denkt op dat punt dat u met de leidinggevende verder komt, maar vaak is dat niet het geval. Als u een gesprek dermate uit de bocht laat vliegen, gaan ze echt niet harder voor u lopen. Een vriendelijke klant die de pech heeft dat zaken mis lopen zijn de medewerkers veel sneller geneigd om die aardige man te helpen om het probleem op te lossen. Ik weet niet hoe het uit de hand gelopen is, maar als u uw frustratie botviert op de medewerker die u op dat moment aan de lijn heeft zal die echt niet zijn/haar uiterste best doen, maar gewoon het normale traject volgen.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hoi Fons, bedankt weer voor je reactie.
als je niet doet waar je voor betaald word is dat oplichting. misschien denk jij daar anders over ; 0
dag fons

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hoi berndv
bedankt voor de reactie. en felicitatie.
u kan zich vast wel voorstellen dat het na bij elkaar meer dan een uur in de wacht te hebben gestaan en na talloze beloftes van vgz eens klaar is met het geduld. de vriendelijke meneer ( ik) in de eerste gesprekken hebben ze alleen voorgelogen dus helaas is wat je verteld niet altijd waar. was het maar zo

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door berndv »

MrLo schreef:
07 jun 2019 13:03
als je niet doet waar je voor betaald word is dat oplichting. misschien denk jij daar anders over ; 0
Het gaat er niet om wat wie dan ook van dit forum er van denkt, het gaat er om wat de wetgever er van zegt, aangezien het hier gaat om een juridische term met bijbehorend strafbaar feit is het vrij duidelijk omkaderd wat wel en wat geen oplichting is.
MrLo schreef:
07 jun 2019 13:07
u kan zich vast wel voorstellen dat het na bij elkaar meer dan een uur in de wacht te hebben gestaan en na talloze beloftes van vgz eens klaar is met het geduld.
absoluut kan ik me dat voorstellen. Maar er zit een verschil tussen uw geduld verliezen en onredelijk worden. Natuurlijk is degene die u aan de telefoon krijgt uw aanspreekpunt. Maar met onredelijkheid komt u niet verder. Het is dan op zo'n punt beter om de telefoon te laten voor wat het is en de zaken schriftelijk te gaan doen.
MrLo schreef:
07 jun 2019 13:07
de vriendelijke meneer ( ik) in de eerste gesprekken hebben ze alleen voorgelogen dus helaas is wat je verteld niet altijd waar. was het maar zo
Nee, maar de onvriendelijke meneer is ook nog geen stap verder gekomen, dus uw boosheid heeft blijkbaar ook geen effect gehad. En dat u in de eerste gesprekken vriendelijk bent is logisch, daar is nog niets mis gegaan. Maar ik doel ook meer op de latere gesprekken, toen de boel maar niet opgelost werd, juist dan is het zaak om rustig, kalm en zakelijk te blijven. U kunt wel persoonlijk worden of boos of schelden of noem maar op, die mensen gaan dan echt niet meer moeite doen omdat ze denken dat ze die boze meneer daar een plezier mee doen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

moederslink schreef:
07 jun 2019 12:52
Probeer anders via uw eigen VGZ portaal in te loggen en deze wijziging toe te voegen.
Idd, zie voor VGZ: https://www.vgz.nl/service-en-contact/v ... z-algemeen .

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hartelijk bedankt voor de tips van de website van vgz!!

alleen zal ik voor nu even wachten op het werk van de vgz manager.. als ik het nu tegelijk ook op de website aan ga vragen dan heb ik er dadelijk twee.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

chrisd1 schreef:
07 jun 2019 13:55
Idd, zie voor VGZ: https://www.vgz.nl/service-en-contact/v ... z-algemeen .

Link stond er al.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Het gebruiken van het BSN nummer van zoontje zou het moeten voorkomen, dat hij tweemaal wordt ingeschreven. Bovendien wordt hij bij uw verzekering bijgeschreven (of die van uw vrouw)
En alsnog gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon.
Laatst gewijzigd door Costnix op 07 jun 2019 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt trouwens vier maanden de tijd om uw baby aan te melden.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... -kind.aspx

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Het ziekenhuis wil de rekening aan de vragensteller opsturen om deze door hem te laten betalen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doorsturen naar VGZ. En een ziekenhuis wat binnen een maand al een nota stuurt? Heel ongebruikelijk. En heeft die nota dan geen betrekking op mevrouw?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Je kunt ook je baby/kind online aanmelden en bijschrijven bij je polis, via Mijn VGZ. Heb je deze optie al geprobeerd? Daar heb je 4 maanden de tijd voor, staat ook vermeldt op de website van VGZ.

Gesloten