LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
StukSteen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 09:29

[Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door StukSteen »

Tros Radar,

Ik hoor regelmatig de woorden "ziektekostenverzekering", "korting" en "sportschool/-vereniging" in één adem genoemd. Wat mij zelf wel wat lijkt is een korting op de ziektekostenverzekering en/of de sportschool.

Ik ben nu 25 en ik vind het heerlijk om lekker bezig te zijn. Daarnaast betaal ik me nu blauw aan een ziektekostenverzekering waar ik nu weinig mee doe. Ik heb hem uit voorzorg.
Ook betaal ik een klein kapitaal aan een goed uitgeruste sportschool. Niet alleen om plezier te hebben of voor mijn conditie. Dan kan ik net zo goed in het bos gaan lopen. Ik meet op de school de trend in mijn conditie en plan daarop mijn gezondheidsdoelen. Een niet onbelangrijke investering vind ik zelf om de verzekering op niveau 'voorzorg' te houden.

Ik heb alleen het idee dat daar vanuit de verzekeringsmaatschappijen weinig mee gedaan word. Het word niet beloond of gestimuleerd. Het word eerder bestraft door een dubbele investering.

Word hier vanuit jullie programma nog iets mee gedaan? Of komt er nog een collectieve beweging om (al dan niet gericht) sporten te stimuleren?

Graag zou ik hier iets meer van weten. Ook als er al positieve ervaringen zijn op dit gebied.

StukSteen

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Wat mij zelf wel wat lijkt is een korting op de ziektekostenverzekering en/of de sportschool.
Collectieve verzekering 7,5 % korting bij Zilveren Kruis via De Sportbond, zie:

www.monitor.nl/ziek.html

bij Zorg Collectieven, tweede in de tabel.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door Jonjo »

StukSteen, je schrijft ik betaal me ook blauw aan de ziektekostenverzekering, maar die heb ik UIT VOORZORG. NEE die heb je omdat dat VERPLICHT is.

StukSteen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 09:29

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door StukSteen »

Klopt helemaal.
Toch zou ik me ook verzekeren als het niet verplicht is. Ik heb een tijdje zonder gelopen zonder dat daar ook maar iemand iets van zei. Gewoon omdat ik het niet kon betalen, (een probleem waar meer mensen tegenaan zullen lopen vrees ik.)

De gevoelswaarde van een zieketekostenverzekering is dat ik hem uit voorzorg heb. Die verplichting kan me m'n rug op. Zeker als ik het niet kan betalen. Maar dat is nu niet aan de orde.

Niettemin is daarmee mijn vraag nog steeds niet beantwoord.[/quote]

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

StukSteen,

Ik neem aan dat je dus kiest voor een basisdekking met een zo'n hoog mogelijk eigen risico om nog enigszins de kosten in de hand te houden.

Misschien moeten we eens de sportscholen collectiviseren en zo een korting voor de (regelmatige) bezoekers proberen los te krijgen.

Als je er wat voor voelt kan je mij bereiken via www.informatieziektekosten.nl/fidius/info2.html

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

De vraag die het bij mij oproept;

Is een sportlid per definitie gezonder of zou deze groep niet veel vaker bij, bijvoorbeeld, de fysio lopen? Wat dacht ja van die midlife-crisis gevallen die opeens fanatiek gaan sporten en dagen later een hartanval hebben of weet ik veel wat.

Sporten is (in mijn ogen) niet altijd en voor iedereen "gezond". De EHBO afdelingen zijn vaak op zondag, de drukste sportdag van de week, het drukst bezet :idea:

Verder is het tegenwoordig zo dat ieder individu zich met een klein beetje zoekwerk bij talloze collectieven aan kan sluiten. Je hoeft hiervoor zeker niet lid te zijn van een sportclub of wat voor club dan ook. Beetje zoekwerk doet wonderen.

Je kunt niet stellen dat als je lid bent van sportclub X dat je dan minder risico vormt voor verzekeraar Y. Stuur een "dom" kind eens naar een "goede" school, weinig kans op voltooing van deze goede opleiding. Het zijn dus menselijke factoren die voor het merendeel bepalen of iemand ziek of minder ziek is / wordt. De invloed van sportscholen is marginaal en niet per definitie altijd maar positief.

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door Antigoon »

Stuksteen,

Uiteraard heb je een verzekering uit voorzorg en inderdaad als je het achteraf niet nodig hebt is het altijd zonde van het geld, maar dat is dus ook de definitie van een verzekering.

Maar zoals al is opgemerkt is het gaan naar een sportschool niet automatisch een garantie voor; 'ik ben en blijf gezond', even los van de blessures die je daar kan oplopen. Maar denk eens aan een ongeval of een (genetisch)overdraagbare ziekte.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

of voor iedereen de sportschool gezond is waag ik te betwijfelen,maar een feit is dat inderdaad hoogervorst cs weinig doet aan promoten fit clubs e.d
dus onder (medische) begeleiding met korting activiteiten ontplooien die
bijvoorbeeld 50+ tot beweging aanzetten.

zien ze terug later in de kosten van de zorgverzekeraars.

rust roest namenlijk.

vrgr


wiewatwaar(50+)

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: [Vraag] Ziektekostenverzekening vs Sportschool

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Wat ben jij snel oud geworden :lol: 8)

[quote]Geplaatst op 08 Jul 2005 21:20 door wiewatwaar


--------------------------------------------------------------------------------

ik ben wel jong maar mijn vader had voor mij als verrassing als ik 18 jaar
wordt de winstverdriedubbelaar afgesloten!



wiewatwaar

Gesloten