LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AMREF incasso

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
JG WESTLAND
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2019 10:40

AMREF incasso

Ongelezen bericht door JG WESTLAND »

AMREF is een zogenaamde " Liefdadigheids " instelling die zegt iets te doen aan zorg in verre landen, (Africa) waar u dat niet kunt controleren.
Ze besteden 20 miljoen in Africa per jaar , en meer dan 10% is overhead. in hun jaarrapport maken ze niet duidelijk waaraan het geld besteed wordt.

Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door Sira »

Bij de bank storneren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
Vaag verhaal. Ik denk dat er cruciale informatie ontbreekt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door berndv »

JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
Rode kaart sturen (intrekking incasso) en indien ze nog blijven afschrijven, melding doen bij de bank van onterecht incasso.
JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
AMREF is een zogenaamde " Liefdadigheids " instelling die zegt iets te doen aan zorg in verre landen, (Africa) waar u dat niet kunt controleren.
Ze besteden 20 miljoen in Africa per jaar , en meer dan 10% is overhead. in hun jaarrapport maken ze niet duidelijk waaraan het geld besteed wordt.
Oftewel, het veelgehoorde excuus bij alle goede doelen. Ik wil niets geven want er blijft teveel aan de strijkstok. U gaf schijnbaar wel, goede zaak. Maar goed, u hoeft niet te geven.

Overigens vind ik ze wel redelijk transparant. Ze hebben hun jaarrekening gewoon openbaar staan, dus als u wilt weten waar het geld aan uit wordt gegeven, kunt u dat gewoon nakijken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
Kunt u dat verduidelijken? Zij hebben uw gegevens ergens gevonden en zijn daarom gaan incasseren?

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door besseldekker »

Waarom is dit alles in de "u"-vorm? Ik ben donateur en voel me helemaal niet aangesproken. Ik heb nog nooit last gehad, en er is ook nog nooit zonder mijn toestemming geld van mijn rekening gehaald. Dus wat is er nu precies misgegaan, en met wiens/wier rekening?

Dan de hulp aan mensen van andere nationaliteit, en de transparantie. Ik heb daarover geen enkele klacht. Wat is het precieze probleem?
(Overigens koop ik ook in de supermarkt. Ik heb geen idee hoeveel of hoe weinig marge daar aan "de strijkstok" blijft hangen. Ook lees ik het jaarverslag niet. Toch ben ik klant, uit eigen keuze en op grond van eigen beslissing. Niemand hoeft mij daarin te volgen. Ik zal ook niemand tegen de supermarkt waarschuwen, dat geef ik toe.)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
(..)
Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
Vreemd, hoe vinden ze uw gegevens dan en hoezo weigeren ze dat stop te zetten?
U kunt toch zelf ook een incassoblokkade instellen ?

keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door keesje39 »

Amref is een ANBI, dus hun jaarstukken en beleidsplan moeten op de website te vinden zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou graag wat antwoorden van de TS willen zien , hoe ze
-aan zijn gegevens zijn gekomen en
-op welke grond ze dan zomaar incasseren vanaf dat rekeningnummer
JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28
Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
:?: :?: :?: :?:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door Jablan »

Ooit eens een donateurformulier ingevuld en dat later vergeten zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: AMREF incasso

Ongelezen bericht door Radar »

JG WESTLAND schreef:
28 aug 2020 15:28

Amref vindt persoonlijke gegevens en bank rekening en schrijft geld van uw rekening af zonder toestemming. bij verzoek dat stop te zetten weigeren ze dat.
Ik vermoed dat dat in werkelijkheid toch echt even anders zit, maar goed, zonder bewijs is het natuurlijk koffiedik kijken.

Verder knikker ik er een slot op, dit topic is in deze vorm dermate weinig concreet dat ik niet de indruk heb dat er iets van een zinnige discussie uit voortvloeit. Mocht u er behoefte aan hebben om het verhaal te voorzien van concrete bewijzen of andere heldere aanknopingspunten, dan kunt u een PM sturen met het nieuwe bericht en dan halen wij het topic van het slot af.

Vriendelijke groet, Radar^SK

Gesloten